logo

مهلت فروش تیک تاک تمدید شد!

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
مهلت فروش تیک تاک تمدید شد!

سخت افزار/ دولت ترامپ يک بار ديگر مهلت ByteDance براي فروش تيک تاک به شرکت‌هاي آمريکايي را تمديد کرد. طبق گزارش رويترز کميته سرمايه‌گذاري خارجي در ايالات متحده (CFIUS) به شرکت چيني بايت‌دنس تا 4 دسامبر (14 آذر) فرصت داد تا پلتفرم اشتراک گذاري ويديويي خود را به شرکت‌هاي آمريکايي بفروشد. گفته شده که CFIUS براي بررسي پيشنهاداتي که جديداً به کمپاني چيني ارائه شده مهلت تعيين شده را طولاني‌تر کرده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در ماه آگوست تيک‌تاک و کمپاني مادر يعني ByteDance را به عنوان خطري براي امنيت ملي آمريکا قلمداد کرد و اعلام کرد که تنها در صورت فروش TikTok به کمپاني‌هاي آمريکايي اين برنامه در در آمريکا مسدود نخواهد کرد. ترامپ تهديد کرده بود که تمامي معاملات ايالات متحده با بايت‌دنس مسدود خواهد شد.

تمديد چندباره مهلت فروش تيک تاک
در ماه سپتامبر چنين اتفاقي افتاد و وزارت بازرگاني ايالات متحده دستور مسدود شدن دانلود تيک تاک در آمريکا را صادر کرد. پس از آن ترامپ اعلام کرد که طرح معامله بايت‌دنس با اوراکل و والمارت را که ايجاد يک برنامه تماماً آمريکايي با نام TikTok Global بود پذيرفته است. اين توافق هنوز به تصويب نهايي نرسيده و تيک تاک در اوايل ماه جاري اعلام کرد که مدتي است که هيچ بازخوردي از سمت دولت ترامپ براي اين موضوع دريافت نکرده است. دولت سپس در تاريخ 13 نوامبر ددلاين جديدي براي اين معامله مقرر کردند که تاريخ آن 27 نوامبر، يعني ديروز بود.


 از طرف ديگر دادگاه فدرال در پنسيلوانيا در تاريخ 30 اکتبر با حکم مسدود شدن تيک تاک در آمريکا مخالفت کرد. باوجود آنکه دولت همچنان به حکم صادر شده از سمت دادگاه پايبند بوده و تيک تاک به فعاليت خود در آمريکا ادامه مي‌دهد، مشخص نيست که پس از 14 آذر چه سرنوشتي در انتظار اين برنامه پرطرفدار خواهد بود. آيا شرکت چيني در نهايت راضي به فروش دارايي ارزشمند و پولساز خود به يک شرکت آمريکايي خواهد شد و يا در نهايت بايد شاهد ايجاد محدوديت براي اين برنامه در آمريکا باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره