برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کپکام برنامه‌ای برای ساخت بازی‌های بیشتری از مجموعه‌ Onimusha ندارد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
کپکام برنامه‌ای برای ساخت بازی‌های بیشتری از مجموعه‌ Onimusha ندارد

گيم فا/ با نزديک شدن آغاز نسل نهم کنسول‌ها و عمکلرد عالي مجموعه‌هاي Devil May Cry ،Resident Evil و Monster Hunter، طرفداران شرکت کپکام (Capcom) بي‌صبرانه منتظر هستند تا اين ناشر ژاپني دوباره به سراغ برخي از آي‌پي‌هاي قديمي خود نيز برود. در اين ميان، با توجه به انتشار بازي Onimusha: Warlords HD Remaster در سال گذشته، طرفداران Onimusha براي بازگشت اين مجموعه‌ي محبوب اميدوار شده بودند. اما متاسفانه بايد به اطلاعتان برسانيم که ظاهراً عملکرد اين عنوان کپکام را قانع کرده است که فعلاً نيازي به اختصاص منابع به اين سري نيست.

طبق صحبت‌هاي Dusk Golem، منبع داخلي معتبر کپکام، بازي Onimusha: Warlords HD Remaster که در ژانويه‌ي ۲۰۱۹ ميلادي براي کنسول‌هاي پلي‌استيشن ۴، اکس‌باکس وان، نينتندو سوييچ و پلتفرم رايانه‌هاي شخصي عرضه شد، عملکرد بسيار ضعيفي را از نظر تجاري داشته است.

همان‌طور که طرفداران حدس زده بودند، کپکام ابتدا در نظر داشت تا دوباره ساخت يک عنوان از Onimusha را آغاز کند و به همين خاطر، بازي Onimusha: Warlords HD Remaster را منتشر کرد. Dusk Golem مي‌گويد اين بازي که با بودجه‌ي قابل قبولي ساخته شده بود، تا حدودي يک آزمايش براي مشاهده‌ي واکنش بازي‌بازان جديد و طرفداران اين مجموعه بود. اما متاسفانه ظاهراً فروش بازي بسيار بد بوده است. Dusk Golem در پاسخ به سوال يکي از کاربران توييتر در مورد وضعيت آي‌پي Onimusha اعلام کرد:

من اخبار نااميد کننده‌اي را برايتان دارم. Onimusha HD Remaster که مدتي پيش عرضه شد (اين بازي بودجه‌ي قابل قبولي را براي يک ريمستر داشت)، تا حدودي يک آزمايش بود؛ کسي انتظار فروش بسيار زيادي را نداشت. آن‌ها مي‌خواستند بدانند که آيا هنوز کسي به اين سري اهميت مي‌دهد يا خير.

نتيجه: عملکرد آن فاجعه‌ بار بود.

تا اين حد که فروش بازي بسيار کم‌تر از حتي پايين‌ترين انتظارات آن‌ها بود. پس اين هم جواب شما.

با در نظر گرفتن ريسک بالاي ساخت عناوين AAA، موفقيت عالي مجموعه‌هاي فعلي کپکام و عملکرد بسيار ضعيف Onimusha: Warlords HD Remaster، اين شرکت فعلاً واقعاً نيازي ندارد بي‌دليل براي مجموعه‌ي Onimusha ريسک کند. اما بد نيست بدانيد که اين سري زماني يکي از بزرگ‌ترين آي‌پي‌هاي کپکام بود که با انتشار هر نسخه بيشتر گسترش پيدا مي‌کرد. از طرف ديگر، Onimusha جايگاه هشتمين مجموعه‌ي پرفروش کپکام را در اختيار دارد. اما به هر حال پس از فروش بد Onimusha: Warlords HD Remaster نبايد انتظار داشته باشيد که اين ناشر يک بازي بزرگ از مجموعه را عرضه کند. البته با اين‌که احتمال دارد در آينده شاهد يک پروژه‌ي کوچک‌ ديگر از اين سري باشيم، اما در حال حاضر به طرفداران Onimusha پيشنهاد مي‌کنيم که بدون دليل اميدوار نشوند. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره