logo

انتشار بازی‌ Blade Runner: Enhanced Edition تاخیر خورد

منبع
زومجي
بروزرسانی
انتشار بازی‌ Blade Runner: Enhanced Edition تاخیر خورد

زومجي/ سازندگان بازي ريمستر Blade Runner از استوديوي Nightdive مي‌گويند که به‌ دليل دسترسي نداشتن به فايل‌هاي بازي اصلي، انتشار آن تا تاريخ نامعلومي تأخير خورده است.
   
استوديوي Nightdive از آن استوديوهايي است که در زمينه‌ي ريمستر کردن بازي‌هاي کلاسيک قديمي تبحر خاصي دارد. يکي از اين بازي‌هايي که آن‌ها مشتاقانه به‌دنبال بازسازي آن هستند، Blade Runner محصول سال ۱۹۹۷ است. داستان اين بازي کلاسيک که در سبک ماجراجويي است، بيش از اينکه يک اقتباس کامل از فيلم محبوب آن از سال ۱۹۸۲ باشد، در همان بازه‌ي زماني اتفاق مي‌افتد و بعضي از شخصيت‌هاي فيلم در اين نسخه‌ي ويديوگيمي نيز حضور داشتند. نسخه‌ي اصلي در آن‌ سال‌ها جلوتر از زمان خود ديده مي‌شد و در آن زمان بسيار مورد تمجيد منتقدان قرار گرفت. اما حالا به‌نظر مي‌رسد که بعضي از مشکلات بازي اصلي که به قديمي بودن آن مربوط مي‌شود، گريبان نسخه‌ي ريمستر تازه‌معرفي‌شده‌ي بازي را هم گرفته و باعث ايجاد مشکلات فني در روند ساخت شده که درنتيجه، تاريخ انتشار بازي به‌ناچار عقب افتاده است.

استفن کيک، مدير ارشد اجرايي استوديو نايت‌دايو طي مصاحبه‌اي با سايت يوروگيمر اين موضوع را تاييد کرد که انتشار بازي عقب افتاده است. بااينکه به‌نظر مي‌رسيد فرايند ساخت بازي Blade Runner: Enhanced Edition در اين مدت پيشرفت قابل‌توجه‎‌اي داشته و حتي چندوقت پيش سازندگان تريلري سينمايي از مقايسه‌ي نسخه‌ي اصلي و ريمستر بازي منتشر کرده بودند، استوديوي نايت‌دايو به مانع بزرگي در جريان اين بازسازي برخورده‌اند. به‌نظر مي‌رسد که استوديو در تلاش است تا کدهاي منبع و فايل‌هايي که در جريان ساخت بازي اصلي از آن‌ها استفاده شده بود، پيدا کند. تا همين چندوقت پيش اينگونه استنباط مي‌شد که اين کدها به‌کلي گم شده‌‌اند که اخيرا اعلام شد دوباره پيدا شده‌اند. بااين‌حال، کيک مي‌گويد که بازي درهرصورت منتشر خواهد شد و فقط وضعيت انتشار آن به «اعلام‌نشده» تغيير پيدا کرده است.

کيک در ادامه مي‌گويد: «ما مذاکراتي با EA داشتيم که ببينيم آن‌ها ديگر چه اطلاعات و فايل‌هايي مي‌توانند از نسخه‌ي اصلي بازي در آرشيو خود جست‌و‌جو کنند و به ما بدهند، اما جواب شفاف و درستي از آن‌ها نشنيده‌ايم. به‌نظر مي‌رسد که  حتي اگر آن‌ها فايل‌هايي از اين بازي قديمي داشته باشند، به دلايل حقوقي خيلي بعيد است که آن‌ها را در اختيار ما بگذارند. اين موضوع کمي ما را نااميد کرده است. ما اميد داشتيم که الکترونيک آرتز حداقل صداهاي ضبط‌شده‌ي نسخه‌ي اصلي را به ما بدهد. به همين دليل، درحال‌حاضر به هيچ‌يک از فايل‌هاي بازي اصلي دسترسي نداريم و از تلاش براي دستيابي به آن‌ها دست کشيده‌ايم.

اين موضوع که عدم دستيابي استوديوي نايت‌دايو به فايل‌هاي بازي اصلي Blade Runner باعث تأخير نامعلومي در تاريخ انتشار آن شده، مي‌تواند براي طرفداران آن‌ها کمي نااميد‌کننده باشد. فعلا فقط مي‌توانيم اميدوار باشيم که آن‌ها بتوانند مراحل ساخت بازي را به‌نوعي با هرآنچه که دردست دارند جمع‌و‌جور کنند. اگر کنجکاو شديد تا نسخه‌ي اصلي Blade Runner را تجربه کنيد، اين بازي اخيرا روي فروشگاه GOG منتشر شده است که ازطريق اين لينک مي‌توانيد آن را خريداري و روي رايانه‌ي شخصي خود تجربه کنيد.

نظر شما کاربران گرامي دراين‌باره چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره