نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

دسترسی به اینترنت در ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیل می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
دسترسی به اینترنت در ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیل می‌شود

مهر/ يک تيم استارت آپي در صدد برآمدند تا سيستمي در بستر نرم افزار - سخت افزار طراحي کنند که در ناوگان حمل و نقل عمومي دسترسي به اينترنت راحت‌تر صورت گيرد.
محمدرضا رياحي بنيانگذار تيم استارت آپي و مدير عامل تيم طراحي و توليد بستر نرم افزاري-سخت افزاري براي ناوگان‌هاي حمل و نقل عمومي  اظهار کرد: ما موفق شديم يک بستر نرم افزاري- سخت افزاري را براي کاربران به خصوص مسافراني که در مسيرهاي سفر به اينترنت مناسبي دسترسي ندارند و نياز به محتوا برايشان جدي است را طراحي کنيم.

وي افزود: اين نرم افزار باعث مي‌شود که کاربران با استفاده از بستر اينترنت به محتوا دسترسي پيدا کنند. به همين منظور با يک سرور کوچک که در اتوبوس، قطار، هواپيما و… نصب مي‌شود دسترسي به موسيقي، فيلم، بازي‌هاي تک نفره يا چند نفره توسط مسافران فراهم خواهد شد.

اين فعال فناور با تاکيد بر اينکه با استفاده از اين بستر، سفر بهينه مي‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه مانيتورهاي اتوبوس‌ها با نوسانات قيمت، هر روز گران‌تر مي‌شود بنابراين استفاده از اين بستر مي‌تواند خيلي به صرفه و کاربردي باشد.


رياحي ادامه داد: با استفاده از اين بستر، هر فرد مي‌تواند با گوشي يا لپ تاپ خود به اينترنت متصل شود و از محتوا استفاده کند.

وي با بيان اينکه اين سيستم به صورت خودکار به اينترنت متصل مي‌شود، افزود: اين سيستم بدون هزينه براي مسافر، بستر اينترنتي را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد و به صورت خودکار نيز محتواي درون خودش را به روز رساني مي‌کند تا کاربران محتواي جديد را در اختيار داشته باشند.

اين فعال فناور افزود: اين سيستم هوشمند است و هر جا اينترنت داشته باشد خود را به آن متصل مي‌کند تا کاربران بدون دغدغه اينترنت، محتوا را ببينند.

وي با بيان اينکه اين طرح در اينوتکس ۲۰۲۰ نيز حايز رتبه شده است، گفت: با ناوگان‌هاي حمل و نقل عمومي صحبت کرديم و قرار است اين سيستم در ۲۰۰ اتوبوس نصب شود که اين موضوع تا ۳ ماه ديگر محقق مي‌شود.

مديرعامل اين تيم استارت آپي گفت: اتوبوس، هواپيما، قطار، کشتي و هر جايي که نياز به محتوا دارند ولي دسترسي به اينترنت محدود است مي‌توانند از اين سيستم بهره ببرند.

رياحي افزود: زمانيکه فعاليت خود را شروع کرديم نمونه خارجي نداشت ولي به تازگي کانادا از اين سيستم رونمايي کرده است.


وي ادامه داد: همچنين درصدد هستيم که با ساير ناوگان‌هاي حمل و نقل عمومي صحبت کنيم تا از اين سيستم بهره ببرند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم