تهدید توسعهدهندگان اپلیکیشن با سیاستهای جدید اپل

زوميت/ مدير اجرايي فيسبوک از تهديدشدن توسعهدهندگان اپليکيشن بهدست تغييرات سياست حفظ حريم شخصي اپل گفت.
از زمانيکه اپل سياست جديدي براي حفظ حريم خصوصي کاربران در iOS 14 معرفي کرده، فيسبوک با اين شرکت به مشکل برخورده است. اين ويژگي جديد توسعهدهندگان را موظف ميکند پيش از رديابي کاربران در اينترنت از آنها اجازه بگيرند. ديويد فيشر، مدير ارشد فيسبوک، گفت که اکنون باتوجهبه سياست جديد اپل هر کسبوکار مبتنيبر تبليغات با مشکل مواجه خواهد شد.
بهگزارش CNBC، فيشر روز سهشنبه در جلسهي مجازي هفتهي تبليغات دربارهي آسيبپذيري فيسبوک دربرابر شرکتهايي مانند اپل و گوگل صحبت کرد. مدير فيسبوک در سخنراني خود استدلال کرد که چندين کسبوکار را قوانين جديد حريم خصوصي اپل تهديد ميکنند.
وي در بخشي از سخنانش گفت:«اگر بخواهم با صراحت بگويم، درحالحاضر به برخي از کسبوکارها حمله شده است؛ زيرا قانون جديد ابزارهايي را تهديد ميکند که کارآفرينان اکنون به آنها اعتماد دارند. از ديدگاه من، تغييرات اپل، تغييراتي بسيار گسترده و بيشتر بهضرر توسعهدهندگان و مشاغل است.»
همچنين، وي درادامه به مدل تجاري اپل اشاره کرد و گفت اين شرکت براي افرادي که توانايي خريد دارند، سختافزارهاي لوکس توليد و تبليغات محصولات و خدمات را براي همه مقرونبهصرفه ميکند.
فيشر توضيح داد: «اين مناسب است؛ اما بهنظر من درست نيست که به مدلهاي تجاري ديگر نيز چنين سياستي ديکته شود. مدلي که به آن اعتقاد داريم، بسيار ارزشمند و سياستي است که به تبليغات شخصيسازيشده اتکا دارد و باعث ميشود کسبوکارها بتوانند رشد و پيشرفت خوبي تجربه کنند. از اين روش دفاع خواهيم کرد و مهم است که نهتنها ما، بلکه صنعت ما نيز اين کار را انجام دهد.»
در iOS 14 ويژگي جديدي در سياستهاي حفظ حريم شخصي کاربران اضافه شد که رديابي کاربران بهدست اپليکيشنها را دشوار ميکند. اين مسئله بهطور مستقيم روي اپليکيشنها و سرويسهايي تأثير خواهد گذاشت که به درآمد حاصل از تبليغات متکي هستند. تقريبا تمام برنامههاي ساخت فيسبوک اين ويژگي را دارند. اپل پس از رويارويي با واکنش توسعهدهندگان نرمافزار، تصميم گرفت الزام اجراي سياست جديد خود را به سال ۲۰۲۱ موکول کند.
آدام موسري، مديرعامل اينستاگرام، اخيرا در مصاحبهاي گفته است که انتظار ميرود پس از اجراي ويژگيهاي جديد حريم خصوصي اپل، نرخ تبليغات تا ۵۰ درصد کاهش يابد. اين امر نهتنها بر اينستاگرام بهعنوان شرکت، بلکه بر سازندگان محتوا رانيز تأثير خواهد کذاشت.
برخي فکر ميکنند شايد اپل از تصميم خود منصرف شود و اين بند را به سياستهاي حفظ حريم خصوصي اضافه نکند؛ اما هنوز مشخص نيست که اين شرکت چه تصميمي گرفته است؛ زيرا توضيحي دربارهي اين موضوع نداده است. ديدگاه شما کاربران زوميت دربارهي اقدامات اخير اپل براي بهبود سياستهاي حريم خصوصي خود چيست؟