برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

کرونا موبایل های ارزان قیمت را محبوب کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
کرونا موبایل های ارزان قیمت را محبوب کرد

مهر/ گزارشي جديد نشان مي دهد ۶۰ درصد موبايل هاي بارگيري شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ارزان قيمت و ميان رده بوده اند که از دلايل اين امر مي توان به شيوع ويروس کرونا و رشد بيکاري اشاره کرد.

 با وجود شيوع کوويد۱۹ در سراسر جهان، فروش موبايل همچنان ادامه دارد.  درهمين راستا گزارش شرکت آمريکايي تحقيقات بازار IDC  نشان مي دهد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ميلادي موبايل هاي ارزان قيمت و ميان رده که قيمت آنها کمتر از ۴۰۰ دلار است، بيشترين فروش را داشته اند. 

تحقيقIDC  نشان مي دهد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ميلادي ۶۰ درصد محموله هاي موبايل بارگيري شده دستگاه هاي  ارزان قيمت و ميان رده بوده اند که قيمت آنها بين ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار است. در ۸۵ درصد بازارهايي که روي قيمت کالا حساسيت وجود دارد، مانند آسيا ( به استثناي چين و ژاپن) ، آمريکاي لاتين، خاورميانه ، آفريقا و اروپاي مرکزي موبايل هايي با قيمت کمتر از ۴۰۰ دلار با اقبال بيشتري روبرو بوده است.

همچنين در اين بازه در کشورهايي مانند آمريکا نيز سهم بازار موبايل هايي با قيمت کمتر از ۲۰۰ دلار رشد کرده و به ۲۷ درصد رسيد.

طبق اين گزارش موبايل هاي ارزان قيمت و ميان رده در شرکت هايي از جمله سامسونگ، هواوي، اوئو، شيائومي و ويوو توليد شده اند.

در اين ميان توليد کنندگاني مانند اپل نيز سعي کرده اند در اين بخش بازار موبايل نيز فعال باشند. به عنوان مثال اپل آيفون SE را عرضه کرد که در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ميلادي ۱۰ ميليون دستگاه از آن فروخته شده است.

تخمين زده مي شود ۷۳ درصد کل محموله هاي موبايل ۲۰۲۰ ميلادي به دستگاه هاي کمتر از ۴۰۰ دار تعلق داشته باشد.

با اين وجود IDC پيش بيني مي کند ارزش کل موبايل هاي فروخته شده نسبت به ۲۰۱۹ ميلادي ۷.۹ درصد کاهش يابد و به ۴۲۲.۴ ميليارد دلار برسد. اين درحالي است که اين شاخص در سال گذشته ميلادي ۴۵۸.۵ ميليارد دلار بود.

به گفته کارشناسان شيوع کوويد۱۹ آمار بيکاري را افزايش داده و علاوه بر آن اختلال و تاخير در توليد دستگاه در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ميلادي بدان معنا است که صنعت توليد موبايل بايد خود را با هنجارهايي جديد سازگار کند. بنابراين  اهميت موبايل هاي ارزان قيمت در بازار بيش از پيش افزايش مي يابد و با توجه به آمار ارائه شده تخمين زده مي شود در ۲۰۲۱ ميلادي سهم دستگاه هاي بارگيري شده مذکور در بازار به ۶۳ درصد برسد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم