برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

تمام مشخصات گلکسی S21 اولترا لو رفت

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ همانطور که احتمالا مي‌دانيد، در چند هفته‌ي گذشته انواع و اقسام گزارش‌هاي مربوط به مشخصات گوشي‌هاي سري گلکسي S21 منتشر شده‌اند. حالا يکي از افشاگران مشهور تمام مشخصات گلکسي S21 اولترا را لو داده است و مي‌توانيم به تمام جزئيات اين گوشي بپردازيم.

اين گوشي در اروپا و بيشتر مناطق جهان با تراشه اگزينوس ۲۱۰۰ و حداقل ۱۲ گيگابايت حافظه رم عرضه مي‌شود. طبق گزارش‌هاي منتشر شده، اين تراشه از يک هسته‌ي پردازشي با سرعت ۲.۹ گيگاهرتز، ۳ هسته با سرعت ۲.۸ گيگاهرتز و ۴ هسته‌ي کم‌مصرف با سرعت ۲.۴ گيگاهرتز بهره مي‌برد. بايد خاطرنشان کنيم اين گوشي در آمريکا و چين با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه خواهد شد و غير از اين ويژگي، تفاوتي با مدل اگزينوس ندارد.

کاربران براي خريد اين گوشي از بين ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گيگابايت حافظه داخلي بايد دست به انتخاب بزنند و در ضمن بايد به پشتيباني از کارت حافظه microSD هم اشاره کنيم. قبل از اشاره به ديگر مشخصات، بايد بگوييم که انرژي اين گوشي از طرف باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي تأمين مي‌شود که از شارژ سريع ۴۵ وات هم پشتيباني مي‌کند. البته به نظر مي‌رسد در جعبه‌ي اين گوشي هيچ‌گونه شارژري قرار ندارد.

پرچم‌داران سامسونگ همواره از بهترين نمايشگرها استفاده مي‌کنند و گوشي‌هاي سري گلکسي S21 هم از اين قاعده مستثنا نيستند. گلکسي S21 اولترا مجهز به نمايشگر غول‌پيکر ۶.۸ اينچي امولد است که در لبه‌هاي آن اندکي خميدگي ديده مي‌شود. اين نمايشگر مبتني بر رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ است و در هر اينچ آن ۵۱۵ پيکسل قرار دارد. حداکثر روشنايي اين گوشي هم به رقم خيره‌کننده‌ي ۱۶۰۰ نيت مي‌رسد.

اين نمايشگر ۱۲۰ هرتز از نوع LTPO محسوب مي‌شود که علي‌رغم داشتن رفرش ريت بالا، انرژي بسيار کمتري را مصرف مي‌کند. بر روي اين نمايشگر نسل هفتم گوريلا گلس تعبيه شده در ضمن بايد به قابليت پشتيباني از قلم S Pen هم اشاره کنيم. اين گوشي با رابط کاربري One UI 3.1 راهي بازار مي‌شود که مبتني بر اندرويد ۱۱ است.

ابعاد اين گوشي ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ ميلي‌متر است و ۲۲۸ گرم وزن دارد. اين يعني نسبت به نسل قبلي ابعاد کوچک‌تري دارد ولي اندکي سنگين‌تر است.

در نهايت بايد به دوربين‌هاي اين گوشي همه‌فن‌حريف بپردازيم. دوربين اصلي گلکسي S21 اولترا مبتني بر سنسور ۱۰۸ مگاپيکسلي است و از لرزشگير اپتيکال و ديافراگم F/1.8 بهره مي‌برد. در کنار آن دوربين ۱۲ مگاپيکسلي اولترا وايد قرار گرفته که مانند ديگر دوربين‌هاي مشابه، فاقد قابليت لرزشگير اپتيکال است.

فلش LED و سيستم فوکوس خودکار ليزري هم بخشي از ماژول دوربين را تشکيل مي‌دهند. کاربران براي زوم کردن به دو دوربين دسترسي دارند که يکي از آن‌ها دوربين ۱۰ مگاپيکسلي با قابليت زوم هيبريدي ۳ برابري و ديگري دوربين پريسکوپي ۱۰ مگاپيکسلي با زوم هيبريدي ۱۰ برابري است.

هر دو دوربين از قابليت لرزشگير اپتيکال بهره مي‌برند و روي هم رفته مي‌توانند زوم ديجيتال ۱۰۰ برابري را امکان‌پذير کنند. براي افرادي که به فيلمبرداري علاقه دارند بايد بگوييم که دوربين اين گوشي از فيلمبرداري ۸K با سرعت ۳۰ فريم در ثانيه و فيلمبرداري ۴K با سرعت ۶۰ فريم در ثانيه پشتيباني مي‌کند. بنا به اطلاعات فاش شده از جانب اين افشاگر، گلکسي S21 اولترا از دوربين سلفي ۴۰ مگاپيکسلي بهره مي‌برد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره