برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نوکیا در اندیشه رونمایی دوباره از گوشی‌های قدیمی!

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
نوکیا در اندیشه رونمایی دوباره از گوشی‌های قدیمی!

سخت افزار/ شايعات جديد حاکي از آنست که شرکت HMD Global قصد دارد دو مدل کلاسيک نوکيا را دوباره رونمايي کند و در اين ميان نام گوشي‌هاي نوکيا 6300 و سري 8000 به چشم مي‌خورد.

HMD پس از آنکه برند نوکيا را به تصاحب خود درآورد، تلاش کرد تا با معرفي دوباره محصولات محبوب قديمي اين برند مانند نوکيا 3310 و نوکيا 8110، نام محصولات خود را بر سر زبان‌ها بيندازد. اين استراتژي تا حد زيادي موفق شد و حالا تقريباً مي‌توانيم با اطمينان بگوييم که نوکيا دوباره به بازي برگشته است. اين شرکت فنلاندي حالا قصد دارد يک بار ديگر محصولات نوستالژيک خود را با ظاهري مدرن‌تر طراحي و روانه بازار کند.

بازگشت نوکيا 6300 به بازار

نوکيا 6300 (شصت و سه، دو صفر) يکي از دو مدل جديدي است که دوباره معرفي خواهد شد. اين گوشي با ظاهري کلاسيک و بدنه‌اي مستحکم از فولاد ضدزنگ يکي از گوشي‌هاي محبوب زمان خود در بازار بود. 6300 ميان‌رده‌اي بود که در آن زمان در دست افراد زيادي آن را مي‌ديديم و حالا قرار است دوباره راهي بازار شود.

گوشي دوم اما به نظر نمي‌رسد که مبتني بر يک مدل خاص باشد. ظاهراً در طراحي اين گوشي از سري نوکيا 8000 الهام گرفته شده و داراي صفحه کليد کشويي است. همانطور که در تصاوير مشاهده مي‌کنيد، پوششي به عنوان محافظ صفحه کليد را خواهد پوشاند. اين سبک از طراحي نيز در زمان گوشي‌هاي غيرهوشمند از محبوبيت خوبي در ميان کاربران برخوردار بود.

به نظر مي‌رسد که گوشي آينده نوکيا، داراي طراحي ترکيبي از اين خانواده باشد. Nokia 8910i با بدنه تيتانيومي و Nokia 8800 Gold Arte با جنسي از طلاي 18 عيار و نسخه Sapphire Arte با نگين‌هايي از ياقوت کبود در کليد جوي استيک نمونه‌هايي از اعضاي جذاب اين سري بودند.

در هر حال، هنوز مشخص نيست که دو گوشي آينده HMD آيا با سيستم عامل KaiOS که در چندين محصول فعلي نوکيا مانند 8110، 2720 Flip و 800 Tough استفاده شده، بهره خواهند برد يا خير. اما مطمئناً نسخه‌هاي جديد هوشمندتر از نسخه‌هاي قديمي اين گوشي‌ها خواهند بود. هر دو گوشي از شبکه 4G LTE پشتيباني خواهند کرد و انتظار مي‌رود که در هفته‌هاي پيش رو از آنها رونمايي شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم