برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیفون بدون وی‌چت یک زباله الکترونیکی گران‌ قیمت است

منبع
زوميت
بروزرسانی
آیفون بدون وی‌چت یک زباله الکترونیکی گران‌ قیمت است

زوميت/ کاربران چيني مي‌گويند که آيفون بدون وي چت، يک زباله الکترونيکي گران قيمت است.

نتايج جديدترين نظرسنجي‌ها نشان از اين دارد که اکثر چيني‌ها، حاضر هستند در صورت مسدود شدن وي چت توسط اپل ، عطاي گوشي‌هاي آيفون خود را به لقايش ببخشند.
   
براساس يک نظرسنجي با جامعه آماري بيش از ۱/۲ ميليون کاربر چيني آيفون،  ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اگر مجبور به انتخاب بين اپليکيشن وي چت و گوشي آيفون خود باشند، ترجيح مي‌دهند که گوشي  هوشمند ديگري به‌جاي اپل  انتخاب کنند ولي دست از وي چت نکشند.

اين نظرسنجي پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئيس جمهور ايالات متحده به شرکت‌هاي آمريکايي دستور داد تا تمامي تراکنش‌هاي مالي خود را با شرکت چيني تنسنت -مالک اپليکيشن وي چت- به حالت تعليق درآورند.  

به گزارش بلومبرگ، فرمان رسمي ترامپ مبني بر ممنوعيت همکاري شرکت‌هاي آمريکايي با وي چت، حتي بسياري از طرفداران پر و پا قرص اپل در سراسر چين را نيز به تجديد نظر در خصوص آيفون واداشته است.

در نظرسنجي تازه‌اي که توسط سرويس ويبو رقيب چيني توييتر، انجام شده است، از کاربران چيني اپل خواسته شده تا بين وي چت و آيفون يک گزينه را انتخاب کنند. جالب اينجا است که از بين يک ميليون و دويست هزار کاربري که در اين نظرسنجي شرکت کرده‌اند، بيش از ۹۵ درصد پاسخ داده‌اند که حاضر هستند گوشي آيفون خود را عوض کنند ولي از وي چت دست برندارند. 

اسکاي دينگ يکي از فعالان در زمينه فناوري‌هاي مالي در هنگ کنگ در اين مورد مي‌گويد: اين ممنوعيت بسياري از کاربران چيني آيفون را مجبور خواهد کرد که به برندهاي ديگر تلفن روي بياورند؛ چراکه وي چت براي ما بسيار مهم است.

کني او يک شهروند هنگ کنگي ديگر نيز که وي چت را ضروري‌ترين نرم‌افزار گوشي خود مي‌داند، معتقد است که اين ممنوعيت آيفون را به يک زباله الکترونيکي گرانقيمت تبديل خواهد کرد. وي چت بدون شک مهم‌ترين اپليکيشن در چين است و در اين کشور بيش از يک ميليارد کاربر دارد و در صورتي که امکان کار با آن وجود نداشته باشد، دستگاه‌هاي آيفون براي شهروندان اين کشور کاملا بي استفاده خواهند بود.

وي چت براي مردم چين تنها يک پيام‌رسان ساده نيست و درواقع به منزله يک سيستم‌عامل  کامل عمل مي‌کند؛ چراکه اکثر چيني‌ها به محض بازکردن گوشي همراه خود، ابتدا به سراغ اين اپليکيشن مي‌روند و بسياري از نيازهاي خود را ازطريق همين نرم‌افزار برآورده مي‌کنند.

دورنماي فرمان ترامپ و تأثيرات احتمالي آن هنوز کاملا مشخص نيست. سؤال اساسي اينجا است که آيا ممنوعيت مدنظر آقاي ترامپ فقط شامل شرکت‌هاي واقع در خاک آمريکا خواهد بود يا اينکه تمامي شرکت‌هاي آمريکايي برون مرزي و معاملات آن‌ها را در سراسر جهان شامل مي‌شود.

مينگ چي کو، تحليلگر شرکت اپل برآورد کرده است که اگر گزينه دوم درست باشد، اپل تقريبا ۳۰٪ از فروش جهاني خود را از دست خواهد داد؛ چراکه کاربران چيني از اين پس روي خوشي به خريد محصولات جديد آيفون نشان نخواهند داد.

شرکت اپل نيز پيش از اين، در پيامي به کاخ سفيد، نسبت به خطرات اين فرمان ترامپ و تأثيرات منفي آن بر کسب‌و‌کار خود، هشدار داده بود. علاوه بر اپل چندين شرکت ديگر آمريکايي  از جمله ديزني، فورد، اينتل، مورگان استنلي، يو‌پي‌اس و والمارت نيز خطرات احتمالي قطع همکاري با وي چت را به دونالد ترامپ گوشزد کرده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره