برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سگا بخش آرکید خود را می‌فروشد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
سگا بخش آرکید خود را می‌فروشد

ديجي کالا/ شرکت سگا طي يک گزارش اعلام کرده که قصد دارد بخش آرکيد خود را به فروش برساند. اين تصميم به دليل ضررهاي ناشي از بيماري کرونا بر اين بخش از شرکت سگا اتخاذ شده.

بر خلاف اين که در مملکت ما تصور اکثر افراد از سگا در سونيک و کنسول سگا جنسيس خلاصه مي‌شود، اين شرکت کسب‌و‌کار بزرگي در بازار آرکيد دارد. آرکيد‌ها همان دستگاه‌هاي بازي ويديويي بزرگ سکه‌خور هستند که در مراکز مخصوص‌شان و شهربازي‌ها پيدا مي‌شوند. اين دستگاه‌ها در کشور ژاپن طرفداران بسياري دارند و همان‌طور که گفتيم شرکت سگا سهم قابل توجهي از اين بازار دارد.

همان‌طور که مي‌دانيد ويروس کوويد-۱۹ فعاليت همه را در مکان‌هاي عمومي محدود و بسياري را خانه‌نشين کرده. يکي از کسب‌وکار‌هايي که به طور جدي تحت تاثير اين ويروس قرار گرفته، کسب‌وکار کلوپ‌هاي آرکيد است. بخش آرکيد شرکت سگا هم در اين وضعيت دچار ضرر‌هاي فراوان شده. کساد بودن بازار، شرکت سگا را مجبور کرده تا هزينه‌هاي خود را در حدود ۱۴۰ ميليون دلار کاهش دهد. به گفته‌ي شرکت سگا بعد از بررسي گزينه‌هاي متفاوت براي سازگار شدن با شرايط فعلي، در نهايت اين شرکت تصميم به فروش بخش آرکيد خود گرفته.

البته قرار نيست تمام بخش آرکيد شرکت سگا به فروش برسد و سگا قصد دارد ۸۵ درصد سهام اين بخش را به فروش برساند. به گفته‌ي شرکت سگا قرار است اين سهام به شرکت Genda فروخته شود و انتقال آن هزينه‌اي در حدود ۱۹۰ ميليون دلاري در پي دارد.

امسال تحت تاثير فراگير شدن بيماري کرونا، مرکز‌هاي آرکيد مهمي از شرکت سگا تعطيل شدند و در نهايت سگا تصميم به فروش اين قسمت از شرکت خود گرفته. البته با وجود اين که بخش بزرگي از سهام اين شرکت به فروش رفته، برند سگا در اين مراکز آرکيد باقي مي‌ماند.

بعد از فروش بخش آرکيد، تمرکز اصلي سگا روي بخش نرم‌افزاري اين شرکت خواهد بود. شرکت‌هاي سوني و مايکروسافت در چند وقت گذشته علاقه‌ي خود را به خريد استوديوهاي ديگر نشان داده‌اند. بعيد نيست اين ماجرا به خريده شدن سگا توسط يکي از اين شرکت منجر شود و عناوين سگا را به ليست انحصاري‌هاي اين کنسول‌ها اضافه کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره