logo

چگونه قابلیت دکمه مخفی آیفون را فعال کنیم؟

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
چگونه قابلیت دکمه مخفی آیفون را فعال کنیم؟

گجت نيوز/ آيا مي‌دانستيد که دکمه مخفي آيفون در پشت برخي از پرچمداران اپل قرار دارد؟ اين قابليت استفاده‌هاي جالبي دارد که ممکن است از آن‌ها خبر نداشته باشيد.

اگر از کاربران گوشي‌هاي آيفون باشيد، ممکن است از قابليتي به نام Back Tap خبر داشته و هم‌اکنون نيز از آن استفاده کنيد. با اين وجود، اگر با اين ويژگي آشنايي نداريد و هنوز آن را فعال نکرده‌ايد، بهتر است در ادامه اين آموزش با ما همراه باشيد.

قابليت Back Tap چيست؟
اين ويژگي که با انتشار سيستم عامل iOS 14 اضافه شده، يک دکمه مخفي را در پشت گوشي هاي آيفون فعال مي‌کند که با دو يا سه بار زدن روي آن، مي‌توانيد کارهاي مختلفي را از جمله گرفتن اسکرين‌شات يا کمک گرفتن از Siri انجام دهيد.


البته لازم به ذکر است که اين دکمه، درواقع يک دکمه فيزيکي و قابل مشاهده نيست؛ بلکه يک سنسور خواهد بود که ضربه به پشت گوشي را شناسايي کرده و به آن واکنش نشان خواهد داد. همچنين لازم است بدانيد که گوشي‌هاي قديمي و پيش از سري آيفون ۸، به علاوه مدل‌هاي SE اين ويژگي را ندارند.

گوشي‌هايي که ويژگي Back Tap را دارند:

iPhone 12, 12 mini, 12 Pro, or 12 Pro Max
iPhone 11, 11 Pro, or 11 Pro Max
iPhone X, XR, XS, or XS Max
iPhone 8 or 8 Plus


چگونه دکمه مخفي آيفون را فعال کنيم؟


براي انجام اين کار، ابتدا به منو تنظيمات گوشي خود رفته و سپس گزينه Accessibility را انتخاب کنيد. حال در بخش Physical and Motor گزينه Touch و در پايين منو گزينه Back Tap را انتخاب کنيد.

دقت کنيد که پس از انتخاب اين ويژگي، شما مي‌توانيد براي دوبار و يا سه بار زدن پشت گوشي خود کارهاي مختلفي را تنظيم کنيد. اپل به صورت پيش‌فرض براي اين قابليت چندين کار مختلف را در نظر گرفته که از ميان بهترين آن‌ها مي‌توان به گرفتن اسکرين‌شات، حالت بيصدا، چراغ و همچنين Reachability اشاره کرد.

با اين حال با استفاده از برنامه Shortcuts مي‌توانيد با ساخت يک ميانبر، از اين ويژگي براي باز کردن هر برنامه و قابليتي استفاده کنيد. البته دقت کنيد که براي اينکار، لازم است تا حالت پيش‌فرض Shortcuts را در تنظيمات ذکر شده انتخاب کنيد و سپس در اين برنامه به چيدن ميانبرها بپردازيد.

مشکلات احتمالي با قابليت Back Tap

گرچه اين قابليت استفاده‌هاي بسياري دارد، اما ممکن است براي برخي از کاربران کمي مشکل‌ساز بوده و پس از مدتي تصميم به حذف آن بگيرند. از آنجايي که Back Tap يک دکمه فيزيکي مانند دکمه‌هاي ولوم نيست، نحوه کار کردن آن به حسگرهاي پشت دستگاه و برخورد دست به آن بستگي دارد؛ با اين حساب، ممکن است هنگام گذاشتن گوشي رو ميز و يا برداشتن آن به صورت اتفاقي اين قابليت را فعال کرده و ناخواسته تنظيماتي را تغيير دهيد.

البته پس از گذشت مدتي نحوه کار با اين قابليت را به خوبي ياد گرفته و درصد خطاي آن را به حداقل خواهيد رساند. همچنين دقت کنيد که اگر اين ويژگي براي شما فعال نمي‌شود، ممکن است به دليل گارد گوشي محافظ آن باشد.

به هر حال پس از عرضه iOS 14 به دليل معرفي نشدن اين ويژگي، ممکن است مدت‌ها استفاده از آن را از دست داده باشيد؛ با اين وجود اکنون با اضافه کردن دو دکمه ديگر به آيفون خود مي‌توانيد کارايي آن را حتي بيشتر کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره