نماد آخرین خبر

نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی
ايسنا/ به گفته معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، برقراري امکان تماس صوتي با اپراتورهاي تلفن همراه با نرخ پيشنهادي دقيقه‌اي ۲۵ تومان در دستور کار قرار گرفته است.

پس از فيلتر شدن پيام‌رسان‌ خارجي تلگرام در چندين مرحله، مهاجرت کاربران ۵۰ ميليوني به پيام‌رسان‌هاي ديگر از جمله نمونه‌هاي مشابه خارجي و داخلي آغاز شد. اگرچه هنوز تعداد کاربران پيام‌رسان‌هاي داخلي با رقباي خارجي‌شان قابل مقايسه نيست، اما برخي افراد استفاده از امکانات ابزارهاي بومي را به ابزارهاي خارجي ترجيح مي‌دهند.

حسين فلاح جوشقاني -معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات- به‌تازگي در توييتر نوشت: با توجه به مصوبه‌ي شوراي عالي فضاي مجازي و رسيدن برخي پيام‌رسان‌ها به پنج ميليون نصب، برقراري امکان تماس صوتي (call out) با اپراتورهاي تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. نرخ پيشنهادي مکالمات فعلا دقيقه‌اي ۲۵ تومان در نظر گرفته شده است.

طبق آمار عملکرد دولت دوازدهم و گزارشي که از زيرساخت منتشر شده، کاربران پيام‌رسان‌هاي بومي به ۲۰ ميليون رسيده‌ است. البته طبق نظرسنجي‌هاي صورت‌گرفته تا تيرماه سال گذشته ۴۲.۸ درصد شرکت‌کنندگان از واتس‌اپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۲.۸ درصد از سروش، ۰.۷ درصد از بله، ۰.۶ درصد از آي‌گپ، ۰.۵ درصد  از گپ، ۰.۲ درصد از بيسفون و ۰.۱ درصد از ساينا استفاده مي‌کردند که مجموع استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي را حتي کمتر از ۱۰ درصد نشان مي‌دهد.

امکان پرداخت از طريق پيام‌رسان‌هاي بومي از مواردي است که نسبت به پيام‌رسان‌هاي خارجي، براي اين ابزارهاي داخلي برتري ايجاد مي‌کند. اکنون برخورداري از امکان تماس صوتي براي پيام‌رسان‌هاي بومي هم مي‌تواند ويژگي ديگري باشد که کاربران را به استفاده از اين ابزارها تشويق کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم