کليک/ براساس ادعاي يک سازمان حمايت از مشتريان، در سيستم ثبت نظرات مشتريان فروشگاه اينترنتي eBay قابليتي وجود دارد که به فروشندگان اين امکان را ميدهد تا نظرات مثبت در خصوص خود را منتشر کرده و مشتريان را فريب دهند.
به گفته اين سازمان، فروشندگان سودجو با سواستفاده از همين قابليت در سيستم ثبت نظرات ميتوانند يک نقد خوب را به محصولي با کيفيت پايين خود بچسبانند.
زماني که کالاها براي فروش در وب سايت eBay عرضه مي شوند، شماره سريال مرتبط با کالا، اطلاعات آن را از مخزن اصلي اطلاعات دريافت ميکند تا فرايند فهرست بندي و همچنين نقد و اظهار نظر درباره آن تسهيل شود.
پس همه نظرات و انتقادهاي مربوط به تمام کالاهاي مشابه، بدون در نظر گرفتن فروشنده يا شرايط محصول، به اشتراک گذاشته مي شود.
يعني يک فروشنده ميتواند کالاي نامرغوب خود را با نقدهاي مثبت از کالاهاي محبوب شرکتهايي مانند اپل و سامسونگ به فروش رسانده و به اين ترتيب مشتريان را گمراه کند.
اين سازمان اکنون از مقامات دولتي خواسته تا وبسايتهايي مانند eBay را مجبور کنند تا از ادامه اين روند جلوگيري کنند.
بازار