ايسنا/ آگاهي از اطلاعات و آمارهاي مربوط به شبکه هاي اجتماعي محبوب نظير اينستاگرام همواره براي خيل عظيمي از کاربران جالب بوده و طرفدار زيادي داشته است.
اينستاگرام که بدون شک يکي از بزرگترين و محبوب ترين شبکه هاي اجتماعي در جهان به شمار ميرود و توانسته نظر و و توجه خيل عظيمي از کاربران فضاي مجازي را به سمت و سوي خود جلب کند، در سالهاي اخير با افزودن قابليت هاي جديد رشد بيشتري را از لحاظ جذب کاربر و محبوبيت در جهان آن تجربه کرده است.
در گزارشي که در وبسايت blog.hootsuite آمده است، به آمار و اطلاعات جالبي درباره اينستاگرام اشاره شده است که اطلاع از آنها خالي از لطف نخواهد بود.
۱. بالغ بر ۱ ميليارد نفر کاربر هر ماه از اينستاگرام استفاده مي کنند
در واقع اينستاگرام بعد از فيس بوک دومين شبکه اجتماعي بزرگ و پرطرفدار از لحاظ تعداد کاربران فعال در ماه به شمار مي رود.
۲. بالغ بر ۵۰۰ ميليون کاربر هر روزه از قابليت استوري اينستاگرام استفاده مي کنند
اين قابليت که حدوداً سه سال پيش به اين شبکه اجتماعي افزوده شد، از همان ابتدا مورد استقبال بي نظير کاربران قرار گرفت به گونهاي که هم اکنون تبديل به يکي از ابزارهاي مهم ديجيتال مارکتينگ شده و به عنوان يک کانالارتباطي اصلي ميان شرکت ها و برندهاي مختلف با مشتريان به شمار مي رود.
۳. ۸۹ درصد از کاربران اينستاگرام به خارج از ايالات متحده آمريکا تعلق دارند
شايد بسياري از افراد تصور کنند از آنجايي که اينستاگرام يکي از زيرمجموعههاي شرکت آمريکايي فيسبوک محسوب مي شود، تعداد کاربران آمريکايي آن نيز بايد بسيار بيشتر از کاربران ساير نقاط جهان باشد. اما جالب است بدانيد از حدود يک ميليارد کاربر فعال ترين شبکه اجتماعي تنها حدود ۱۱۰ ميليون نفر از آنها به ايالات متحده آمريکا تعلق دارند. کاربران کشورهاي برزيل، هند، اندونزي و روسيه از جمله بزرگترين مخاطبان و طرفداران اينستاگرام به شمار مي روند.
۴. رشد اينستاگرام در کانادا به شدت سرعت گرفته است
بر اساس آمار گزارش هاي منتشر شده، اينستاگرام سريعترين رشد را در ميان پلتفرم هاي شبکه هاي اجتماعي در کانادا به خود اختصاص داده است به گونهاي که در سال ۲۰۱۸ اين پلتفرم با يک رشد ۲۰.۴ درصدي و در سال ۲۰۱۹ با يک رشد ۷.۳ درصدي توانست جايگاه خود را در اين کشور واقع در آمريکاي شمالي تثبيت کند. کارشناسان فعال در در موسسه اي مارکتر نيز در اين خصوص برآورد و اعلام کرده اند که اين شبکه اجتماعي در سال ۲۰۲۰ ميلادي نيز ۶.۱ درصد رشد خواهد کرد و تعداد کاربرانش در کانادا به ۱۲.۶ ميليون نفر خواهد رسيد.
۵. کاربران زن بيشتر از مردان به اينستاگرام علاقه دارند
بر اساس آمار و گزارش هاي منتشر شده ۵۲ درصد از کاربران اينستاگرام زن هستند اين در حالي است که ۴۸ درصد از آنها مرد بوده اند. اين بدان معناست که کاربران زن علاقه بيشتري به گشت و گذار در اين شبکه اجتماعي داشته و زمان بيشتري را به آن اختصاص ميدهند.
۶. به طور متوسط کاربران ۲۸ دقيقه در روز را به اينستاگرام اختصاص ميدهند
تازهترين برآوردهاي صورت گرفته حاکي از آن است که کاربران فضاي مجازي در سال جاري ميلادي به طور ميانگين حدود ۲۸ دقيقه در روز را به گشت و گذار اين شبکه اجتماعي اختصاص ميدهند.
۷. ۲۰۰ ميليون کاربر اينستاگرام به طور روزانه حداقل يک بار پروفايل هاي تجاري را بازديد مي کند
از آنجاييکه اينستاگرام در سالهاي اخير تبديل به يکي از ابزارهاي قدرتمند و تاثير گذار در ديجيتال مارکتينگ شده است، بسياري از کاربران نيز خواسته يا ناخواسته به هنگام ورود به اين پلتفرم بسياري از صفحات کاربري تجاري را نيز بازديد ميکنند.
۸. حدود ۷۵ درصد از کسب و کارهاي آمريکايي در سال ۲۰۲۰ از اينستاگرام استفاده مي کنند
آمار و گزارش هاي جديد منتشر شده نشان مي دهد که ۷۵.۳ درصد شرکت ها و برند ها و کسب و کارهاي تجاري در ايالات متحده آمريکا از شبکه اجتماعي اينستاگرام در سال جاري ميلادي استفاده خواهند کرد.
بازار