logo

آمار سخت افزاری جدید استیم منتشر شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
آمار سخت افزاری جدید استیم منتشر شد

سخت افزار/ آمار سخت افزاري دسامبر 2020 استيم منتشر شده که نتايج غافلگير کننده‌اي را در بحث پردازنده‌هاي مرکزي به همراه دارد. با توجه به داده‌هاي منتشر شده فعلي، اينتل موفق شده که بيش از 2 درصد سهم ويندوز را از AMD پس بگيرد. با اين حال اين عدد با تغيير عظيمي که در چارت رنگي اعمال شده غير قالب مقايسه است. جايي که تيم سرخ بيش از 7 درصد سهم خود را تنها در يک ماه از دست مي‌دهد.

در نگاه اول آمار استيم نشان مي‌دهد که اينتل سرانجام موفق شده روند از دست دادن سهم خود به AMD را متوقف کند. در حقيقت اين داده‌ها تنها بالعکس شدن روند را نشان نمي‌دهد، ما شاهد سقوط نسبتا بزرگي براي تيم سرخ هستيم. تغييري يک يا دو درصدي در هر ماه مورد انتظار است اما مقايسه اصلي نشان مي‌دهد که اينتل در حال حاضر 81 درصد سهم بازار را در اختيار دارد در حالي که AMD تنها به 19 درصد سهم دست يافته. به شکل دقيق تيم آبي 7.91 درصد سهم را تنها در يک ماه کسب نموده.

آمار سخت افزاري دسامبر 2020 استيم

وارد جزئيات مي‌شويم، جايي که جدول استفاده واقعي کمي اوضاع را بهبود مي‌دهد. قبلا نتايج ماه نوامبر در اين جدول وجود نداشت اما حالا شاهد آنها هستيم و با داده‌هاي گزارش شده قبلي مطابقت دارد. در عين حال اين اعداد هنوز هم چندان قابل قبول نيستند. اينتل موفق شده شده 2.18 درصد از کاربران ويندوزي را به سهم خود اضافه کند اما سهم کاربران لينوکس 0.37 درصد به نفع AMD بوده‌اند. حتي همين اعداد نيز غافلگير کننده هستند (البته غير قابل باور نيستند)، با توجه به اين که تيم سرخ در حال حاضر با پردازنده‌هاي Ryzen 5000 و همچنين Ryzen 3000 عملکرد فوق العاده‌اي در بازار داشته است.

بنابراين چرا استيم تصميم گرفته که به يک باره سهم 73.1 درصدي اينتل را که چندين ماه روند نزولي داشت به 81 درصد با افزايش عظيم 8 درصدي در يک ماه ارتقا دهد؟ تشخيص‌هاي اشتباه؟ يا لحاظ نکردن پردازنده‌هاي AMD؟ شايد هم باگ‌هاي Cyberpunk 2077 به داده‌هاي استيم نفوذ کرده‌اند؟ در سال 2018 ما شاهد وضعيت مشابهي بوديم، جايي که کافي نت‌هاي چيني باعث تغيير نتايج شدند. در هر صورت به نظر نمي‌رسد اينتل بدون عرضه هيچ پردازنده جديدي و در حالي که روند نزولي در ماه‌هاي گذشته داشته در تنها يک ماه 8 درصد افزايش سهم را تجربه کرده باشد. در صورت تغيير در آمار ماه دسامبر 2020 اين مطلب به روز رساني خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره