Demon’s Souls Remake با رزولوشن ۴K و ۶۰ فریم اجرا نشد

گيم فا/ بر اساس تحليل جديد منتشر شده از سوي ديجيتال فاندري (Digital Foundry)، بازي Demon’s Souls Remake با رزولوشن ۴K و نرخ فريم ۶۰ اجرا نخواهد شد و به گونهاي بنچمارکي که براي مخاطبين بازيهاي ويديويي به يک استاندارد به عنوان نسل بعدي تلقي ميشود (۴K و ۶۰ فريم) را از دست خواهد داد.
بسيار سخت است که تصور کنيم برروي پلياستيشن ۵ بازي زمان عرضهي با کيفيتتري سبت به اثر جديد بلوپوينت (Bluepoint) يعني Demon’s Souls Remake وجود دارد. با اين حال اگرچه از نظر جزئيات، نورپردازي و کيفيت بافتها عملکرد خارقالعادهاي از خود به نمايش گذاشته است اما آيا از نظر اجرا ميتواند فراتر از استانداردهاي نسل بعدي عمل کند؟ بر اساس تحليل جديد انجام شده توسط ديجيتال فاندري، بازي با کيفيت ۱۴۴۰p و ۶۰ فريم بر ثانيه اجرا ميشود و بنچمارک ۴K و ۶۰ فريم بر ثانيه را از دست خواهد داد.
همانطور که بالا اشاره کرديم اين بررسي کامل از سوي ديجيتال فاندري منتشر شده است که به طور کامل تيلر گيمپلي Demon’s Souls Remake را مورد تحليل و موشکافي قرار داده است. در اين بررسي تمامي موارد از جمله ريتريسينگ، افت فريم (که در اين مورد هيچ افت فريمي وجود نداشت و مقايسههايي با نسخهي اصلي انجام ميشود.
به طور کلي نتيجهي بررسيهاي ديجيتال فاندري بسيار مثبت بود و اين نمايش را به طرز چشمگيري موفقيت آميز تلقي کرد اما در کنار اين به رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ فريم ۶۰ نيز اشاره شد. همچنين آنها متذکر شدند که احتمال در رويداد پلياستيشن اين گيمپلي با “حالت کارايي” اجرا شد که نرخ فريم بهتري را ارائه ميدهد و ديجيتال فاندري باور دارد که يک “حالت بصري” نيز وجود خواهد داشت که يک تجربهي ۴K با نرخ فريم ۳۰ را براي بازيباز به ارمغان ميآورد.
البته اين موضوع نيز ارزش ذکر را دارد که قضاوت از روي يک تريلر کافي نيست و ممکن است بازي نهايي بسيار متفاوت باشد. اگرچه تمامي بررسيهاي ديجيتال فاندري معتبر و دقيق است اما خود اين وبسايت متذکر شد که احتمال دارد در نسخهي نهايي تغييرات مثبت يا منفي اعمال شود. سوال اصلي که پيش ميآيد اين است که آيا رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ فريم ۶۰ براي نسل بعدي کافي است؟ مطمئناََ تنها اين دو مورد در بازيهاي ويديويي حرف اول و آخر را نميزنند بلکه کيفيت بافتها، انيميشن، جزئيات، نورپردازي، ريتريسينگ موجود و موارد بسيار ديگري وجود دارد که فشار زيادي برروي پردازندهي گرافيکي وارد ميکنند و به همين دليل شايد دستاورد رزولوشن ۴K و نرخ فريم ۶۰ با وجود تمامي آن موارد ديگر غيرممکن باشد.
در سالهاي اخير پلياستيشن و مدير آن تاکيد بسياري برروي اين موضوع داشتهاند که هدفشان انتقال به نسل بعد است اما با اين حال ۳ انحصاري از فهرست آنها به بازيهاي مياننسلي بدل گشتند که البته يکي از آنها پلتفرمر است و پردازش شديد گرافيکي را طلب نميکند. بايد ديد که در ادامهي نسل چه پيش ميآيد اما اگر در ابتداي نسل عناوين نتوانند به طور همزمان رزولوشن، نرخ فريم و کيفيت موارد مختلف درون بازي را حفظ کنند مطمئناََ در ادامهي نسل و با پيشرفت بيشتر کيفيت بازيها، سختافزار کنسولهاي نسل بعدي قدرت اصلي خود را از دست خواهند داد.
حوالي رويداد اول پلياستيشن در ماه ژوئن پايين تريلر رسمي بازي و در قسمت توضيحات نوشته شده بود که اين اثر شامل دو حالت گرافيکي خواهد شد تا بازيبازان گزينهي مورد علاقهي خود را انتخاب کنند. اولين حالت گرافيکي برروي کيفيت بصري تمرکز دارد در حالي که حالت دوم نرخفريم را اولويت قرار ميدهد. افکتهاي سايه و ريتريسينگ نيز در سطح بسيار بالايي قرار دارند که احتمالاََ با انتخاب حالت نرخفريم از بازي حذف خواهند شد. در هر صورت بايد منتظر انتشار اطلاعات بيشتر باشيم.