logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

بازخورد مثبت طرفداران نسبت به تغییرات پلاستیکی گلکسی S21

منبع
ترنجي
بروزرسانی
بازخورد مثبت طرفداران نسبت به تغییرات پلاستیکی گلکسی S21

ترنجي/ شايعات منتشر شده حاکي از آن است که Galaxy S21 مي تواند از مواد Glasstic سامسونگ براي قسمت پشتي خود استفاده کند اين يعني نه برخلاف پرچمدارهاي رده بالاي اخير اين شرکت شاهد استفاده از شيشه يا سراميک نخواهيم بود. جالب آنجاست که قاب پشتي گلکسي S21 پلاستيکي خواهد بود اما به نظر طرفداران چيز بدي نيست. مثلا تصوير اصلي مطلب که مشاهده مي کنيد گلکسي S20 FE است و با قاب پشتي پلاستيکي ارايه شده است.

قاب پشتي گلکسي S21 
عبارت Glasstic ، اصطلاحي است که در بازاريابي سامسونگ استفاده مي شود و پلاستيکي است که براي شبيه بودن به شيشه طراحي شده است. اين شرکت هرگز جزئيات مربوط به نحوه ساخت Glasstic را شرح نداده است، بنابراين آنچه که آن را از پلاستيک استاندارد متمايز مي کند کاملا مشخص نيست.

به نظر منبع مطلب، عموماً به دليل شباهت هاي آن به پلاستيک، از Glasstic سامسونگ نااميد شده اند. نظر شخصي من اما اين است که با وجود ترند شيشه مات و نزديک بودن حس لمس قاب پشتي گلاستيکي گلکسي نوت ۲۰ و گلکسي اس ۲۰ فن اديشن به آن، شايد خيلي کاربران آنقدرها هم توجه شرايط نشوند يا اگر هم متوجه باشند، ناراضي نباشند.


پلاستيک به دليل ارزان بودن هزينه توليد، ماده اي است که توليدکنندگان تمايل به استفاده از آن در تلفن هاي ارزان قيمت دارند و ارائه کردن يک گوشي گران قيمت با اين ماده، مي تواند بازخوردهاي متفاوتي داشته باشد. پايين نگه داشتن هزينه ها تنها مزيت تلفن هاي داراي پلاستيک نيست، زيرا اين ماده مقاوم تر (از شيشه مثلا) است و در دست گرفتن دستگاهي با اين جنس راحت تر است.

 
درباره سامسونگ گلکسي نوت ۲۰ مدل پايه ما گفتيم “آيا تلاش براي فروش يک تلفن پلاستيکي ۱۰۰۰ دلاري به ما کم لطفي است؟ قطعا.”

درباره گلکسي S10 Lite گفته شد “اين خيلي خوب نيست” و درباره Galaxy S20 Fan Edition منبع اين مطلب Glasstic را “يک انتخاب طرح سوال برانگيز براي تلفن که اين همه هزينه مي کند” ناميد.

بنابراين لزوماً طرفدار Glasstic نيستيم، حداقل در تلفن هاي گران قيمت اينطور نيستيم. اما براي داشتن تصويري بهتر از نظر عمومي درباره تلفن هاي Glasstic ، از کاربران سوال کرديم.

پاسخ کاربران درباره استفاده از گلاستيک در گوشي هاي گران قيمت سامسونگ



آيا شما اهميتي مي دهيد که سامسونگ از پلاستيک با ظاهري iglass (چيزي که فناوري “Glasstic” مي نامد) در تلفن هاي گران قيمت استفاده مي کند؟

با استفاده از کانال هاي رسانه هاي اجتماعي منبع مطلب (از جمله اينستاگرام ، توييتر و فيس بوک) ما با کاربران ارتباط گرفته تا نظرات شما را در مورد Glasstic سامسونگ بپرسد. آن ها همچنين يک استوري اينستاگرام را منتشر کردند که ببينند کاربران فکر مي کنند که “Glasstic” اصلاً شبيه پلاستيک است يا نه؟

هر پاسخي به پست اينستاگرام آن ها، حداقل در زمان نوشتن اين مقاله رسيد مخالف گلاستيک بود. چيزي که انتظار داشتيم همه پاسخ ها باشد. در توييتر، اما پاسخ ها بسيار مثبت تر بودند، اوضاع بسيار متفاوت بود. يکي از کاربران اظهار نظر کرد که برايش مهم نيست اگر سامسونگ از Glasstic استفاده کند، ديگري اظهار داشت که فکر مي کند استفاده از گلاستيک در يک گوشي ميان رده يا پرچمدار اقتصادي بد نيست اما در يک دستگاه پرميوم منطقي نيست.

در فيس بوک بود که اختلاف نظر بيشتري وجود داشت، از بين همه پاسخ ها، ما فقط يک سوم سوالات را به عنوان منطفي کامل طبقه بندي مي کنيم. اکثر پاسخهاي ديگر دوپهلو، مثبت بوده يا به هر حال اظهار نظر نمي کنند. همچنين لازم به ذکر است که ما در فيس بوک نسبت به ساير پست هاي خود پاسخ بيشتري داشته ايم.


 گلکسي نوت ۲۰ با قاب پشتي گلاستيک
هر چند سوال پرسيدن در شبکه هاي اجتماعي کاملاً مشابه نظر سنجي از هزاران نفر نيست، بنابراين نتايج ما نمي توانند به عنوان نشانه اي دقيق از محبوبيت گلاسستيک خوانده شوند. با اين حال، اينکه شما چنين نظرات گوناگوني داريد، نشان مي دهد که در مورد جنس قاب پشتي موبايل نظرات متفاوتي وجود دارد.

اما اين ها يعني چه؟

ما در پاسخ به سوالات خود “احساسات ضد شيشه اي” زيادي را مشاهده کرديم. بسياري از نظراتي که ما شاهد بوديم شيشه مورد انتقاد قرار گرفته است به دليل بيش از حد شکننده و لغزنده بودن براي در دست نگه داشتن است، که منطقي است. با توجه به دو نکته مهم فروش پلاستيک، يعني مقاومت و خوشدست بودن از نظر عدم لغزندگي مي تواند نکات مثبت خوبي براي گلاستيک باشد.

در حقيقت، “دوام بهتر” بيشترين نقطه اي بود که در نظرات در مورد سيستم عامل هاي اجتماعي مطرح شد. اين مورد معمولا در دفاع از گلاستيک نسبت به انتقاد از شيشه ارائه مي شد و جاي تعجب نيست که مردم مي خواهند تلفن هاي گران قيمت آنها طولاني مدت دوام داشته باشد.

چند نظر به خودي خود استفاده از “Glasstic” را مورد انتقاد قرار ندادند، اما ابراز تاسف کردند که استفاده از اين جنس در تلفن هاي Galaxy S و Galaxy Note استفاده مي شود و کاهش قيمت منطقي هم در آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال، نوت 20 براي مدل 5G خود 949 پوند / 999 دلار هزينه در بردارد که براي هر گوشي گران است، چه برسد به يک تلفن پلاستيکي.

در نظرسنجي ما، از کاربران اينستاگرام پرسيديم که آيا آنها فکر مي کنند Glasstic مانند شيشه است؟ اگرچه ممکن است يک تصوير ثابت عدالت کاملي در مورد ظاهر يک تلفن نداشته باشد، اما به نظر مي رسد بسياري از پاسخ ها از طرف افرادي که از تلفن هاي Glasstic استفاده کرده اند، بوده است.

با توجه به بازخوردي که دريافت کرديم، به نظر نمي رسد اگر سامسونگ گلکسي S21 از Glasstic استفاده کند مردم بيش از حد ناراحت شوند. حداقل تا زماني که گوشي با قيمت پايين تري ارائه شود. و شايد اگر سامسونگ حتي روش هاي بيشتري براي نگه داشتن يک گوشي براي سالهاي بيشتر پيدا مي کرد، مردم حتي خوشحالتر مي شدند. اين برند در حال حاضر ۳ سال آپديت اساسي سيستم عامل را ارايه مي کند خبر خوبي است.

نظر شما چيست؟ فکر مي کنيد که گوشي گلاستيکي سامسونگ در رده پرچمدار را مي پسنديد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره