برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پلی‌ استیشن 5 بزرگترین کنسول تاریخ است

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
پلی‌ استیشن 5 بزرگترین کنسول تاریخ است

مجله ديجي کالا/ بعد از مدت‌ها انتظار، سوني بالاخره کنسول پلي‌استيشن ۵ را به‌منظور جعبه‌گشايي و بررسي براي رسانه‌هاي مختلف ارسال کرده است. به همين واسطه، توانستيم در نهايت محتويات جعبه‌ي پلي‌استيشن ۵ را به‌صورت کامل ببينيم و همين‌طور رسانه‌ها‌ اين فرصت را پيدا کرده‌اند تا مقايسه‌اي از اندازه‌ي کنسول‌ نسل بعدي سوني با ديگر کنسول‌ها داشته باشند. مقايسه‌اي که نشان‌ مي‌دهد اندازه‌ي پلي‌استيشن ۵ به‌راستي بسيار بزرگ و بلند است و به همين خاطر در جايگاه خاصي در ميان کنسول‌هاي بازي قرار مي‌گيرد.

از وقتي که تصوير پلي‌استيشن ۵ منتشر شد، مشخص بود که با کنسول بسيار بزرگي مواجه هستيم اما همه منتظر بودند که ببينند در واقعيت اين کنسول تا چه اندازه بزرگ خواهد بود و در مقايسه با ديگر کنسول‌هاي نسل حاضر يا نسل‌هاي قبل چه جايگاهي خواهد داشت. اکنون با ارسال پلي‌استيشن ۵ به رسانه‌ها و مقايسه‌هاي صورت گرفته، مي‌توان گفت نتايج به همان‌گونه‌اي بوده که انتظار داشتيم و در واقع با بلندترين کنسول سوني روبه‌رو هستيم و حتي مي‌توان گفت اندازه کلي آن از غول‌هايي مثل پلي‌استيشن ۳ فت يا ايکس باکس اورجينال بزرگ‌تر است.

در واقع، با بزرگ‌ترين کنسول سوني مواجه هستيم. در مقايسه با کنسول پلي‌استيشن ۴ و پلي‌استيشن ۴ پرو هم به‌صورت مشخص پلي‌استيشن ۵ از هر لحاظ بزرگ‌تر است.

پس از انجام موشکافي کنسول پلي‌استيشن ۵ که چند هفته پيش انجام شد، اکنون دليل اصلي اين طراحي بزرگ و متفاوت را احتمالاً بهتر درک کنيم. در آن ويديو موشکافي کنسول، براي اولين بار درون دستگاه و سيستم خنک‌کننده کنسول را مشاهده کرديم. سوني براي اين کنسول از سيستم خنک‌کننده عظيمي استفاده کرده که براي آن نياز بوده تا چنين دستگاه بزرگي طراحي شود تا مشکلي براي سيستم خنک‌کننده و به‌صورت کلي کنسول پيش نيايد. هرچند طراحي دستگاه توانسته بسياري از مخاطبان را خشنود کند و طرفداران از آن به‌عنوان يک طراحي آينده‌نگرانه نگاه مي‌کنند بااين‌حال نمي‌توان بزرگ بودن آن را ناديده گرفت.

طبق اندازه‌گيري‌هاي انجام‌شده، در حالت افقي، کنسول پلي‌استيشن ۵ طولي ۱۵.۴ اينچي (۳۹۰ ميلي‌متر)،عرضي ۱۰.۲ اينچي دارد و ارتفاعي ۴.۰۹ اينچي (۱۰۴ ميلي‌متر) دارد. کنسول ديجيتال سوني هم در حالت افقي مشابه با نسخه‌ي استاندارد با ديسک است اما ارتفاع آن به خاطر نبود ديسک درايو کمي کمتر و ۳.۶ اينچ است. بااين‌حال، اگر بخواهيم آن را در حالت عمودي در نظر بگيريم ارتفاع کنسول در ميان کنسول‌هاي نسل فعلي و نسل قبلي بيش‌ترين است و حتي از ايکس باکس سري ايکس هم بلندتر است.

اگر بخواهيم مقايسه‌ي کوتاهي با دو کنسول مايکروسافت داشته باشيم، پلي‌استيشن ۵ در حالت عمودي نسبت به کنسول ايکس باکس سري ايکس ارتفاع بلندتري دارد اما پهناي آن کمتر است. اين قضيه در نمايش عمودي کنسول‌ها به‌وضوح به چشم مي‌آيد. از آن‌سو، اگر کنسول‌ها را بخواهيم به‌صورت افقي قرار دهيم، آنگاه ارتفاع پلي‌استيشن ۵ پايين‌تر از ايکس باکس سري ايکس خواهد بود، اين در حالي است که در حالت خوابيده طول و عرض پلي‌استيشن ۵ بيش‌تر است. تقريباً پلي‌استيشن ۵ در هر حالتي از ايکس باکس بزرگ‌تر است مگر حالت افقي که آن را نسبت به ايکس باکس سري ايکس گزينه‌ مناسب‌تري براي قرار دادن به‌صورت افقي در ميز تلويزيون مي‌سازد. ديگر کنسول نسل بعدي مايکروسافت، يعني ايکس باکس سري اس ، از هر نظر نسبت به پلي‌استيشن ۵ بسيار کوچک‌تر و کم‌حجم‌تر است.

خلاصه‌ي اين توضيحات را مي‌توان در تصاوير منتشر شده از سوي IGN و مقايسه کنسول‌هاي نسل فعلي و قبلي مشاهده کرد. در اين تصاوير بزرگي پلي‌استيشن ۵ نسبت به کنسول‌هاي قبلي سوني و مايکروسافت به‌وضوح مشخص است و مي‌توانيد ببينيد که واقعاً با يک کنسول عظيم‌الجثه روبه‌رو هستيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره