نماد آخرین خبر

نسخه پولی توییتر چه قابلیت‌های اضافه‌ای ارائه خواهد داد؟

منبع
زوميت
بروزرسانی
نسخه پولی توییتر چه قابلیت‌های اضافه‌ای ارائه خواهد داد؟

زوميت/ توييتر به‌تازگي نظرسنجي جديدي را آغاز کرده است تا نظر کاربران را درباره‌ي قابليت‌هايي که در نسخه‌ي اشتراکي توييتر اضافه خواهند شد، جويا شود. يکي از اين قابليت‌ها Undo Send است.
   
اوايل ماه جاري ميلادي بود که توييتر به سرمايه‌گذاران گفت به‌منظور کسب درآمد بيشتر براي حمايت از کسب‌و‌کارش به فکر اضافه کردن نسخه‌ي اشتراکي به توييتر افتاده است. حال مي‌دانيم که توييتر به اضافه کردن چه نوع قابليت‌هايي به نسخه‌ي اشتراکي پلتفرم خود فکر مي‌کند. توييتر به‌تازگي نظرسنجي جديدي به‌راه انداخته و از کاربران خواسته است قابليت‌هاي اضافه‌اي نظير Undo Send (برگرداندنِ توييتِ ارسال‌شده) را ارزيابي کنند.

کاربران توييتر از مدت‌ها پيش خواستار اضافه شدن دکمه‌ي ويرايش توييت به پلتفرم بوده‌اند، با اين‌حال به‌نظر مي‌رسد اين قابليت در نسخه‌ي اشتراکي هم قرار نيست از راه برسد. به‌جاي آن، توييتر به Undo Send فکر مي‌کند. توييتر ايده‌هاي ديگري هم براي نسخه‌ي اشتراکي دارد که شامل مواردي مثل اضافه کردن رنگ‌هاي سفارشي به اپليکيشن و وب‌سايت،‌ امکان پست کردن ويدئوهاي باکيفيت‌تر و طولاني‌تر، پشتيباني از نشان (بَج) پروفايل، پاسخ خودکار به منشن‌ها، قابليت‌هاي نظارتي و تحليلي بيشتر و امکان ايجاد نظرسنجي برند درباره‌ي تبليغات مي‌شوند. توييتر در نظرسنجي جديد خود از کاربران مي‌خواهد گزينه‌هايي که بيشترين و کمترين اهميت را براي آن‌ها دارند انتخاب کنند. 

جزئيات نظرسنجي موردبحث نخستين بار توسط فردي با نام کاربري WFBrother@ در خود توييتر منتشر شد. مدتي نگذشته بود که مت ناوارا، مشاور تيزبين رسانه‌هاي اجتماعي متوجه نظرسنجي شد و آن را پوشش داد. فردي به نمايندگي از توييتر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ي تک‌کرانچ تأييد کرده سؤالات موردبحث مربوط‌به نظرسنجي جديدي هستند که توييتر برگزار کرده تا گزينه‌هاي پيش‌روي خود را براي مدل اشتراکي پلتفرم موردارزيابي قرار دهد. توييتر فعلا ترجيح داده است هيچ جزئيات بيشتري در اين رابطه در دسترس رسانه‌ها قرار ندهد؛ با اين‌حال مي‌گويد در يادداشت مربوط‌به عملکرد سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۲۰ که براي سرمايه‌گذاران ارسال کرده برخي توضيحات در اين زمينه ارائه داده است. 

يادداشت موردبحث توييتر که در دسترس سرمايه‌گذاران قرار گرفته اعلام مي‌کند مديران اين شبکه‌ي اجتماعي از مدت‌ها پيش فکر کردن درباره‌ي روشي جديد براي کسب درآمد را آغاز کرده‌اند تا در کنار کسب‌و‌کار تبليغات، فعاليت کند. توييتر به‌وضوح در يادداشت جديد مي‌گويد روش موردبحث ممکن است شامل اضافه کردن سرويس اشتراکي يا رويکردهاي مشابه باشد. توييتر تأکيد مي‌کند که بررسي اين موضوع در مراحل اوليه به‌سر مي‌برد و انتظار ندارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ ازطريق روش‌هاي جديد درآمد به‌جيب بزند. توييتر مي‌گويد هرچه ميزان پيشرفت‌هاي حاصل‌شده بيشتر شود، ممکن است اطلاعيه‌هاي بيشتري در اين رابطه منتشر کند يا اين‌که برخي قابليت‌ها را به‌صورت آزمايشي و محدود به پلتفرم بياورد.

نظرسنجي توييتر درباره‌ي گزينه‌هاي زير از کاربران سؤال مي‌پرسد:

Undo Send: پنجره‌اي به‌مدت ۳۰ ثانيه براي شما به‌نمايش درمي‌آيد تا توييتي را که ارسال کرده‌ايد فراخواني (لغو) کنيد، پيش از اين‌که کسي بتواند آن را مشاهده کند. اين، قابليتي است که توييتر پيش‌تر در گذشته گفته مي‌تواند به‌عنوان جايگزيني مناسب براي دکمه‌ي ويرايش عمل کند. دکمه‌ي ويرايش توييت، چيزي است که کاربران توييتر از سال‌ها پيش خواستار آن هستند. به‌جاي فراهم‌سازي امکان ويرايش توييت‌ها به‌‌صورت نامحدود و جلوگيري از سرمايه‌گذاري مهندسي‌محور درخورتوجهي که اين قابليت نيازمند آن است، کاربران مي‌توانند در زماني سريع پس از ارسال توييت، غلط املايي‌شان را ببينند و ويرايش کنند. 

رنگ‌هاي سفارشي: افزون‌بر حالت تاريک (Night Mode)، خواهيد توانست فونت‌ها و رنگ‌ تم توييتر را روي گوشي هوشمند يا رايانه‌هاي خود تغيير دهيد. پس‌زمينه‌ي رابط کاربري، لينک‌ها، منشن‌ها،‌ هشتگ‌ها و آيکون‌ها به همان رنگي درخواهند آمد که شما انتخاب مي‌کنيد.

انتشار ويدئو: خواهيد توانست ويدئوهايي را که پنج‌برابر طولاني‌تر از محدوديت فعلي هستند روي پلتفرم ارسال کنيد، آن هم با حداکثر وضوح بسيار بالاتر (۸٬۱۹۲ در ۸٬۱۹۲ پيکسل).

نشان (بَج): شما يک بج در پروفايل خود دريافت خواهيد کرد که به کسب‌و‌کاري که مديرش هستيد يا در آن کار مي‌کنيد پيوند مي‌شود (براي مثال يک روزنامه‌نگار مي‌تواند بج خاصي را دريافت کند که نشان‌دهنده‌ي رسانه‌‌ي محل کارش است).

پاسخ خودکار: خواهيد توانست مجموعه‌اي از پاسخ‌هاي خودکار را بنويسيد و ذخيره کنيد تا از آن‌ها در بخش ريپلاي‌ها بهره بگيريد. اين قابليت احتمالا بيشتر براي برندهايي کاربرد خواهد داشت که مي‌خواهند سؤالات مشتريان را مستقيما به کانال‌هاي رسمي هدايت کنند.

شنفت اجتماعي (Social Listening): خواهيد توانست مباحث مربوط‌به حساب کاربري‌تان در توييتر را با جزئيات مشاهده کنيد. جزئيات موردبحث شامل اين موارد هستند: حجم کلي مکالمات، افراد و کسب‌و‌کارهايي که در اغلب اوقات مشغول صحبت‌کردن مي‌شوند و همچنين موضوعاتي که آن‌ها درباره‌شان بحث کرده‌اند. اين قابليت نيز تا حد زيادي به مذاق برندها خوش خواهد آمد، نه کاربران عادي.

نظرسنجي‌هاي برند: خواهيد توانست از کاربران درباره‌ي تبليغاتي که به‌نمايش درمي‌آوريد درقالب نظرسنجي سؤال بپرسيد تا بهتر بفهميد که آيا تبليغات شما مورداستقبال قرار گرفته و در ذهن کاربران مانده‌اند يا خير. همچنين مي‌توانيد از کاربران بپرسيد که آيا پس از ديدن تبليغ، تمايلي به تهيه‌ي محصول يا سرويس‌هاي يادشده در آن داشته‌اند يا خير. توييتر امروزه تبليغات مشابهي را به‌نمايش مي‌آورد، بنابراين پياده‌سازي اين قابليت کار سختي براي توييتر نخواهد بود.

به‌جز موارد بالا شاهد گزينه‌هاي ديگري هم در نظرسنجي هستيم که مواردي همچون تبليغات کمتر يا حذف کامل تبليغات، هشتگ‌هاي سفارشي و استيکرهاي سفارشي را شامل مي‌شوند. در نظرسنجي توييتر گفته نشده که قابليت‌هاي بالا «به‌طور حتمي» به نسخه‌ي اشتراکي اضافه مي‌شوند. همانطور که خود توييتر گفت، همه‌چيز فعلا مراحل اوليه را سپري مي‌کند و زمان زيادي تا روي کار آمدن نسخه‌ي اشتراکي توييتر باقي مانده. توييتر فعلا قصد دارد بازخورد کاربران را دريافت کند تا درنهايت نسخه‌ي اشتراکي را به‌بهترين شکل ممکن روي کار بياورد. بدين ترتيب کاربران براي تهيه‌ي اشتراک توييتر، دلايلي منطقي پيش‌روي خود خواهند ديد.

قابليتي که کاربران مدت‌ها است خواستارش هستند و در نظرسنجي توييتر وجود ندارد، گزينه‌ي ويرايش توييت‌ها است؛ قابليتي که احتمالا هيچ‌‌گاه به پلتفرم اضافه نخواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره