برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تا پایان سال آتی پوشش یک میلیارد نفر با اینترنت 5G محقق خواهد شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
تا پایان سال آتی پوشش یک میلیارد نفر با اینترنت 5G محقق خواهد شد

سخت افزار/ در حالي که اکثر تحليلگران با توجه به مشکلات طبيعي و تأخيرهاي مربوط به بيماري همه گير کرونا، انتظار داشتند سرعت عرضه و اينترنت 5G نسبتاً کند باشد، اما شرکت مخابراتي  اريکسون معتقد است که تا پايان سال 2026، 60 درصد از جمعيت جهان به اين شبکه دسترسي خواهند داشت. اگر فکر مي‌کنيد که بلند پروازي اين شرکت در همينجا به پايان رسيده بايد بگوييم که پوشش 1 ميليارد نفر با اينترنت 5G تا پايان سال جاري از ديگر برآورد‌هاي عجيب اين شرکت مخابراتي بود.

در هفته جاري غول ارتباطاتي اريکسون جديدترين گزارش فعاليت‌هاي خود را منتشر کرد و در آن تخمين زده که که تا پايان سال 2020 حدود 220 ميليون مشترک 5G داشته باشد و انتظار مي رود با استقرار 5G در يک بازه زماني مشابه، حدود 1 ميليارد نفر را در سراسر جهان تحت پوشش قرار دهد.

پايه و اساس اين پيش بيني‌ها چيست؟
اين پيش‌ بيني بر اساس برآورد قبلي 190 ميليون مشترک گوشي‌هاي هوشمند 5G تخمين زده شده که به دليل فروش زياد گوشي هاي داراي قابليت 5G (که 80 درصد آنها در چين به فروش رسيده است) است. شرکت اريکسون در ادامه گزارش خود مي‌گويد: “اين موضوع بيشتر به دليل خيزش سريعتر چين، تمرکز استراتژيک اين کشور روي اين فناوري، رقابت شديد بين ارائه دهندگان خدمات و تلفن‌هاي هوشمند ارزان قيمت 5G در چين قطعا دست يافتني است.”


بازار گوشي‌هاي هوشمند چيني به سرعت در حال رونق گرفتن است به طوري که شيائومي در پاييز امسال 35 درصد فروش بيشتري از مدت مشابه سال گذشته داشته و به عنوان سومين توليد کننده بزرگ تلفن همراه در سراسر جهان شناخته شد. غول کوپرتينو (اپل) نيز مدل‌هاي جديد آيفون 12 را با قابليت پشتيباني از 5G مي‌فروشد، اما اکثر گوشي‌هاي 5G از گوشي‌هاي ميان رده و سطح پايين اندرويد مجهز به کوالکام يا مودم Mediatek تشکيل مي‌شوند که براي مشتري هزينه‌اي بين 200 تا 400 دلار را شامل مي‌شود.

البته شرکت اريکسون خاطرنشان کرد که رشد کلي فروش موبايل در طي پاييز امسال کمي کاهش داشته و پيش بيني‌هاي خود را کمي رو به پايين تنظيم کرده است. اين شرکت پيش بيني مي‌کند مشترکان اينترنت تا پايان سال 2026 به 8.8 ميليارد نفر برسد که از اين تعداد 3.5 ميليارد اشتراک برتي اينترنت 5G است.

بيش از 100 شرکت مخابراتي در سراسر جهان در حال استقرار زيرساخت‌هاي اينترنت 5G هستند و بسياري از کشورها با آن به عنوان بخشي از توسعه ملي خود برخورد مي‌کنند. بايد منتظر ماند و ديد که آيا پوشش 1 ميليارد نفر با اينترنت 5G در سال آينده محقق خواهد شد يا خير.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره