نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

ترنجي/ هفته گذشته براي شما نوشتيم که ارزش اپل به ۲ تريليون دلار نزديک مي شود. حالا اما بايد براي شما بنويسم که اپل به اولين شرکت آمريکايي تبديل شده است که ۲ تريليون دلار در بازار سرمايه ارزش دارد. اين يک نقطه عطف به شمار مي رود، اما به طور کلي قابل توجه خواهد بود چرا که گواهي بر عملکرد قابل توجه آن ها در دوره همه گيري کرونا است. همچنين فقط دو سال مي گذرد که اپل به ارزش ۱ تريليون دلار در بازار رسيد، بدين معني که اين شرکت در طي بيش از ۲۴ ماه ارزشش دو برابر شده است. به هر صورت، ارزش اپل از ۲ تريليون دلار عبور کرده است و اجازه بدهيد کمي درباره آن صحبت کنيم.

ارزش اپل
اپل اولين شرکتي در جهان نيست که به ارزش ۲ تريليون دلاري رسيده است. آرامکو عربستان سعودي يعني غول گاز و نفت، ابتدا اين رکورد را زد. آرامکو در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ارزش ۲ تريليون دلار رسيد اما از آن زمان به بعد شاهد ارزن تر شدن سهامش بود. اپل در 4 آگوست سال ۲۰۲۰ از آن به عنوان با ارزش ترين شرکت جهان پيشي گرفت.

امروز، سهام اپل از قيمت 467.77 دلار عبور کرده است که به اپل ارزشي برابر ۲ تريليون دلار مي دهد، اما همانطور که توسط Financial Times گزارش شده است ممکن است در آينده به زير سطح زيرين برود.


سهام اپل سالهاست که پيشرفت خوبي داشته است، اما آنها به ويژه در سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبي داشتند و با وجود اختلال ناشي از COVID-19، بيش از ۵۰ درصد افزايش داشته است. به گزارش وال استريت ژورنال، سهام اين شرکت به طور متوسط ​​از هر هفته از ابتداي ژوئن ۳.۵ درصد افزايش يافته است. قيمت سهم آن پس از آخرين گزارش درآمدي خود در ماه ژوئيه به طور چشمگيري افزايش يافت، جايي که اين شرکت رکورد فروش و در کل 59.7 ميليارد دلار درآمد گزارش کرده است و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد دارد.

اما اگرچه درآمد در حال افزايش است، اپل با توجه به اکوسيستم نرم افزار و بازي هايي که در مجموعه آن قرار دارند، با مجموعه اي از پيشاني هاي نظارتي روبرو شده است. برجسته ترين اين موارد، چالش حقوقي سازندگان بازي فورتتايت يعني Epic Games است، که در حال حاضر اپل را به خاطر حذف کردن Fortnite از iOS پس از حماسه سعي در دور زدن سيستم هاي پرداخت اپل، شکايت مي کند. بخشي از شکايت اپيک (و مورد تکرار بسياري از شرکتهاي ديگر که از طريق فروشگاه App اپل به مشتري مي رسند) اين است که سهم ۳۰ درصدي اين شرکت از معاملات، اخاذي است.

همراه با رشد درآمد اپل از خدمات خود و برنامه هاي گزارش شده براي ارايه بسته هاي اشتراک هاي مختلف از جمله بسته Apple One در اواخر سال جاري، اين نشان مي دهد که چگونه آينده سازنده آيفون نه تنها به سخت افزار آن بلکه به نرم افزاري وابسته است که مشتريان را وفادار مي کند. آيفون اپل را به ۱ تريليون دلار رساند و خدمات، مسلما آن را ۲ تريليون دلاري کرد. به هر حال هر طور هم که حساب کنيد، آيفون کليد ورود به اکوسيستم سخت افزاري، نرم افزاري و اين روزها، محتوايي اپل است.

نظر شما درباره اپل ۲ تريليون دلاري چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره