logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

خطر جهانی ویندوز ۷

منبع
اقتصادآنلاين
بروزرسانی
خطر جهانی ویندوز ۷

اقتصادآنلاين/ ويندوز ۷ با وجود آنکه از يک سال پيش تاکنون ديگر از سوي مايکروسافت پشتيباني نمي‌شود اما براساس گزارش‌هاي اخير همچنان ميليون‌ها نفر در جهان کاربر آن هستند.
براساس گزارشي که سايت اسلش‌گير منتشر کرده بسياري از مردم جهان به نسخه ويندوز خود يا آپديت آن اهميتي نمي‌دهند و تا زماني که لپ‌تاپ يا کامپيوتر دسکتاپ‌شان کار کند به فکر عوض کردن ويندوز نمي‌افتند. بسياري هم به‌خاطر مشکلات سخت‌افزاري سراغ آخرين نسخه ويندوز يعني ۱۰ نمي‌روند. براساس آماري که در انتهاي سال ۲۰۲۰ منتشر شده حداقل ۸. ۵ درصد سيستم‌هاي کاميپوتري با سيستم عامل ويندوز همچنان با نسخه ۷ کار مي‌کنند.  تخمين دقيق کاربران فعلي ويندوز ۷ مشکل است اما حدس زده مي‌شود با وجود اتمام پشتيباني مايکروسافت از اين سيستم عامل، همچنان حدود ۲۰۰ ميليون کامپيوتر در سراسر دنيا در حال استفاده از اين سيستم عامل هستند.  گزارش سايت NetMarketShare هم نشان مي‌دهد که از ميان تمامي کامپيوترهاي در حال کار جهان سهم کامپيوترهايي با ويندوز ۷ حدود ۲۱. ۷ درصد است. Global Stats هم جمعيت کامپيوترهاي ويندوز ۷ را حدود ۱۷. ۷ درصد تخمين زده است. پشتيباني نشدن از ويندوز ۷ از سوي مايکروسافت به‌معناي خطر امنيتي بسيار زياد براي اين سيستم عامل به‌حساب مي‌آيد. هرچند در ايران به‌خاطر استفاده گسترده از نسخه‌هاي کرک شده حتي از سوي نهادها و سازمان‌هاي دولتي اصولا اعتقادي به آپديت سيستم عامل وجود ندارد.

خطر ويژه براي ايران
براساس آمارهاي جهاني بيش از ۹۱ درصد کامپيوترهاي شخصي در ايران(اعم از سيستم‌هاي روميزي يا لپ‌تاپ) از سيستم عامل ويندوز استفاده مي‌کنند. خيلي هم آشکار است که به جز لپ‌تاپ‌هايي که با سيستم عامل‌هاي به قول مشهور اورجينال به فروش مي‌رسند و هر روز تعدادشان به خاطر قيمت گران‌ کمتر مي‌شود بقيه اين ۹۱درصد در حال استفاده از نسخه‌هاي به قول مشهور کرک هستند. در بسياري از موارد کاربران به‌خاطر ترس از دسترس خارج شدن سيستم‌ عامل‌هاي ويندوز کرک شده آپديت سيستم عامل را کاري بيهوده و مايه دردسر مي‌دانند. اين در حالي است که مايکروسافت در هر بار آپديت سيستم‌عامل خود تلاش مي‌کند بسياري از باگ‌هاي امنيتي که هکرها از آنها براي خرابکاري يا سرقت اطلاعات استفاده مي‌کنند را برطرف کند. موضوع وقتي ترسناک‌تر مي‌شود که اين ماجرا در همه ادارات و نهادهاي مهم کشور هم در جريان است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره