logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

خداحافظی اپل با آیفون 11 پرو

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
خداحافظی اپل با آیفون 11 پرو

شهر سخت افزار/ بالاخره پس از مدت‌ها انتظار در روزهاي گذشته شرکت اپل گوشي‌هاي جديد سري آيفون 12 را در چهار نسخه با قابليت‌هاي شگفت انگيز رونمايي کرد. حال شرکت اپل اعلام کرده که قصد دارد هم‌زمان با عرضه آيفون‌هاي 12، توليد دو گوشي آيفون 11 پرو و آيفون 11 پرو مکس را براي هميشه متوقف کند.

آيفون‌هاي جديد اپل شامل چهار مدل آيفون 12 ميني، آيفون 12، آيفون 12 پرو و آيفون 12 پرو مکس مي‌شود و تمامي نسخه‌ها به تراشه قدرتمند A14 Bionic با ليتوگرافي 5 نانومتري مجهز شده‌اند. گوشي‌هاي سري آيفون 12 در سه سايز با صفحه نمايش‌هاي 5.4، 6.1 و 6.7 اينچي عرضه مي‌شوند و به فناوري ارتباطي 5G نيز مجهز شده‌اند. قيمت ارزان‌ترين مدل آيفون 12 699 دلار و بالاترين مدل آن 1099 دلار در نظر گرفته شده است.

حال اپل تصميم گرفته تا هم زمان با عرضه رسمي آيفون‌هاي 12، گوشي‌هاي آيفون 11 پرو و آيفون 11 پرو مکس را بازنشسته کند. در حال حاضر توليد اين دو نسخه متوقف شده است. فروش اين دو گوشي از طريق فروشگاه‌هاي رسمي، خرده فروشي‌ها و اپراتورهاي موبايل ادامه دارد، اما پس از اتمام موجودي ديگر خبري از اين دو محصول نخواهد بود.

دليل اپل براي اين کار کاملاً مشخص است؛ با ورود آيفون‌ 12 پرو و آيفون 12 پرو مکس قيمت دو نسخه آيفون 11 پرو و آيفون 11 پرو مکس به شدت کاهش پيدا مي‌کند و اکثر مردم خريد آن‌ها را ترجيح مي‌دهند. در همين راستا اپل تصميم گرفته تا با حذف اين دو محصول از چرخه توليد، انتخاب کاربرانش را محدود کند و به نوعي نسل جديد آيفون‌هاي 12 پرو را تبديل به تنها گزينه براي خريداران سري رده بالا آيفون کند.

اين سياست‌ها صرفاً شامل شرکت اپل مي‌شود و هميشه در تلاش بوده تا با ايجاد شرايط پيچيده کاربرانش را مجبور به خريد گوشي‌هاي جديد کند؛ حتي اپل براي دستيابي به اين اهداف با عرضه بروزرساني سرعت گوشي‌هاي قديمي آيفون کاربرانش را کاهش داده بود تا مجبور به خريد نسخه‌هاي جديد شوند. هم اکنون اپل اين دو محصول پر فروش را از وب‌سايت خود حذف کرده و امکان خريد مستقيم آن‌ها ديگر وجود نخواهد داشت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره