نماد آخرین خبر

تلاش‌ ترامپ برای بلاک کردن منتقدانش در توئیتر

منبع
مهر
بروزرسانی
تلاش‌ ترامپ برای بلاک کردن منتقدانش در توئیتر

مهر/ کاخ سفيد دادخواستي را تقديم ديوان عالي ايالات متحده کرده تا ترامپ بتواند منتقدانش را در زير پست هاي توئيتري خود بلاک کند. وي در حال حاضر چنين امکاني را ندارد.

کاخ سفيد پيش از اين در اين زمينه به يک دادگاه عادي در آمريکا شکايت کرده بود، اما اين دادگاه درخواست رئيس جمهور آمريکا را رد کرده بود. از همين رو دولت آمريکا به ديوان عالي اين کشور متوسل شده و اميدوار است بتواند نظر مثبت آن را به دست آورد.

حکم دادگاه بر عليه ترامپ اولين بار در جولاي ۲۰۱۹ اعلام شده بود و بر اساس آن دونالد ترامپ حق ندارد در يک مکان عمومي منتقدان خود را بلوکه کند. البته ساير کاربران توئيتر از چنين حقي برخوردار هستند، اما ترامپ به دليل اينکه رئيس جمهور آمريکاست و بايد پاسخگوي عملکرد خود در قبال همه مردم باشد از چنين قابليتي برخوردار نيست.

استدلال ترامپ اين است که وي به جاي حساب رسمي رئيس جمهور آمريکا در توئيتر به نشاني POTUS از حساب شخصي خود استفاده مي‌کند و لذا بايد چنين حقي داشته باشد. اما نه توئيتر و نه دادگاه فدرال آمريکا اين استدلال را نپذيرفته‌اند.

مديران توئيتر در ماه‌هاي اخير بارها پست‌هاي ترامپ را به علت نشر اطلاعات دروغ، نفرت پراکني و ترويج خشونت حذف يا محدود کرده‌اند و ناتواني وي براي بلوکه کردن نظرات مخالفانش در ذيل حساب کاربري شخصي به خشم ترامپ افزوده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره