برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استفاده اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از فناوری جنجالی

منبع
مهر
بروزرسانی
استفاده اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از فناوری جنجالی

مهر/ اداره مهاجرت و گمرک آمريکا قراردادي را با شرکت کليرويو امضا کرده تا از فناوري جنجالي و غيردقيق تشخيص چهره آن در مرزهاي ايالات متحده استفاده کند.

‌به گزارش انگجت، اداره يادشده در دالاس ۲۲۴ هزار دلار به کليرويو پرداخت کرده تا فناوري يادشده را در اختيار بگيرد، اين در حالي است که منتقدان مي‌گويند اين فناوري از دقت کافي برخوردار نيست و ممکن است در شناسايي هويت افراد دچار خطا و اشتباه شود.

کليرويو مدعي است فناوري هوش مصنوعي اين شرکت با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته مي‌تواند هويت اشخاص را شناسايي کرده و از اين طريق افراد مظنون و متخلف را مشخص کند. در عين حال اتحاديه آزادي‌هاي مدني آمريکا کليرويو را مورد پيگرد قضائي قرار داده و مدعي شده استفاده از فناوري اين شرکت با توجه به مشکلاتي که دارد موجب نقض امنيت و حريم شخصي ميليون‌ها آمريکايي مي‌شود.

کليرويو ضمن رد مشکلات فني فناوري خود تصريح کرده که اطلاعات مورد استفاده اين شرکت براي شناسايي هويت افراد به طور عمومي در دسترس است. در عين حال شرکت‌هايي مانند توئيتر، فيس بوک، گوگل، لينکداين و ونمو با ارسال نامه ايي براي کليرويو از آن خواسته اند تا از استفاده از داده‌هاي اين شرکت‌ها براي شناسايي هويت افراد دست بردارد. همچنين تحقيقاتي در مورد تخلفات کليرويو در استراليا و انگليس در جريان است. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره