logo

شرکت فناوری آلمانی به علت جاسوسی از کارمندانش جریمه شد

منبع
مهر
بروزرسانی
شرکت فناوری آلمانی به علت جاسوسی از کارمندانش جریمه شد

مهر/ رگولاتوري آلمان از جريمه ۱۰.۴ ميليون يورويي يک شرکت فناوري در اين کشور به علت کنترل ويدئويي دائمي کارمندانش خبر داده است.
به گزارش زد دي نت، اين شرکت که در ايالت نيدرزاکسن آلمان در شمال غرب اين کشور در زمينه خرده فروشي لپ تاپ فعاليت مي‌کند، در دو سال گذشته و بدون دريافت حکم قضائي به طور دائم کارکنانش را در همه شرايط با استفاده از دوربين‌هاي ويدئويي تحت کنترل داشته است.

جريمه ۱۰.۴ ميليون يورويي اين شرکت که بر مبناي قانون عمومي حفاظت از داده‌ها يا جي دي پي آر مصوب سال ۲۰۱۸ در اتحاديه اروپا انجام شده، نه تنها در آلمان بلکه در کل قاره اروپا بي سابقه است.

شرکت يادشده براي فروش لپ تاپ و نوت بوک يک سايت تجارت الکترونيک به نشاني notebooksbilliger.de را اداره مي‌کند و علاوه بر اين برخي لوازم جانبي رايانه‌اي را نيز به فروش مي‌رساند. اين شرکت دوربين‌هاي کنترل و جاسوسي خود را در انبارها ، اتاق‌هاي فروش و فضاي کار مشترک کارکنان نصب کرده بود و هدف از اين کار را جلوگيري از سرقت و بررسي نحوه نقل و انتقال اقلام مختلف عنوان کرده بود.


سيستم ويدئويي يادشده به طور دائمي فعال بوده و داده‌هاي آن به مدت حداقل ۶۰ روز بر روي سرورهاي شرکت آلماني ذخيره مي‌شد. تعدادي از کارکنان اين شرکت نيز نسبت به اين مساله اعتراض کرده بودند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره