ترنجي/ شرکت فنلاندي HMD که به عنوان مالک برند نوکيا شناخته ميشود، توانسته درآمد خود در سهماهه آخر سال ۲۰۱۹ را افزايش دهد.
روند مثبت درآمد اين شرکت مديون توليد تلفنهاي نوکيا توسط ODMها و تمرکز برروي بازارهاي منتخب بوده است. در نتيجه، سهماه آخر سال ۲۰۱۹ به عنوان اولين بازه زماني خواهد بود که درآمد HMD افزايش يافته است.
البته، اين بازه زماني به معناي واقعي کلمه سودآور نبوده و آمارها رشد کلي درآمد را بيان ميکنند. به عنوان نمونه، تعداد تلفنهاي نوکيا که در سهماهه آخر سال گذشته ميلادي به فروش رسيدهاند، زير ۲ ميليون عدد بود.
شرکت HMD به دليل وجود نقص در زنجيره تامين قطعات از چندين شرکت ديگر (ODM) براي مونتاژ تلفنهاي نوکيا در نيمه اول سال ۲۰۱۹ کمک گرفت. طبق گزارشات منتشر شده، اسمارتفونهاي نوکيا 2.2، نوکيا 3.2 و نوکيا 4.2 اولين دستگاههايي بودند که توسط دو شرکت ODM توليد شدهاند.
استفاده از چندين شرکت ODM اين امکان را به HMD داد که تلفنهاي خود را با کيفيت بهتري توليد و با قيمتي مناسب روانه بازار کند. به عبارتي سادهتر، اين شرکت ميتواند با کم کردن تعداد تلفنهاي خود به سود بيشتري دست پيدا کند.
بازار