برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرب زبانی غول تجارت الکترونیکی چینی برای جلب حمایت ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 چرب زبانی غول تجارت الکترونیکی چینی برای جلب حمایت ترامپ

ايسنا/ غول تجارت الکترونيکي چيني علي بابا گروپ هولدينگ به منظور رهايي از خصومت احتمالي دونالد ترامپ، اطمينان داد که حضورش در آمريکا بي خطر است.

دانيل ژانگ، مديرعامل شرکت علي بابا در نشست اعلام درآمد سه ماهه گفت: علي بابا به عنوان بزرگترين پلتفرم تجارت الکترونيکي جهان توجه اصلي خود در آمريکا را به حمايت از برندهاي آمريکايي، خرده فروشان، کسب و کارهاي کوچک و کشاورزان براي فروش به مصرف کنندگان و شرکاي تجاري در چين و همچنين ساير بازارهاي کليدي جهان معطوف کرده است. وي در ادامه افزود: ما بر اين باوريم که تجارت جهاني ادامه خواهد يافت و پيگيري فعالانه ماموريتمان در علي بابا که عبارت از تسهيل انجام کسب و کار در هر نقطه اي از جهان است، کاملا با منافع هر دو کشور چين و آمريکا منطبق است.

رييس جمهور آمريکا اوايل ماه ميلادي جاري با امضاي دو فرمان، مبادله با اپليکيشنهاي چيني تيک تاک و وي چت را براي شهروندان آمريکايي ممنوع کرد و آنها را تهديدي براي امنيت ملي خواند. دونالد ترامپ بعدا اعلام کرد به دنبال اقدام مشابه عليه ساير شرکتهاي چيني است.

برنامه "شبکه پاک" که از سوي مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا اعلام شده، از شرکتهاي آمريکايي خواسته است روابطشان با شرکتهاي چيني شامل علي بابا، تنسنت هولدينگز و بايدو را براي اطلاعات حساس آمريکايي قطع کنند.

اما ويلبر راس، وزير بازرگاني آمريکا هفته جاري اظهار کرد در مقطع فعلي هيچ فرآيند رسمي عليه علي بابا در جريان نيست.

مديرعامل شرکت علي بابا گفت: اين شرکت به دقت جديدترين تغييرات در سياستهاي آمريکا در قبال شرکتهاي چيني را دنبال مي کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ژانگ اظهار کرد: ما وضعيت و هر گونه تاثير احتمالي را محتاطانه و با دقت ارزيابي کرده و اقدامات لازم را براي رعايت مقررات جديد انجام مي دهيم.

گروه علي بابا در سه ماهه منتهي به ۳۰ ژوئن ۲۱.۸ ميليارد دلار درآمد داشت که ۳۴ درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و بالاتر از حد انتظار تحليلگران بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره