برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روش خلاقانه سامسونگ برای پنهان کردن دوربین سلفی گلکسی S22

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ سامسونگ با يک روش خلاقانه مي‌خواهد دوربين سلفي گلکسي اس ۲۲ – Samsung Galaxy S22 که سال ۲۰۲۲ عرضه مي‌شود را زير نمايشگر آن پنهان کند.

سامسونگ تلاش مي‌کند براي پنهان کردن دوربين سلفي گلکسي اس ۲۲ در زير نمايشگر آن از يک روش بسيار خلاقانه‌ي کشويي استفاده کند. طرحي که در صورت عملي شدن ممکن است ديگر نياز به استفاده از حفره، سوراخ، و هول پانچ که بسياري از گوشي‌هاي اندرويدي (ازجمله گوشي‌هاي سامسونگ) از اين روش‌ها استفاده مي‌کنند يا طراحي بريدگي بالاي نمايشگر که چند سالي است اپل از آن بهره مي‌برد، براي قرار دادن دوربين سلفي نباشد.

در سال‌هاي اخير برخي از مفاهيم خلاقانه به دنياي واقعي گوشي‌هاي هوشمند وارد شده و ظاهر اين دستگاه‌ها را بسيار جذاب‌تر و کاربر پسندتر کرده است. کاهش حاشيه‌ها و افزايش سطح نمايشگر نسبت به بدنه، نمايشگرهاي خميده، تاشو، استفاده از «نمايشگر اکوستيک» به جاي اسپيکر گوشي و… ازجمله‌ي اين کانسپت‌هايي است که تا چند سال قبل شايد چندان قابل تصور نبود. اکنون نيز ممکن است طرح سامسونگ براي مخفي کردن دوربين سلفي در زير نمايشگر راه حل مناسب و خلاقانه‌اي براي گوشي‌هاي هوشمند در دنياي واقعي باشد.

اکنون، سامسونگ با ثبت يک پتنت، راه حل جالبي را ارائه مي‌دهد. در اين روش که به نظر مي‌رسد دوربين سلفي گلکسي اس ۲۲ را توصيف مي‌کند، صفحه نمايش نيمه شفاف به صورت کشويي طراحي شده و در زماني که از دوربين سلفي استفاده نمي‌شود، قسمت کشويي صفحه نمايش روي دوربين قرار گرفته و آن را از ديد کاربر پنهان مي‌کند. طراحي اوليه‌ي اين راه حل اما از يکي دو موضوع رنج مي‌برد: به دليل استفاده از صفحه نمايش مات، احتمال دارد عکس‌ها کمرنگ‌تر باشند يا ممکن است کاربر با بررسي دقيق‌تر، دوربين را در هنگام فعال بودن بتواند تشخيص دهد. با وجود راه حل‌هاي ارائه شده براي رفع اين ايرادات، باز هم فعلا اين طور به نظر مي‌رسد که معايب اين طرح از مزاياي آن بيشتر است. هرچند که اگر اين طرح بتواند به درستي پياده شود و مشکلات آن نيز رفع شود، مي‌تواند به عنوان يک راهکار بسيار خلاقانه در دنياي واقعي گوشي‌هاي هوشمند باشد.

دستگاه‌هايي همچون وان‌پلاس ۷ پرو براي حذف حفره، سوراخ و… از راهکار دوربين پاپ‌آپ استفاده مي‌کند تا صفحه نمايشگر کاملا يکدست باشد. حال ظهور اين پتنت در دفتر مالکيت معنوي WIPO نشان مي‌دهد که سامسونگ مي‌تواند از روش خلاقانه مخصوص به خود براي پنهان کردن دوربين سلفي گلکسي اس ۲۲ زير نمايشگر اين گوشي استفاده کند. در اين روش، دوربين سلفي پشت صفحه نمايش قرار مي‌گيرد و لنز مي‌تواند فضاي بيرون را ببيند. حال، در زماني که دوربين فعال نباشد، يک نمايشگر ثانويه که روي يک قطعه مکانيکي نصب مي‌شود، در داخل گوشي هوشمند به سمت بالا حرکت مي کند و روي لنز را مي‌پوشاند و در هنگام فعال شدن دوربين سلفي از جلو لنز به پايين حرکت مي‌کند. (اين قطعه مانند يک «وصله» عمل مي‌کند)

اگر اين قابليت به دنياي واقعي گوشي‌هاي هوشمند راه يابد، مطمئنا قابليت تعمير پذيري آن نيز مشکل‌تر شده و براي کاربر هزينه‌هاي بيشتري در بر خواهد داشت.

اگر سامسونگ تلفني از اين دست را عرضه کند، بايد از کارکرد اين قطعه در آن اطمينان داشته باشد و اين مدل گوشي، حداقل به اندازه‌ي عمر مورد انتظار براي ديگر گوشي‌ها کار کند زيرا در صورت خراب شدن ممکن است شديدترين هزينه‌اي باشد که بر کاربر تحميل مي‌شود و خريد آن ممکن است چندان عاقلانه نباشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره