logo

بازگشت تبلیغات آزاردهنده مایکروسافت

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
بازگشت تبلیغات آزاردهنده مایکروسافت

سخت افزار/ مايکروسافت مرورگر اج را با تبليغات تمام صفحه براي کاربران ويندوز 10 نمايش مي‌دهد.

همه ما مي‌دانيم که مايکروسافت در امر تبليغات آزاردهنده تبحر خاصي دارد. هنوز تبليغات چند سال پيش براي ويندوز 10 را فراموش نکرده‌ايم. تبليغاتي که به شيوه‎اي دوست نداشتني کاربران را به ارتقاي نسخه ويندوز خود به ويندوز 10 ترغيب يا بهتر بگوئيم، وادار مي‎کردند. آن زمان‌ها گذشت اما اکنون بعد از چند سال، ردموندي‌ها همان کار آزار دهنده را براي يک محصول نرم افزاري جديد ديگر تکرار مي‌کنند. اين بار مايکروسافت مرورگر اج را با تبليغات تمام صفحه براي کاربران ويندوز 10 تبليغ مي‌کند و اين موضوع کاربران را کلافه کرده است.

مايکروسافت مرورگر اج را به کاربران ويندوز 10 تحميل مي کند

بر اساس گزارشي که توسط Windows Latest منتشر شده، مايکروسافت در حال آزمايش تبليغات داخلي در محصولات مجهز به ويندوز 10 مي‌باشد. اين تست ها از نوع A/B مي‌باشد که دو نسخه مختلف يک پيج اينترنتي را از لحاظ عملکرد مورد مقايسه قرار مي‌دهد. آگهي‌هاي تبليغاتي تمام صفحه‎اي براي تبليغ مرورگر Edge در قالب پنجره OOBE هنگامي که کاربر ميخواهد دستگاهي که مجهز به ويندوز 10 است را براي اولين بار راه اندازي کند نمايان مي‌شوند.

همچنين بعد از هر بار بروزرساني سيستم عامل، مجددا اين پنجره به نمايش گذاشته مي‌شود. مشخصا مايکروسافت در تلاش است که کاربران بيشتري را به استفاده از مرورگر Edge Chromium خود تشويق کند و به نظر مي‌رسد در اين امر موفق نيز بوده است.

چندي پيش اج کروميوم با عبور از فايرفاکس تبديل به دومين مرورگر محبوب دسکتاپ و لپ تاپ شد. سهم اين مرورگر 7.75 درصد است و پائين‌تر از گوگل کروم با سهم 69.28 درصد قرار دارد.

طبق گزارش، زماني تبليغات مايکروسافت براي مرورگر اج در ويندوز 10 ظاهر مي شود که کاربران مرورگر ديگري را به عنوان مرورگر پيشفرض سيستم خود انتخاب کرده باشند. مايکروسافت با بيان اينکه مايکروسافت اج با عملکردي در کلاس جهاني و حريم شخصي بهترين مرورگر براي ويندوز 10 است کاربران را به سمت اين نرم افزار سوق مي‌دهد. در صورتي که در صفحه OOBE گزينه تنظيمات پيشنهادي مايکروسافت انتخاب شود، اج به عنوان مرورگر پيشفرض سيستم تعيين مي شود و در دسکتاپ و تسکبار پين مي شود. اما با انتخاب گزينه عدم تغيير تنظيمات مرورگر، تنظيمات فعلي دست نخورده باقي مي‌مانند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر