logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

خاص‌ترین امکانات گلکسی S21 اولترا که در هیچ گوشی دیگری نیست

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ در اينجا به بررسي منحصر به فردترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S21 Ultra هستيم که نمي‌توان در گوشي‌هاي ديگر يافت.

سامسونگ در رويداد آنپکد سال ۲۰۲۱ خودش اطلاعات جذابي از گوشي‌هاي سري گلکسي اس ۲۱ با سه عضو به نام‌هاي گلکسي اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس۲۱ اولترا را در اختيار ما قرار داد. ما همچنين ويديوهايي از جعبه گشايي و پيش‌نمايش اين گوشي‌هاي جديد گلکسي را هم ديده‌ايم، ولي به خاطر شرايطي که پاندمي کروناويروس به وجود آورده، هنوز موفق نشده‌ايم آن‌ها را در دست بگيريم.

بنابراين اگر شما هم کنجکاو هستيد بيشتر در مورد اين گوشي‌ها بدانيد، اين مقاله را دنبال کنيد. گلکسي اس ۲۱ اولترا خاص‌ترين عضو اين خانواده و البته گران قيمت‌ترين مدل آن است. اما چه چيزهايي باعث شده اين گوشي ويژه باشد و سامسونگ آن را قدرتمندترين گوشي هوشمند در جهان بنامد؟

ما در اينجا چند مورد از منحصر به فردترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا سامسونگ را گردآوري کرده‌ايم که نمي‌توان آن‌ها را در هيچ گوشي هوشمند ديگري پيدا کرد.

اولين گوشي با پشتيباني از Wi-Fi 6E ؛ نسل جديد استاندارد اينترنت واي فاي
پشتيباني از واي فاي ۶ اي در گوشي گلکسي S21 Ultra سامسونگ جزو مهم‌ترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا است که مي‌تواند استفاده از ظرفيت واي فاي روي باند ۶ گيگاهرتزي را به ارمغان بياورد. عملکرد آن مانند واي فاي ۶ استاندارد با باند ۵ گيگاهرتزي است، اما کانال‌هاي بيشتري را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا هيچ تداخلي وجود نداشته باشد. به نقل از Wi-Fi Alliance، اين استاندارد جديد مي‌تواند ۱۴ کانال ۸۰ مگاهرتزي و ۷ کانال ۱۶۰ مگاهرتزي جديد را در بر بگيرد که تداخل و ازدحام را مي‌کاهد.

کوالکام به عنوان يکي از طرفداران و حاميان Wi-Fi 6E مي‌گويد با استفاده از روترهاي گران قيمتي نظير NetGear، سرعت واي فاي با اين استاندارد به ۳.۶ گيگابيت بر ثانيه مي رسد، تأخير کمي در کلاس واقعيت مجازي ارائه مي‌شود و قابليت نوآورانه چند کاربره شما را به طيف ۶ گيگاهرتزي خواهد برد.

وسيع‌ترين نرخ رفرش انطباق‌پذير نمايشگر با بازه ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز
وقتي به يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي گوشي‌هاي هوشمند که نمايشگر است مي‌پردازيم، گلکسي اس ۲۱ اولترا توانسته در مرزهاي جديدي حرکت کند. اين گوشي به يک نمايشگر با فناوري جديد LTPO OLED تجهيز شده که رکورد حداکثر روشنايي ۱۵۰۰ نيت را به دست آورده و با کاهش نرخ رفرش به ۱۰ هرتز در هنگام تماشاي تصاوير ثابت، مي‌تواند مصرف انرژي بهينه‌تري را به دست آورد. اينچنين نرخ رفرش انطباق‌پذيري فقط مختص به پرچمدار جديد سامسونگ است و حتي در دو مدل ديگر اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس هم وجود ندارد.

سريع‌ترين حافظه رم
يکي از منحصر به فردترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا حضور سريع‌ترين حافظه رم در تراشه آن است. حافظه رم جديد LPDDR5 1z سامسونگ مي‌تواند داده‌ها را با نرخ ۶۴۰۰ مگابيت بر ثانيه انتقال دهد که ۱۶ درصد سريع‌تر از رم ۱۲ گيگابايتي LPDDR5 در ديگر گوشي‌‌هاي پرچمداري همچون گلکسي نوت ۲۰ اولترا است. حافظه ۱۶ گيگابايتي در اين گوشي نيز مي‌تواند يک فايل ۵۱.۲ گيگابايتي را تنها در عرض ۱ ثانيه جابجا کند. اين به معناي جابجايي ۱۰ فيلم با کيفيت Full HD تنها در عرض ۱ ثانيه است!

پکيج پردازش ۱z براي ماژول LPDDR5 همچنين آن را ۳۰ درصد باريک‌تر از گذشته کرده است که به معناي اشغال کمتر فضاي داخلي گوشي است. اين باعث شده حافظه ۱۶ گيگابايتي گوشي جديد سامسونگ فقط به ۸ چيپ نياز داشته باشد، در حالي که نسل گذشته که از پکيج پردازش ۱y استفاده مي‌کرد، براي همين مقدار ظرفيت به ۱۲ چيپ نياز داشت.


اولين دوربين ۱۰۸ مگاپيکسلي با توانايي ثبت رنگ ۱۲ بيت
يکي از جذاب‌ترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا تجهيز آن به يک دوربين ۱۰۸ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل کوچک ۰.۸ ميکرون پيکسلي است. دو گوشي قبلي سامسونگ، گلکسي اس ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ اولترا هم به دوربين ۱۰۸ مگاپيکسلي مجهز بودند، اما با مشکلاتي در فوکوس و ارائه موشن بلور همراه بودند. اکنون سومين نسل حسگر HM3 سامسونگ که در گوشي S21 Ultra استفاده شده، مشکلات نسل‌هاي گذشته را برطرف کرده است.

اين حسگر يک سيستم فوکوس خودکار PDAF را ارائه مي‌کند که دقت فوکوس را تا ۵۰ درصد بالا مي‌برد (حسگر اولترا وايد اس ۲۱ اولترا براي عکاسي کلوزآپ خيلي نزديک هم استفاده مي‌شود) و فناوري تصويرنگاري Smart ISO Pro HDR آن نيز حساسيت به نور را تا ۵۰ درصد افزايش مي‌دهد.

با اين فناوري تصويرنگاري، دوربين گوشي سامسونگ مي‌تواند عکس‌هايي با رنگ ۱۲ بيت را ثبت کند که رکورد تازه‌اي براي يک دوربين در گوشي‌هاي هوشمند است و جزو منحصر به فردترين امکانات گلکسي اس ۲۱ اولترا محسوب مي‌شود. اپل ادعاهاي زيادي با عکاسي و پخش محتواي Dolby Vision HDR روي خانواده آيفون ۱۲ دارد، اما آن همچنان با رنگ ۱۲ بيت تصاوير را ثبت مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره