logo

هزینه هنگفت فیس‌بوک برای خرید استارتاپ Kustomer

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هزینه هنگفت فیس‌بوک برای خرید استارتاپ Kustomer

ديجياتو/ فيسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که استارتاپ Kustomer، فعال در زمينه ارائه سرويس‌هاي ارتباط با مشتريان را خريداري کرده است.

فيسبوک روز دوشنبه با انتشار بيانيه‌اي خبر خريد استارتاپ Kustomer را اعلام کرد. مبلغ اين قرارداد به شکل رسمي فاش نشده، اما منابع نزديک ارزش آن را ۱ ميليارد دلار اعلام کرده اند. ارزش استارتاپ Kustomer تقريباً ۷۱۰ ميليون دلار تخمين زده شده است.

Kustomer به کسب و کارها اجازه مي‌دهد تا گفتگوهاي خود با مشتريان از چند کانال ارتباطي را در يک صفحه داشته باشند. همچنين به کمک اين استارتاپ مي‌توان برخي از پاسخ‌ها به مشتريان احتمالي را به شکل خودکار ارسال کرد. اين استارتاپ در گذشته نيز با فيسبوک همکاري کرده و هم اکنون برخي از خدمات خود را از طريق فيسبوک مسنجر و اينستاگرام ارائه مي‌کند.

تصاحب Kustomer به فيسبوک کمک مي‌کند تا قابليت‌هاي سرويس واتس‌اپ بيزينس را گسترش دهد. بسياري از شرکت‌ها در دوران کرونا از اين پيام رسان براي پاسخ دادن به درخواست‌هاي مشتريان استفاده مي‌کنند. بيش از ۱۷۵ ميليون نفر روزانه از واتس‌اپ براي برقراري ارتباط با کسب و کارها استفاده مي‌کنند، بنابراين ارتقا قابليت مديريت ارتباط با مشتري آن از اهميت بالايي برخوردار است.

فيسبوک سياست جديدي در پيش گرفته که مارک زاکربرگ آن را «تجارت اجتماعي» نامگذاري کرده و تصاحب Kustomer نيز در ادامه همين سياست انجام شده است. فيسبوک در همين رابطه ارديبهشت ماه امسال از قابليت Shops رونمايي کرد که به کسب و کارها اجازه مي‌دهد در اينستاگرام و فيسبوک فروشگاه آنلاين راه اندازي کنند.

فيسبوک که ارزش بازار آن بيش از ۷۹۰ ميليارد دلار است، تاکنون بيش از ۱۰۰ شرکت را تصاحب کرده است. اين شبکه اجتماعي اخيراً پلتفرم Giphy را که نوعي موتور جستجو براي فايل‌هاي گيف به شمار مي‌رود با پرداخت ۴۰۰ ميليون دلار خريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره