برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قابلیت امنیتی جدید برای گوشی‌های سامسونگ

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ اخيراً با پيشرفت روز افزون تکنولوژي، امنيت ديجيتال و حريم شخصي تبديل به يکي از بزرگترين معضلات بشر شده است. به همين دليل بسياري از شرکت‌هاي سازنده‌ي اسمارت‌فون‌ها، محصولات خود را به قابليت‌هاي امنيتي مختلفي مجهز مي‌کنند تا از حريم شخصي کاربران خود محافظت کنند. اکنون نيز سامسونگ به‌صورت رسمي از قابليت AltZLife براي گوشي‌هاي گلکسي A51 و A71 پرده برداشت.

همگي با کليد Alt روي کيبوردها آشنايي داريم و مي‌دانيم که ويندوز ميانبرهاي بسياري را از فشردن اين کليد به‌همراه ديگر کليدها در خود دارد. براي مثال با فشردن همزمان Alt و Tab مي‌توان بين برنامه‌هاي در حال اجرا ويندوز جابجا شد، قابليت AltZLife سامسونگ نيز مشابه اين ميانبر عمل مي‌کند. با استفاده از اين قابليت کاربر مي‌تواند بين حالت شخصي (Private) و حالت معمولي گوشي خود جابجا شود.

سامسونگ با بررسي و آمارگيري از مصرف‌کنندگان متوجه شد، 79 درصد از کاربران جوان براي اسمارت‌فون خود خواهان قابليتي هستند که با آن اطلاعات شخصي خود را ذخيره کنند. به همين دليل سامسونگ در بخش تحقيق و توسعه (R&D) خود قابليت AltZLife را در دو قسمت «جابجايي سريع» (Quick Switch) و «پيشنهاد محتوا» (Content Suggestions) ايجاد کرد.


اگر از گوشي‌هاي سامسونگ استفاده مي‌کنيد، احتمالاً با قابليت پوشه‌ي امن يا همان Secure Folder سامسونگ آشنايي داريد. اين قابليت به ‌شما اجازه مي‌دهد اطلاعات شخصي خود از قبيل تصاوير، ويديوها و حتي اپليکيشن‌ها را در اين پوشه قرار داده و مخفي کنيد. با دو بار فشار دادن دکمه‌ي پاور گوشي حالت جابجايي سريع فعال شده و کاربر مي‌تواند بين فضاي امن (پوشه امن) يا فضاي معمولي خود به سرعت جابجا شود.

براي مثال اگر اپليکيشن واتساپ را هم در حالت معمولي و هم در حالت امن استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد با بازکردن اين برنامه در حالت‌ امن (شخصي) و دو بار فشردن متوالي دکمه‌ي پاور گوشي خود به حالت معمولي اين برنامه وارد شويد. در اصل اين روش براي هر برنامه‌اي که در هر دو حالت امن و معمولي وجود دارد، قابل انجام است.

در صورت فعال کردن قابليت پيشنهاد محتوا، هوش مصنوعي دستگاه تصاوير مشابه با تصاويري که قبلاً به پوشه امن منتقل شده را شناسايي کرده و به پوشه امن انتقال مي‌دهد و ديگر لازم نيست کاربر به‌صورت دستي آنها را جابجا کند.

اين قابليت فعلاً فقط براي گوشي‌هاي گلکسي A71 و A51 قابل استفاده است، اما سامسونگ احتمالاً در بروزرساني‌هاي آينده قابليت AltZLife را به ديگر کهکشاني‌هاي خود نيز اضافه مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره