logo

20 میلیون ربات خریدار پلی‌ استیشن 5 بلاک شدند!

منبع
گيم فا
بروزرسانی
20 میلیون ربات خریدار پلی‌ استیشن 5 بلاک شدند!

گيم فا/ خرده‌فروشي والمارت (Walmart) بر اين موضوع تاکيد دارد که تنها افراد واقعي کنسول‌هاي ايکس‌باکس سري ايکس و پلي‌استيشن 5 را خريداري کنند.

در ماه‌هاي اخير، خريد کنسول‌هاي نسل نهمي پلي‌استيشن 5 يا ايکس‌باکس سري ايکس براي بسياري از بازي‌بازان فرايندي سخت و طاقت فرسا بوده است. نه تنها به دليل شيوع ويروس کرونا و مشکلات توليد با موجودي محدود رو به رو بوديم بلکه افرادي متقلب تيم‌هاي خريد تشکيل داده بودند و به وسيله‌ي ربات‌ها کنسول جمع‌آوري مي‌کردند تا بعدها با قيمتي بالاتر به فروش برسانند. اين موضوع هميشه يکي از مشکلات جدي خرده‌فروشي‌ها بوده است که در مورد تمامي محصولات پرطرفدار رخ مي‌دهد. ما در زمان عرضه‌ي سري جديد کارت گرافيک‌هاي انويديا (Nvidia RTX) نيز شاهد چنين معضلي بوديم.

مطمئناََ اگر شانس خوبي داشته باشيد و در زمان مناسب متوجه‌ي فرصت‌هاي خريد شويد، باز هم سرعت شما به يک ربات نخواهد رسيد و متاسفانه اين که تعداد بسياري از کنسول‌هاي نسل بعدي توسط يک شخص خاص تصاحب شوند و با قيمت‌هاي نجومي به فروش برسند، چندان عادلانه نيست. در طول اين ماه‌ها، بسياري از مشتريان اين سوال را مطرح کردند که چرا وبسايت‌هاي خرده‌فروشي مختلف، ابزار مقابله با ربات‌ها را ندارند و حالا والمارت به اين موضوع پاسخ مي‌دهد.

حالا با توجه به بيانيه‌هاي منتشر شده از سوي برخي خرده‌فروشي‌ها، اين فروشگاه‌ها به قضاياي پيش آمده واکنش نشان داده‌ و همواره به دنبال راه‌ حلي بوده‌اند. اين‌طور که به نظر مي‎رسد، شرايط مي‌توانست بدتر هم باشد و به دنبال آن افراد بيشتري نتوانند به کنسول محبوب خود دست پيدا کنند. جري گيسلر (Jerry Geisler)، رئيس بخش امنيت و اطلاعات والمارت، در وبسايت رسمي اين شرکت اعلام کرد که آن‌ها با ربات‌هاي زيادي برخورد کرده‌ تا مطمئن شوند، افراد حقيقي به محصول مورد نظر خود دست پيدا کنند.

گيسلر در ادامه توضيح داد که تيم امنيتي والمارت ساعاتي قبل از رويداد جمعه‌ي سياه (Black Friday) در روز 5 آذر (25 نوامبر) رويکرد امنيتي پيش گرفتند تا جلوي ربات‌ها گرفته شود و افراد سودجو نتوانند به هدف خود دست پيدا کنند. وي متذکر شد که در 30 دقيقه‌ي ابتدايي بيش از 20 ميليون ربات منهدم شد و مواضع امنيتي والمارت نتيجه‌ي مثبتي داشته است.

در حال حاضر وبسايت والمارت استراتژي‌هاي امنيتي بيشتري را اعمال کرده است تا در آينده مشکلات قبلي رخ ندهد و افراد متقلب به اهداف خود دست پيدا نکنند. اگرچه ربات‌ها به طور منظم بازنويسي مي‌شوند اما در سمت مقابل، فروشگاه‌هاي مختلف نيز مواضع امنيتي خود را به‌روز مي‌کنند. در حال حاضر ابزار‌هاي تازه‌اي وجود دارند که ممکن است حتي روزها پس از يک پيش‌خريد، ربات‌ را تشخيص دهد و سفارش را لغو کند.

بنابر دلايل ذکر شده، گيسلر اطمينان مي‌‌دهد که اکثر سفارش‌هاي انجام شده از طريق فروشگاه والمارت، توسط مشتريان حقيقي رخ داده است و ربات‌هاي زيادي نتوانستند به هدف خود برسند. وي در ادامه متذکر شد که به زودي فروشگاه والمارت کنسول‌هاي نسل بعدي بيشتري را ارائه خواهد داد.

به نظر مي‌رسد رويکردهاي امنيتي والمارت اثرگذار بوده‌اند و گزارش‌هاي منفي زيادي پيرامون عملکرد آن‌ها منتشر نشده است اما در اين ميان فروشگاه بِست باي (Best Buy) مشکلاتي در زمينه‌هاي مختلف مانند موجود کردن کنسول‌هاي جديد به طور همزمان با ساير فروشگاه‌ها داشته است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم