برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گلکسی S21 در گیک‌بنچ رؤیت شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
گلکسی S21 در گیک‌بنچ رؤیت شد

زوميت/ بنچمارک گلکسي اس 21 سامسونگ با تراشه‌اي جديد در گيک‌بنچ رؤيت شد.

بنچمارک منتشرشده از تراشه‌اي جديد به‌نام اکسينوس ۲۱۰۰ خبر مي‌دهد که عملکرد به‌مراتب ضعيف‌تري از اسنپدراگون ۸۷۵ دارد.
   
چندي پيش خبري منتشر شد که اکسينوس ۱۰۰۰ از اسنپدراگون ۸۷۵ عملکرد بهتري دارد؛ اما رسما تأييد نشده که تراشه اکسينوس ۱۰۰۰ در نسل بعدي پرچم‌داران سري گلکسي اس استفاده مي‌شود يا خير. در حقيقت اين گفته‌ها نيز برگرفته از بنچمارکي در گيک‌بنچ است که پس از انتشار به‌سرعت از ديتابيس گيک‌بنچ حذف شد.

حال، بنچمارک جديدي منتسب به گلکسي اس ۲۱ پلاس در گيک‌بنچ رويت شده که نسبت به فهرست اوليه تفاوت‌هاي قابل توجهي دارد. در درجه اول، امتياز کسب‌شده توسط پرچم‌دار نسل بعدي سامسونگ  با تنزل همراه است و به اين موضوع نيز بايد اشاره کرد در فهرست به‌جاي اکسينوس ۱۰۰۰ به‌نام تراشه‌اي ديگر (اکسينوس ۲۱۰۰) اشاره مي‌شود.

در ادامه جدولي را مشاهده مي‌کنيد که امتيازهاي کسب‌شده پرچم‌دار نسل بعدي سامسونگ با تراشه‌هاي مختلف ازجمله اسنپدراگون ۸۷۵، اکسينوس ۱۰۰۰ و اکسينوس ۲۱۰۰ به نمايش درآمده است. در جدول، امتياز شيائومي  مي ۱۱ با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ و گلکسي اس ۲۰ پلاس نيز درج شده تا درک بهتري از رقابت ميان تراشه‌هاي اکسينوس و اسنپدراگون داشته باشيم.

همان‌طور که مشاهده مي‌شود اکسينوس ۱۰۰۰ عملکرد به‌مراتب بهتري نسبت به اکسينوس ۸۷۵ دارد؛ اما اکسينوس ۲۱۰۰ در هردو آزمايش تک‌هسته‌اي و چند‌هسته‌اي، رقابت را به تراشه نسل بعدي کوالکام باخته است. با وجود برتري هرسه تراشه‌ي ذکرشده در مقايسه با نتايج گلکسي اس ۲۰ پلاس، اما با درنظرگرفتن بنچمارک‌ها مي‌توان گفت که تفاوت ميان عملکرد اکسينوس ۱۰۰۰، ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ را نمي‌توان ناديده گرفت.

انتظار مي‌رود گلکسي اس ۲۱ پلاس ۸ گيگابايت داشته باشد که البته در بنچمارک مشخص شده ۶/۷۷ گيگابايت آن براي مصارف آزاد در نظر گرفته شده است. چنين حافظه‌اي در نسخه 4G گلکسي اس ۲۰ پلاس مشاهده مي‌شود و نسخه 5G از ۱۲ گيگابايت حافظه  رم بهره مي‌برد.

فرکانس ۲/۲۱ گيگاهرتز درج‌شده در فهرست به خوشه کوچک‌تر پردازنده  اشاره دارد. درواقع گيک‌بنچ تنها به فرکانس خوشه‌اي اشاره دارد که از تعداد هسته‌هاي کمتر تشکيل داده شده است. دليل چنين رويکردي را نيز مي‌توان برخورداري خوشه کوچک‌تر پردازنده‌ها از هسته‌هاي توانمندتر عنوان کرد.

گفته شده که در اکسينوس ۱۰۰۰ از هسته‌هاي کرتکس X1 جديد شرکت ARM  استفاده مي‌شود؛ اما اين موضوع حداقل براي اکسينوس ۲۱۰۰ تأييد نشده است. انتظار مي‌رود گلکسي اس ۲۱ پلاس يکي از مدل‌هاي سري گلکسي اس ۲۱ باشد. اس ۲۱ پلاس که با نام گلکسي اس ۳۰ پلاس نيز شناخته مي‌شود از باتري با ظرفيت ۴،۸۰۰ ميلي‌آمپرساعت بهره خواهد بود که نسبت به ظرفيت استفاده‌شده در گلکسي اس ۲۰ پلاس از ۳۰۰ ميلي‌آمپرساعت ظرفيت بالاتري بهره مي‌برد.
 
درنهايت بايد درنظر گرفت که بنچمارک منتشرشده ممکن است به محصولي آزمايشي تعلق داشته باشد و محصول نهايي حتي از تراشه اکسينوس ۲۱۰۰ استفاده نکند. اصولا شرکت‌هاي سازنده محصولات مختلف از مشخصات سخت‌افزاري متفاوت براي نسخه‌هاي در حال توسعه استفاده مي‌کنند تا مدل نهايي را انتخاب کنند. از طرفي نيز ممکن است اکسينوس ۲۱۰۰ در مدلي تضعيف‌شده از سري گلکسي اس ۲۱ استفاده شود. چنين موضوعي تاکنون چندين بار اتفاق افتاده و شاهد عرضه مدلي با پسوند لايت درکنار پرچم‌داران سامسونگ بوده‌ايم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره