انتخاب/ گوگل در اعلاميه اي رسمي اعلام کرده است که صداي برخي از کاربران هنگامي که دستورات صوتي را به دستيار هاي صوتي گوگل ارائه مي کنند ضبط مي شود.
به نظر مي رسد گوگل براي شنود صداي کاربران تعارف ندارد و اين کار را توجيه شده مي داند.
شرکت گوگل گفته است که به برخي از پيمانکاران مستقل امکان دسترسي به دستيار صوتي گوگل را در اختيار دارند. اين امکان به معناي امکان ضبط کردن و گوش دادن صداي افراد مختلف است. شرکت گوگل در توجيه اين عمل اعلام کرده که کارمندان گوگل مي توانند با اين روش يعني ضبط و گوش دادن به صداها، به درک قوي تري از زبان ها و لهجه هاي مختلف برسند.
از مدتي پيش آمازون نيز دلايلي مشابه در مورد خدمات الکسا عمل مي کند. درواقع برخي از کاربران متوجه شده اند که مکالمات شخصي آنها ثبت شده و سپس به ديگران منتقل شده است. اکنون نيز يک سخنگوي گوگل موضوعي مشابه را در ايميلي در پاسخ به خبرنگار بيزينس اينسايدر تاييد و گفته که کارشناسان زبان اين شرکت "مجموعه اي از پرسش ها" (حدود 0.2 درصد از تمام قطعه هاي صوتي) را گوش مي دهند چرا که اين کار روشي "حياتي" براي توسعه فناوري در محصولاتي مانند دستيار صوتي گوگل است.
ايده اصلي پشت اقدام مذکور اين است که دستيار صوتي گوگل مسيري هوشمندانه براي درک دستورات افرادي که در زبان ها و لهجه هاي مختلف صحبت مي کنند، فراهم کنند.افزون بر اين ها گوگل تاکيد کرده که اين يک اقدام مهم براي توسعه دستيارهاي صوتي است و اين شرکت قصد نقض حريم خصوصي کاربران را ندارد.
همانطور که اشاره شد گوگل تنها شرکت تکنولوژيکي نيست که چنين اقدامي انجام مي دهد و الکساي آمازون نيز دقيقا به همين دلايل رفتاري مشابه انجام مي دهد. در ماه آوريل بلومبرگ گزارش داد که کارکنان آمازون به ضبط و گوش دادن صداي کاربران مي پردازند و در موردي خطرناک تر صدهاي ضبط شده کاربران بدون آن که انان راضي باشند براي دوستانشان ارسال شده است.
بازار