عرضه بازی Halo Infinite تاخیر خورد

زومجي/ پيش از آن که بازي Halo Infinite تا سال ۲۰۲۱ ميلادي تأخير بخورد، ردمونديها به انتشار آن در چند بخش فکر کرده بودند. ولي درنهايت خوشبختانه تصميم بهتر گرفته شد و حالا بازي وقت بيشتري براي پيشرفت و تکميل دارد.
يکي از مشکلاتي که شوربختانه بارها در دنياي بازيهاي ويديويي ديده شده است، عرضهي اوليهي ناقص يک بازي و تکميل محتوايي آن پس از چندين و چند ماه است. در حقيقت سازندگان گاهي عملا تنها بخشي از يک بازي را منتشر ميکنند و سپس آرامآرام به محتواهاي آن ميافزايند تا بيشتر شبيه يک بازي تمامعيار شود. مايکروسافت هم باتوجهبه عرضهي کنسول ايکس باکس سري ايکس در نوامبر سال جاري ميلادي، به اين فکر کرده بود که «هيلو» جديد را به هر شکل ممکن در همان زمان عرضه کند و سپس در طولانيمدت، محتواهاي بيشتري را به بازي بياورد.
فيل اسپنسر ميگويد اتخاد اين تصميم کار آساني نبود و تصميمگيرندهها پس از فکر کردن به چند گزينه، درنهايت تأخير تاريخ عرضهي بازي Halo Infinite را انتخاب کردند: «صحبتهاي خود را با تاکيد روي اين نکته شروع ميکنم که از نااميدي طرفدارها به خاطر اين تأخير، آگاهي دارم. چنين اتفاقي براي مردم و براي ما نااميدکننده است. زيرا ما هم دوست داشتيم «هيلو اينفينيت» و ايکسباکس سري ايکس همزمان از راه برسند.
ما ۲۴ ساعت به اينکه آيا ميتوانيم بازي را به شکل ناکامل عرضه کنيم و سپس محتواهاي بيشتري را به آن بيافزاييم، فکر کرديم. ولي واقعا اين روشي نبود که بخواهيم براي انتشار «هيلو» دنبال کنيم. من از طرفدارها عذرخواهي ميکنم. زيرا هرگز دوست ندارم انتظاراتي را به وجود بياورم و سپس به آن انتظارات پاسخ ندهم. اما باور دارم که تصميم درست را گرفتيم؛ تصميمي که در طولانيمدت، به نفع ايکس باکس، هيلو و گيمرها است».
حالا ميتوان بيشازپيش به پيشرفت بازي Halo Infinite استوديو 343Industries و عرضهي آن به بهترين شکل ممکن اميدوار بود؛ اثري که قرار است حالت مولتيپلير آن به رايگان عرضه شود و روي ايکسباکس سري ايکس، با فريمريت بسيار بالاي ۱۲۰ به اجرا دربيايد. راستي تأخير تاريخ عرضهي «هيلو» هيچ تاثيري روي زمان عرضهي ايکسباکس سري ايکس ندارد و مايکروسافت همچنان کنسول نسل ۹ خود را در همان ماه نوامبر، تحويل طرفدارها ميدهد.