نماد آخرین خبر

شکایت eBay از آمازون به‌خاطر رفتار غیرقانونی با فروشنده‌ها

منبع
زوميت
بروزرسانی
 شکایت eBay از آمازون به‌خاطر رفتار غیرقانونی با فروشنده‌ها
زوميت/ eBay و آمازون، غول‌هاي تجارت الکترونيک مشکلات حقوقي زيادي با هم دارند و اکنون eBay آمازون را متهم به رفتار غيرقانوني در قبال فروشنده‌ها مي‌کند. بازارچه‌ي آنلاين eBay مجددا اقداماتي قانوني را عليه آمازون، غول تجارت الکترونيک در دستور کار قرار داد. آن‌ها ادعا مي‌کنند که مديران رقيب قديمي به‌دنبال فروشنده‌هاي eBay هستند. طبق ادعاي شرکت، برخي از کارمندان آمازون وظيفه دارند فروشنده‌هاي eBay را دنبال کرده و آن‌ها را به پلتفرم رقيب دعوت کنند. شکايت eBay از آمازون در دادگاه منطقه‌اي منطقه‌ي شمال کاليفرنيا مطرح شد. اين پرونده‌ي حقوقي، جديدترين رخداد قانوني بين غول‌هاي تجارت الکترونيک محسوب مي‌شود که از مدت‌ها پيش ادامه دارد. اي‌بي در شکايت خود سه مدير آمازون را مخاطب قرار مي‌دهد و آن‌ها را متهم به توطئه‌اي طراحي‌شده براي نفوذ به پايگاه داخلي ايميل‌هاي خود مي‌کند. آن‌ها ادعا مي‌کنند گروه مديران آمازون با سوءاستفاده از سيستم ايميل اعضاي شرکت، سعي در جذب فروشنده‌ها داشته‌اند. سوءاستفاده‌اي که به کمک تعدادي از کارمندان خود آمازون و همچنين برخي از فروشنده‌هاي eBay با اقداماتي خلاف قوانين شرکت مذکور انجام شده است. در متن شکايت اي‌بي مي‌خوانيم که تعدادي از کارمندان آمازون در آمريکا و کشورهاي ديگر وظايفي در جهت سوءاستفاده از فروشنده‌ها داشته‌اند. آن‌ها بايد فروشنده‌هاي باارزش اي‌بي را شناسايي و شکار مي‌کردند. اقدام مذکور با ايجاد حساب‌هاي کاربري متعدد توسط کارمندان آمازون انجام شده است. متن شکايت ادعا مي‌کند که حساب‌هاي کاربري، هيچ هدفي براي فعاليت صحيح و قانوني در eBay نداشته‌اند. در بخشي از متن شکايت مي‌خوانيم: نماينده‌هاي شرکت وظايفي براي جذب فروشنده داشته‌اند. از آن‌ها انتظار مي‌رفت که بخش اعظمي از وظيفه‌ي خود را با جذب فروشنده‌هاي eBay انجام دهند. متهمان و ديگر مديران آمازون نماينده‌هاي فروش خود را تشويق و مديريت کرده‌اند تا دسته‌هاي مشخصي از فروشنده‌هاي eBay را هدف قرار دهند. فروشنده‌هايي که توانايي تأمين آيتم‌هاي پرطرفدار يا محصولاتي را دارند که پر کردن خلأ موجودي آمازون را پر کند. متهمان و ديگر مديران آمازون فهرستي براي راهنمايي کارمندان خود آماده کردند که مملو از نام فروشنده‌هاي eBay است. قوانين eBay امکان تبادل برخي اطلاعات را در بخش پيام‌رساني پلتفرم به کاربران نمي‌دهد. مواردي همچون اطلاعات تماس تا پيش از نهايي شدن فرايند خريد، هيچ‌گاه مبادله نمي‌شوند. به‌علاوه پيشنهادهاي خريد و فروش در خارج از eBay هم ممنوع هستند و هرگونه تلاش براي تبادل اطلاعات، نقض قوانين محسوب مي‌شود. eBay در شکايت از آمازون ادعا مي‌کند که اقدامات کارمندان آمازون با اطلاع از نقض قوانين انجام شده است. وکلاي اي‌بي در دادخواست خود مي‌گويند که متهمان پرونده و ديگر مديران آمازون، روش‌هايي را براي دور زدن قوانين شرکت به کارمندان آموزش داده‌اند. در متن شکايت اي‌بي اشاره‌اي به روش‌هاي دور زدن قوانين از سوي کارمندان آمازون شده است. از ميان آن‌ها مي‌توان به استفاده از نقطه در بين شماره‌ي تماس اشاره کرد که سيستم تشخيص خودکار eBay را دچار اشکال مي‌کند. به‌علاوه تغيير روش نوشتار آدرس ايميل هم به‌عنوان تاکتيک دور زدن ديگر گفته مي‌شود. مهم‌ترين بخش اتهامات، تغيير عمدي در نوشتار کلمه‌ي Amazon و تشويق فروشنده‌ها به ادامه دادن مکالمه در خارج از پلتفرم eBay بود. eBay در دادخواست حقوقي خود، دليل مطرح کردن شکايت را اين‌گونه بيان مي‌کند: هدف از طرح شکايت، متوقف کردن فعاليت‌هاي توطئه‌اي متمهمان، شناسايي ديگر فعاليت‌هاي مشابه، جلوگيري از رخدادهاي اين‌چنيني در آينده و همچنين جبران خسارت بوده است. گيزمودو براي بررسي عميق‌تر پرونده‌ با آمازون تماس برقرار کرد، اما سخنگوي اين شرکت فعلا پاسخي نداشت. پرونده‌ي اخير دومين دادخواست در موضوع جذب فروشنده‌ها بود که اي‌بي عليه آمازون ارائه کرد. اولين پرونده سال گذشته به جريان افتاد و هنوز بسته نشده است. سخنگوي eBay درباره‌ي پرونده‌ي حقوقي جديد، آن را متمرکز بر توطئه‌چيني مجرمانه خواند که شامل تقاضاي مديران آمازون از کارمندان مبني بر جذب فروشنده‌هاي رقيب مي‌شود.

در کانال تلگرامي آي‌تي يا همان ← ™CanaleIT هم اخبار فناوري دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره