برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

جعبه‌گشایی آیفون ۱۲ پرو

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ آيفون ۱۲ پرو از راه رسيد. اپل امسال اين آيفون را به همراه ۳ برادر ديگرش روانه بازار مي‌کند. اين ۴ سوار آخرالزمان، مي‌خواهند روند بازار کم‌فروغ امسال را به نفع اپل به پايان برسانند. ما هم سعي کرديم در سريع‌ترين زمان ممکن، آيفون ۱۲ پرو را تهيه کنيم تا بتوانيم نگاهي نزديک به آن داشته باشيم.

آيفون ۱۲ پرو با اين رنگ آبي جذابي که دارد، مي‌تواند زيباترين گوشي سال باشد. البته اگر از طرفدارهاي قديمي برند اپل باشيد، اين طراحي کمي آشناست. اپل، بلوپرينت آيفون ۴ را از گنجه در آورده و آن را به المان‌هاي جديدي که در طراحي‌هاي اخير اين کمپاني ديديم، درآميخته و سري آيفون ۱۲ را به بازار روانه کرده. به عبارتي اپل ماژول دوربين مربعي شکل که اکنون سنسور لايدار را هم در خود جاي داده، به همراه ناچ را به آيفون ۴ اضافه کرده و يک دست هم رنگ آبي بسيار شيک و زيبا به آن زده و به آيفون ۱۲ پرو رسيده.

لبه‌هاي تخت و استيل اين آيفون نو رسيده، بسيار براق هستند و بسيار هم اثر انگشت و لکه‌ جذب مي‌کنند. با اين حال چيزي از زيبايي و پريميوم بودن آن کم نمي‌کند. آيفون ۱۲ پرو، تقريبا وزني معادل آيفون ۱۱ پرو دارد و به نظر مي‌رسد افزايش .۳ اينچي نمايشگر، تاثيري بر وزن آن نداشته. اجازه دهيد يک بار ديگر از رنگ آبي اقيانوسي آيفون جديد صحبت کنم. رنگ «Pacific Blue» که مختص آيفون‌هاي ۱۲ پرو است، کمي تمايل به خاکستري دارد. حتي در برخي زوايا اصلا خاکستري ديده مي‌شود. تنها بخشي از گوشي که واقعاً رنگ آبي را حفظ کرده، شيشه نسبتا براق ماژول دوربين است.

مي‌توان راجع به طراحي آيفون ۱۲ پرو تا ساعت‌ها صحبت کرد، اما اجازه دهيد کمي هم از مشخصات فني آن بگويم. نمايشگر کمي قد کشيده و ۶.۱ اينچي شده، اما همچنان از همان پنل فوق‌العاده «Super Retina XDR» استفاده مي‌کند. اين بدان معناست که رنگ‌ها بسيار دقيق، کنتراست بسيار بسيار بالا و زاويه ديد در بيشترين حالت ممکن خود قرار دارد.

چيپست امسال اپل که کمي زودتر از آيفون‌هاي ۱۲ معرفي شد، A14 بايونيک نام دارد. ترکيب ۲ پردازنده قدرتمند و ۴ پردازنده کم‌مصرف به همراه پردازنده گرافيکي اختصاصي خود اپل با ۴ هسته پردازشي، يکي از قدرتمندترين پردازنده‌هاي بازار است و بر اساس تست‌هايي که انجام داديم، نسبت به آيفون ۱۱ پرو، پيشرفتي ۱۸ درصدي داشته است.

افزايش توان چيپست به همراه رم ۶ گيگابايتي، شايد در استفاده روزمره به چشم نيايد، اما توانايي تصويربرداري را به خوبي دستخوش تغيير کرده است. در رابطه با دوربين در ويديو فوق به صورت خلاصه صحبت کرده‌ام، اما مقايسه آن با دوربين آيفون ۱۱ پرو و به صورت کلي بررسي ويژگي‌هاي جديد آن مانند فيلم‌برداري دالبي ويژن، HDR 3 و انبوهي ديگر از ويژگي‌هاي ريز و درشت را به بررسي اصلي موکول مي‌کنيم.

صحبت در رابطه با آيفون ۱۲ پرو بدون اين که از جعبه چيزي بگوييم، غير ممکن است. به نوعي اپل خود ما را مجبور مي‌کند که در رابطه با جعبه آيفون صحبت کنيم. جعبه تقريبا نصف شده. از ۵.۳ سانتي‌متر رسيده به ۲.۸ سانتي‌متر. با اين کاهش سايز، اپل مي‌تواند ۷۵ درصد جعبه‌هاي بيشتري در يک کانتينر جابجا کرده و ميزان کمتري دي‌اکسيد کربن توليد کند و در نهايت به محيط زيست آسيب کمتري وارد کند. همه اين‌ها را گفتم که به نبود شارژر، ولو ۵ واتي و همچنين غيبت هدفون اشاره کنم. بله، درست است، گوشي ۱۰۰۰ دلاري اپل بدون شارژر و هدفون به بازار عرضه مي‌شود.

با تمام اين اوصاف، آيفون، آيفون است و ميليون‌ها طرفداران کمپاني اپل هم بدون اين که به نبود شارژر اهميتي بدهند، اين گوشي را خريداري مي‌کنند. احتمالا باقي کمپاني‌ها هم نه از سال ديگر، اما از سال بعد از آن، راه اپل را طي کنند. همان‌طور که پيش از اين دنباله‌روي خود را با حذف جک هدفون از گوشي‌هاي خود نشان دادند.

مي‌توان گفت، آيفون ۱۲ پرو به ايران هم رسيد، اما آيا رجيستر مي‌شود؟ چه برچسب قيمتي به آن خواهد خورد؟ اين‌ها سوالاتي است که هنوز پاسخ درستي به آن‌ها داده نشده. تا مشخص شدن پاسخ اين سوالات، بررسي ما هم از آيفون ۱۲ پرو به پايان خواهد رسيد، پس در روز‌هاي آينده، منتظر بررسي بيشتر باشيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم