logo

موتور جستجوی اپل یک جاه طلبی دیگر از کوپرتینویی ها خواهد بود

منبع
ترنجي
بروزرسانی
موتور جستجوی اپل یک جاه طلبی دیگر از کوپرتینویی ها خواهد بود

ترنجي/ اپل تلاش مي کند تا حداقل وابستگي به گوگل را داشته باشد. همچنين او نمي خواهد ميلياردها کاربرش روي سرويس ديگران باشند. يکي از کارهايي که آن ها در همين جهت انجام دادند، ارايه نقشه اختصاصي خود بود تا به جاي گوگل مپ به صورت پيش فرض ارايه شود. همچنين آن ها در خيلي از موارد از موتور جستجوي گوگل هم استفاده نمي کنند. حالا مي شنويم که موتور جستجوي اپل يک جاه طلبي ديگر از کوپريتنويي ها خواهد بود. اين يعني ميلياردها کاربر بالقوه آيفون و مک مي توانند آغاز کننده اين موتور جستجو باشند. راستش را بخواهيد مقداري تنوع و رقابت اساسي در زمينه موتور جستجو مي تواند خيلي جذاب باشد.

موتور جستجوي اپل
گفته مي شود که اپل در حال کار بر روي ارايه موتور جستجوي خود است. براساس يک گزارش جديد، شاخص هاي مختلفي وجود دارد که از اين حرکت پشتيباني مي کنند، از اعلان شغل براي مهندسان جستجو تا اسپاتلايت سرچ خود با دور زدن جستجوي گوگل با iOS 14 beta.

طبق گزارش ها، گوگل ميلياردها دلار به اپل پرداخت مي کند تا موتور جستجوي پيش فرض شرکت در iOS ، iPadOS و macOS باشد. با اين حال، گزارشي در ماه ژوئيه گفت که اين معامله مورد توجه تنظيم کننده بازارهاي انگليس قرار گرفته است. همه اين عوامل در حدس و گمان وجود دارد که احتمالا غول کوپرتينويي در صدد توسعه موتور جستجوي خود است.


Coywolf در گزارش خود به چندين شاخص اشاره کرد که نشان مي دهد اپل روي موتور جستجوي خود کار مي کند. براي آن هايي که نمي دانند بد نيست بگويم که اين شرکت فرصت هاي شغلي را براي مهندسان جستجو در نظر گرفته است. اين ليست بر ادغام هوش مصنوعي (AI) ، يادگيري ماشين (ML) و پردازش زبان طبيعي (NLP) در سرويس ها تأکيد دارد.

در اين پست همچنين گفته شده است که با iOS 14 و iPadOS 14 beta و Spotlight Search اپل جستجوي گوگل را دور مي زند تا نتايج جستجو را نشان دهد. گفته مي شود Applebot، خزنده وب اين شرکت که صفحه پشتيباني آن اخيرا به روز شده است، به طور منظم نيز در حال بررسي سايت ها است.

Coywolf با توجه به شرح وظايف و رفتار Spotlight Search حدس مي زند که موتور جستجوي اپل ممکن است به عنوان يک مرکز داده شخصي سازي شده عمل کند. اين پست نشان مي دهد که ممکن است مشابه Google Assistant در دستگاه هاي اندرويد اما بدون تبليغات و “کاملاً خصوصي” باشد.

اين شرکت مي تواند AI و ML را به بهترين شکل و ارايه نتايج جستجو بر اساس مخاطبين کاربر iOS ، اسناد ، ايميل ، رويدادها ، پرونده ها ، پيام ها ، نقشه ها ، موسيقي ، يادداشت ها ، اخبار ، عکس ، يادآوري ، نمايش هاي تلويزيوني و فيلم ها ، برنامه هاي مهماني و موارد ديگر (آه حريم خصوصي!) ارايه کند. در اين پست همچنين حدس زده شد که موتور جستجوي جديد اپل مي تواند انحصار گوگل در جستجو را به چالش بکشد و بر درآمد تبليغات و داده کاوي آن تأثير بگذارد.

گزارش شده است که گوگل مبلغ سنگيني به اپل پرداخت کرده است تا موتور جستجوي پيش فرض در مرورگر وب Safari باشد. در ماه ژوئيه، سازمان رقابت و بازار انگلستان اعلام کرد که توافق هاي بين اپل و گوگل “مانعي مهم براي ورود و گسترش” را براي رقباي گوگل در بازار موتورهاي جستجو ايجاد مي کند. از آنجا که معامله بين دو شرکت تحت بررسي قرار گرفته است، مي توان حدس زد که اپل ممکن است به زودي از گوگل جدا شود.

نظر شما چيست؟ فکر مي کنيد که اين جاه طلبي اپل به کجا برسد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره