logo

هشدار توییتر برای لایک توییت برچسب‌دار

منبع
زوميت
بروزرسانی
هشدار توییتر برای لایک توییت برچسب‌دار

زوميت/ چندي پيش، توييتر قابليت نمايش پيام هشدار براي ري‌توييت محتوايي با برچسب اطلاعات گمراه‌کننده را دردسترس کاربران قرار داد. حالا اين هشدار حتي براي لايک چنين توييت‌هايي نيز به نمايش درمي‌آيد.
   
تا چهارده سال پيش اين تصور بسيار سخت بود که روزي کسي با نوشتن جملات داراي کمتر از ۲۸۰ کاراکتر بتواند تأثير چنداني روي افکار عمومي بگذارد و احساسات افراد زيادي را برانگيزد. پيش از ظهور رسانه‌هاي اجتماعي، اين اتفاق نظير آن بود که با نوشتن چند جمله‌ي کوتاه و سريع روي برگه يادداشت چسب‌دار، بخواهيد دنيا را عوض کنيد.

بااين‌حال از زمان به‌ميدان‌آمدن توييتر‌، يعني سال ۲۰۰۶ تاکنون، جهان به‌تدريج متوجه اين قضيه شده است که حتي چند جمله‌ي کوتاه وقتي در پلتفرمي با ۳۵۰ ميليون کاربر فعال در ماه نوشته مي‌شود، شايد نتواند باعث تغيير دنيا شود؛ اما بدون شک باعث به‌راه‌افتادن جريان‌هاي خبري سياسي و اجتماعي مهم و بحث‌هاي داغي مي‌شود که زندگي و عواطف بسياري را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.

درکنار قدرت توييتر در به‌دست‌گرفتن خط اتفاقات و تأثيرگذاري بر افکار عمومي، هميشه اين نگراني از انتشار و گسترش اطلاعات نادرست يا غيردقيق يا پرخطر وجود داشته است و اين سرويس ميکروبلاگ در تلاش است تاحدممکن از رسيدن اين نگراني به حد بحراني جلوگيري کند.

يکي از قابليت‌هاي جديد توييتر براي اين منظور، پيام هشداري است که هنگام ري‌توييت متني با برچسب اطلاعات گمراه‌کننده به شما نمايش مي‌دهد. اين قابليت از زمان آغاز انتخابات ۲۰۲۰ آمريکا اجرايي شد. حالا توييتر اعلام کرده است که قصد دارد اين سيستم هشدار را حتي براي لايک‌کردن توييت برچسب‌خورده نيز راه اندازي کند.

رسانه‌ي The Verge به‌نقل از توييتر مي‌گويد قابليت يادشده اين هفته به‌صورت جهاني به نسخه‌ي وب و iOS اضافه مي‌شود؛ اما کاربران اندرويدي بايد کمي بيشتر صبر کنند. توييتر افزود نمايش اين پيام هشدار تعداد توييت‌هاي کوت‌شده با برچسب اطلاعات گمراه‌کننده را تا ۲۹ درصد کاهش داده است. به‌نظر مي‌رسد اين شبکه‌ي اجتماعي با نمايش پيام هشدار هنگام لايک‌کردن چنين توييت‌هايي، اميدوار است از ميزان لايک محتواي برچسب‌دار بکاهد.

البته نمايش پيام هشدار پيش از ري‌توييت يا لايک توييت‌هاي برچسب‌دار، تنها محدوديتي نيست که توييتر اخيرا براي جلوگيري از انتشار اطلاعات گمراه‌کننده به‌کار گرفته است. درحال‌حاضر، وقتي کاربر مي‌خواهد ري‌توييت را در صفحه‌ي شخصي‌اش به‌اشتراک بگذارد، توييتر پنجره‌اي باز مي‌کند تا به‌جاي اشتراک‌گذاري سريع، کاربر بتواند نظر خودش را در بالاي ري‌توييت بنويسد.

ناگفته نماند نوشتن نظر اجباري نيست و مي‌توان با زدن دکمه‌ي Retweet در پنجره‌ي باز‌شده، توييت را همانند گذشته و به سبک ري‌توييت قديمي بازنشر کرد. يک هفته بعد از انتخابات آمريکا، توييتر اعلام کرد در فاصله‌ي زماني ۲۷ اکتبر تا ۱۱ نوامبر، روي ۳۰۰ هزار توييت برچسب اطلاعات گمراه‌کننده زده است. از اين تعداد، ۴۵۶ برچسب قابليت ري‌توييت يا لايک نداشتند و زير پيام هشداري پنهان شده بودند که از نمايش بلافاصله‌ي آن‌ها جلوگيري مي‌کرد.

پيش‌تر، توييتر گفته بود که پيام هشدار براي توييت‌هاي برچسب‌دار و نحوه‌ي جديد ري‌توييت دست‌کم تا پايان هفته‌ي انتخابات در آمريکا ادامه خواهد داشت. با اينکه بيشتر از سه هفته از روز انتخابات مي‌گذرد، اين محدوديت‌ها هنوز ادامه دارد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم