برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فریمور سرفیس Duo ادعای مایکروسافت را زیر سوال برد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ مايکروسافت مدعي شده سرفيس Duo همان گجت تاشويي نيست که قرار بود ويندوز Core OS را اجر کند؛ حالا اما بررسي کدها خلاف اين ادعا را ثابت مي‌کند.

مدت‌ها پيش از معرفي گوشي ‌تاشوي مايکروسافت شايعاتي درباره محصولي به نام «اندرومدا» به گوش‌ مي‌رسيد که از نمايشگري تاشو و نسخه ويژه‌اي از ويندوز بهره مي‌برد. پس از معرفي سرفيس Duo برخي آنرا همان دستگاه مي‌پنداشتند اما «پانوس پاناي»، مدير ارشد محصولات سرفيس با رد اين ادعا تاکيد کرد که آن دستگاه سخت افزار ديگري داشت که با سرفيس Duo فرق مي‌کند. به گفته وي شباهت بين آنها حتي نزديک هم نيست و مايکروسافت در سرفيس Duo چندين نسل پيشرفت کرده‌ تا به محصولي باريک، پايدار و با نمايشگري با دوام دست پيدا کند.

علي رغم اين ادعا بررسي فريمور تازه منتشر شده سرفيس Duo داستان را طور ديگري روايت مي‌کند. در تاييديه‌‌هاي اين فريمور اسم رمز گوشي همان اندرومدا عنوان شده و حتي پارتيشن‌ها هم با استفاده از تاييديه‌اي به اسم اندرومدا امضا شده که در سال ۲۰۱۷ صادر شده بود. فريمور مذکور همچنين شامل پارتيشن HYP است که به قابليت‌هاي ويندوز 10X و Core OS مربوط مي‌شود.

هرچند مايکروسافت اصرار بر بهينه‌سازي گسترده آن از سال ۲۰۱۷ دارد اما همه مي‌دانيم که بخش عمده‌اي از اين زمان صرف کار روي نرم افزار شده و ظاهر دستگاه با پتنتي که سال ۲۰۱۷ منتشر شد، تفاوت چنداني ندارد. شناسايي موارد فوق در فريمور اين سوال را براي برخي طرفداران مايکروسافت پيش آورده که آيا مي‌توان ويندوز ۱۰ را روي اين دستگاه اجرا کرد يا خير. «Gustave Monce»، هکر معروف ويندوز فون بر اين باور است که امکان انجام اينکار با صرف نظر کردن از برخي ويژگي‌ها وجود دارد.

در هر حال معلوم نيست چرا مايکروسافت اصرار به انکار ارتباط بين اندرومدا و سرفيس Duo دارد چرا که تصميم آنها به استفاده از اندرويد با انبوهي از اپ‌ها و ميلياردها کاربر در سراسر دنيا منطقي به نظر مي‌رسد. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره