نماد آخرین خبر

اپل از وردپرس عذرخواهی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ اپل به بهانه عدم وجود قابليت پرداخت درون برنامه‌اي مانع از به‌روزرساني اپليکيشن رايگان وردپرس شده بود، حالا اما از اين اقدام عذرخواهي کرده است.

وردپرس روز گذشته اعلام کرد اپليکيشن iOS اين کمپاني که به کاربران اجازه مي‌دهد به صورت رايگان سايت‌ها را طراحي و مديريت کنند، از مدت‌ها قبل به‌روزرساني نشده چرا که اپل به آنها هشدار داده پش از اين کار بايد قابليت پرداخت درون برنامه‌اي را به اپ خود اضافه کنند و اين در حالي است که تمامي خدمات ارائه شده در آن مجاني است.

اپل در نهايت اين شرکت را مجبور کرد که در اپليکيشن خود خدمات فروش دامنه و بسته‌هاي اختصاصي را فعال کند اما در چرخشي عجيب و نادر کمپاني کوپرتينويي بيانيه‌اي را منتشر کرده و در آن به دلجويي از وردپرس پرداخته است:

«مشکل بين ما و وردپرس برطرف شده چرا که گزينه‌هاي سرويس پرداخت آنها از اپ برداشته شده و حالا برنامه‌اي مستقل و بي نياز از قابليت پرداخت درون برنامه‌اي به شمار مي رود. ما اين مساله را به توسعه دهنده خبر داده و به خاطر سردرگمي ايجاد شده عذرخواهي مي‌کنيم.»
اپل دليل رفع را مشکل را توقف نمايش گزينه پرداخت وردپرس عنوان کرده اما اين مساله نه روز گذشته بلکه از هفته‌ها قبل انجام شده بود. وردپرس در اين اپ هيچ سرويس پولي را عرضه نکرده و آخرين بار که تبي به نام Plans براي مشتريان پريميوم در نظر گرفته بودند، مدت‌ها گذشته است.

علاوه بر اين «Matt Mullenweg»، توسعه دهنده‌اي که خبر مقاومت اپل در برابر آپديت را افشا شد، در گفتگو با ورج مدعي شده که اپ استور پيشنهاد وي را براي حذف تمامي اشارات و لينک‌ها به سرويس‌هاي پولي در ازاي به‌روزرساني اپ رد کرده بود.

بنابراين به نظر نمي‌رسد اپل طي سازوکاري مشخص به اين نتيجه رسيده که اپ وردپرس نيازي به سرويس پرداخت ندارد و احتمالا چون در اين روزها که اتهامات مبني بر انحصارگرايي عليه آنها به اوج خود رسيده، قيد پول در آوردن از اپ‌هاي رايگان را زده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره