
اولین تریلر از گیمپلی بازی FIFA 21 منتشر شد


زومجي/ الکترونيک آرتز همانطور که وعدهاش را داده بود، امروز اولين نمايش گيمپلي FIFA 21 را پخش کرد و در اين مطلب، به تماشاي آن مينشينيم.
برخلاف کونامي و اثر فوتبالياش يعني سري PES، الکترونيک آرتز امسال هم با يک نسخهي جديد از شبيهسازي فوتبالي خود يعني سري فيفا (FIFA) به ميادين باز ميگردد تا نسل هشتم را با فيفا 21 بهپايان برساند.
مطابق روال رونمايي از فيفا 20 و بخشهاي مختلف آن، شرکت EA امسال هم طي چند پخش مختلف در روزهايي بهخصوص پيش از موعد انتشار بازي، به رونمايي از ساختهي جديد و فوتبالي خود ميپردازد. همانطور که پيشتر وعده داده شده بود، الکترونيک آرتز امروز در جريان آخرين اخبار بازي، با اولين نمايش گيمپلي بازي به استقبال علاقهمندان و دنبالکنندگان اين اثر آماده است. شايد بهتر باشد بدانيد که پس از گيمپلي، اطلاعات بخش کريير مود، ولتا، پرو کلابز و آلتيميتتيم در جريان ويديوها و رويدادهاي خبري ويژه در روزهايي بهخصوص، به اطلاع گيمرها خواهد رسيد. حال بياييد سراغ اولين نمايش گيمپلي فيفا 21 برويم و ويژگيهاي تازهي آن را مرور کنيم.
دريبلزني پرسرعت: مطابق بهبودهاي سالانهي سري فيفا. امسال هم شاهد بهبود بخش دريبلينگ و تسلط بيشتر گيمر بر نحوهي دريبلزني هستيم. بازيکنان ميتوانند با نگهداشتن دکمهي R1 و جهت دادن به بازيکن داخل زمين، حسابي حرف خود را بهچالش بکشند. گفتني است که اين بخش در حالت ولتا بهتر از هميشه به نمايش کاربرد خود ميپردازد.
فرارهاي خلاقانه: فرار به عمق و زدن به دل خط دفاع حريف، يکي از بهترين راههاي باز کردن دروازهي تيم مقابل است. فشردن دکمهي L1 اين دسترسي را به گيمر ميداد تا با ارسال دستور فرار به بازيکن مقابل فوتباليست صاحب توپ، يک موقعيت گل شکل بگيرد. در فيفا ۲۱، بازيکنان بهتر از قبل ميتوانند اين فرارها را سازماندهي بکنند؛ بهاين صورت که با نگهداشتن دکمهي L1 و جهت دادن با آنالوگ سمت راست، گيمر بهراحتي ميتواند جهت حرکت بازيکن بدون توپ را مشخص کرده و نحوهي فرار او را تنظيم کنند. گيمرها حتي ميتوانند به بازيکن بدون توپ، سوييچ کنند و يک فرار خوب را بهصورت کاملا دستي، شکل بدهند. موضوعي که سيستم تهاجمي مجموعهي فيفا را ميتواند دستخوش تغييراتي روبهجلو بکند.
افزايش آگاهي محيطي بازيکنان: اين قضيه کاملا به هوش مصنوعي بازيکنان مربوط ميشود و طبق اعلاميهي EA، در فيفا ۲۱ شاهد بهبود هوش مصنوعي بازيکنان خواهيم بود؛ بهطوري که خيلي بهتر از قبل ميتوانند فضاي خالي داخل زمين را تشخيص دهند. اين قضيه تنها به بازيکنان تهاجمي مربوط نميشود و هافبکهاي دفاعي، مدافعان و هافبکهاي بازيساز، بهتر از قبل در فضاهاي خالي حاضر خواهند شد.
سيستم برخورد طبيعي: طبق گفتههاي تيم توليد بازي، در فيفا ۲۱ با يک سيستم برخورد بهتر و کارآمدتر طرف خواهيم بود؛ در اين بازي، الگورتيمهاي فيزيک برخورد بازيکنان طبيعيتر از قبل کار خواهند کرد و شاهد رقم خوردن اتفاقات و نتيجههاي عجيب در روند بازي، نخواهيم بود. بايد ببينيم که اين مورد در محصول نهايي چطور پياده خواهد شد.
تغييرات بنيادين: طبق اعلاميهي EA، يکسري تغييرات بنيادين مثل تغيير در سيستم سر زني، تغيير در نظام ارسال پاسهاي عمقي و موارد اينچنيني، گيمپلي بازي را نسب به نسخهي قبل، بهتر خواهند کرد. همچنين يک درجهي سختي جديد با نام Competitor Mode به بازي اضافه خواهد شد؛ اين درجهي سختي گويا يک حالت سختتر از حالت لجندري (Legendary) است و تجربهي بازي در مقابل يک هوش انساني ماهر و قَدَر را براي شما شبيهسازي خواهد کرد.
در ادامه شما را به تماشاي ويديوي گيمپلي بازي دعوت ميکنيم. فيفا ۲۱ در تاريخ جمعه ۱۸ مهر در دسترس دارندگان ايکس باکس وان، پي سي و پلي اسيتشن 4 قرار خواهند گرفت. اين بازي در تاريخي نامشخص از تعطيلات سال ۲۰۲۰، راهي پلتفرمهاي نسل ۹ نيز خواهد شد.