برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوگل مپس به رابط کاربری مخصوص خودرو مجهز می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ در حال حاضر گوگل داراي رابط کاربري ناوبري مخصوص خودرو در اپ اندرويد اتو است، با اين حال ظاهرا در آينده چنين ويژگي درون گوگل مپس قرار مي‌گيرد.

رابط کاربري جديد گوگل مپس شباهت زيادي به اندرويد اتو دارد، اما تفاوت‌هايي ميان آن‌ها نيز به چشم مي‌خورد چرا که اين UI مبتني بر اپ مپس است. در حالت ناوبري شاهد حضور دو دکمه در پايين نمايشگر هستيم که يکي از آن‌ها براي دستورات صوتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و ديگري ظاهرا براي هوم اسکرين است.

در صورتي که در اين حالت از ناوبري استفاده نکنيد، دکمه سوم در مرکز قرار مي‌گيرد که آيکون نقشه است و مي‌توان سريعا به رابط ناوبري دسترسي پيدا کرد. در بالاي اين نوار شاهد دکمه‌هاي کنترل پخش آهنگ هستيم. علاوه بر دکمه‌ها، نوشته‌ها نيز ابعاد بزرگي دارند تا در هنگام رانندگي حواستان به جاده باشد. در بالاي اين دو نوار رابط کاربري ناوبري گوگل مپس به چشم مي‌خورد.

با لمس دکمه هوم اسکرين، يک منوي جديد در اختيارتان قرار مي‌گيرد که شامل گزينه‌هاي مختلف مانند تماس‌ها، پيام‌ها، موزيک پليرها و اپ‌هاي پادکست مي‌شود. در صفحه تماس‌ها ۳ مخاطب اصلي به همراه ۳ تماس اخير به چشم مي‌خورد و همچنين گزينه‌اي به نام «تماس با فرد ديگر» نيز در اين صفحه وجود دارد که احتمالا با لمس آن شماره‌گير ظاهر مي‌شود. در اين حالت يک صفحه جداگانه براي يوتيوب موزيک نيز وجود دارد.
  
وجود اين رابط کاربري جديد تا حدودي عجيب به نظر مي‌رسد چرا که شاهد حضور آن در رابط کاربري اندرويد اتو در گوشي‌هاي هوشمند هستيم. در آينده رابط کاربري اندرويد اتو در گوشي‌هاي هوشمند با حالت «Assistant Mode» جايگزين مي‌شود، با اين حال از بيش از يکسال پيش تا به امروز اطلاعات زيادي درباره آن منتشر نشده است.

به نظر مي‌رسد اين حالت گوگل مپس هنوز به صورت کامل توسعه پيدا نکرده، با اين حال برخي کاربران در آن دسترسي پيدا کرده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره