logo

آمازون سرویس ابری بازی خود را با نام Luna معرفی کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ شرکت آمازون سعي دارد با استفاده از Luna وارد صنعت بازي هاي سرويس ابري شود.

بازي‌هاي سرويس ابري نوعي از سرگرمي‌هاي آنلاين است. به زبان ساده‌تر Cloud Gaming يک راه ديجيتال براي اجاره‌ي بازي‌هاي ويديويي به حساب مي‌آيد. با پرداخت اشتراک ماهانه گيمر‌ها به مجموعه گسترده‌اي از بازي‌ها دسترسي پيدا مي‌کنند. اکنون شرکت آمازون نيز از سرويس Cloud Gaming خود به نام Luna رونمايي کرده است که از خدمات وب آمازون، به عنوان سرويس پشتيبان اصلي خود استفاده خواهد کرد.

آمازون ادعا مي‌کند که Luna در رايانه‌هاي شخصي، Mac، دستگاه‌هاي Fire TV و همچنين iPhone و iPad از طريق برنامه‌هاي وب قابل پخش خواهد بود. گفته مي‌شود که نسخه اندرويدي آن نيز به زودي ارائه خواهد شد. اين تفاوت چشم‌گير بين Luna و سرويس‌هاي Cloud Gaming ماکروسافت و گوگل (xCloud و Stadia) است. اپل با تغييرات قوانين خود مانع اجراي بازي دو سرويس ماکروسافت و گوگل در دستگاه‌هاي iOS شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده سرويس Luna در ايالات‌متحده (به جز آلاسکا و هاوايي) در دسترس خواهد بود.

آمازون همچنين کانال بازي Luna+ را به کاربران خود ارائه خواهد داد که به افراد امکان دسترسي به مجموعه بازي‌ها را با قيمت مناسب مي‌دهد. کاربران با پرداخت ۶ دلار به صورت ماهيانه از کيفيت تا 4k با 60FPS برخوردار خواهند شد. با استفاده از اشتراک Luna+ افراد قادر خواهند بود همزمان در دو دستگاه بازي کنند. سخنگوي آمازون در اين باره مي‌گويد افراد حداقل ۳۰ روز قبل از پايان دوره اخطار لازم را دريافت مي‌کنند. برخي از بازي‌هايي که براي Luna+ ارائه مي‌شود شامل فهرست زير است:

Resident Evil 7
 Control
 Panzer Dragon
 A Plague Tale: Innocence
 The Surge 2
 Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Iconoclasts
 GRID
 ABZU
 Brothers: A Tale of Two Sons
گفتني است؛ آمازون همچنين از مالکيت خود در Twitch استفاده مي‌کند. رابط کاربري Luna جريان‌هاي Twitch را براي بازي‌هايي که در سرويس پشتيباني مي‌شوند نشان مي‌دهد و بازيکنان مي‌توانند از طريق Twitch به بازي‌ها راه پيدا کنند. اين همان عملکردي است که گوگل قول داده به Stadia و YouTube اضافه کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره