برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اخبار سامسونگ گلکسی نوت 21 را بخوانید

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ با توجه به احتمال عرضه سري جديد نوت، در اين مقاله قصد داريم به بررسي امکانات، تاريخ عرضه و تمام اخبار سامسونگ گلکسي Note 21 بپردازيم.

کمپاني سامسونگ چند هفته پيش از گوشي‌هاي خانواده گلکسي اس ۲۱ خود رونمايي کرد و در اين مقاله قصد داريم نگاهي به گوشي‌هاي پرچمدار ديگري بيندازيم که سامسونگ مي‌خواهد در سال جاري ميلادي رونمايي کند.

يکي از مهم‌ترين گوشي‌هاي هوشمندي که سامسونگ امسال معرفي مي‌کند، گلکسي نوت ۲۱ است که سابقه نشان داده نسخه بهتر گلکسي اس با عملکرد بهتري در برخي نوقات از جمله طراحي و دوربين است. اما در سال ۲۰۲۱ ممکن است همه چيز متفاوت شود. با اضافه شدن پشتيباني از قلم هوشمند S Pen به گوشي گلکسي اس ۲۱ اولترا و احتمالاً گلکسي زد فولد ۳، سوال‌هاي زيادي در خصوص نياز به عرضه سري گلکسي نوت در ذهن کاربران به وجود آمده است.

آيا خانواده گلکسي نوت همچنان به بقاي خود ادامه مي‌دهد؟ ما در اينجا قصد داريم به هر آنچه در خصوص گوشي‌هاي سري گلکسي Note 21 Ultra شنيده‌ايم را با شما به اشتراک بگذاريم.

تاريخ عرضه و قيمت
احتمالاً آگوست ۲۰۲۱ (مرداد يا شهريور ۱۴۰۰)
اگر سامسونگ بخواهد به عرضه گوشي‌هاي سري گلکسي نوت خود ادامه دهد، ما مي‌توانيم انتظار داشته باشيم آن‌ها در ماه آگوست (مرداد يا شهريور ۱۴۰۰) عرضه شوند گوشي‌هاي سري نوت ۲۰ سال گذشته ميلادي ۵ آگوست (۱۵ مرداد ۹۹) معرفي شدند. اين درحاليست که سري نوت ۱۰ هم ۷ آگوست سال ۲۰۱۹ معرفي شد. بنابراين سامسونگ چند ساليست که روند معرفي گوشي‌هاي سري نوت در ماه آگوست را ادامه مي‌دهد.

ما انتظار داريم سامسونگ سري نوت ۲۱ را با قيمتي در حدود نسل گذشته خودش معرفي کند. به خاطر داشته باشيد که نوت ۲۰ با قيمت پايه ۹۹۹ دلاري معرفي شد.

طراحي
قلم S Pen داخلي
باکيفيت، مقاوم در برابر آب
دوربين زير نمايشگر؟

اکثر شايعات حوالي سري Note 21 به جاي آنکه به جزئيات و امکاناتش بپردازد، به اين ختم مي‌شود که آيا اين گوشي‌ها عرضه خواهند شد يا خير؟ اگر سامسونگ بخواهد نوت ۲۱ و نوت ۲۱ اولترا (يا حداقل يکي از آن‌ها) را عرضه کند، ما مي‌توانيم انتظار داشته باشيم بسياري از جزئيات آن‌ها در طراحي به ارث رسيده از سري گلکسي اس ۲۱ باشد. به خصوص ماژول دوربين‌هاي پشتي که با فريم کناري گوشي يکپارچه شده است.

ما مي‌توانيم انتظار يک فريم فلزي ضد آب را داشته باشيم که بين دو پنل شيشه‌اي ساندويچ شده و جنس جذابي دارد. يک حسگر اثر انگشت در زير نمايشگر اين گوشي حضور دارد و بديهيست که يک قلم S Pen هم به همراه اين گوشي عرضه خواهد شد که در داخل خود گوشي جاي مي‌گيرد. شايعاتي وجود دارد که نشان مي‌دهد ممکن است سامسونگ براي نخستين بار از دوربين زير نمايشگر در اين گوشي‌ها استفاده کند. اين يعني خبري از حفره روي نمايشگر نيست.

نمايشگر
نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزي
نمايشگر احتمالاً مسطح
با ارائه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزي انطباق‌پذير توسط تمام مدل‌هاي سري گلکسي اس ۲۱، به نظر مي‌رسد اين مورد به همراه پشتيباني از +HDR10 در مورد سري نوت ۲۱ هم صدق مي‌کند. هنوز جزئياتي در خصوص اندازه نمايشگر اين دو گوشي منتشر شده، اما به احتمال خيلي زياد مشابه نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا خواهد بود.

نوت ۲۰ از يک نمايشگر مسطح با رزولوشن فول اچ دي پلاس برخوردار بود، در حالي که مدل اولترا آن به يک نمايشگر منحني با رزولوشن کواد اچ دي پلاس مجهز بود. اگر امسال فقط يک مدل از سري نوت ۲۱ معرفي شود که آن هم براي پايين نگه داشتن هزينه به نمايشگر مسطح مجهز باشد و البته نسخه پايين‌رده‌تري نسبت به گلکسي اس ۲۱ اولترا باشد، نبايد تعجب کرد.

دوربين
دوربين زير نمايشگر احتمالي
در حال حاضر هيچ جزئياتي از دوربين‌هاي گلکسي نوت ۲۱ در دست نيست، به جز اين که گمانه‌زني‌ها به حضور يک دوربين زير نمايشگر آن اشاره دارند. ما مي‌توانيم انتظار داشته باشيم اين گوشي‌ها حداقل از نظر امکانات نسبت به سري اس ۲۱ برتري‌هايي داشته باشند. اگر از نظر سخت افزاري اين گوشي‌ها مشابه اس ۲۱ و اس ۲۱ اولترا باشند، نبايد متعجب شويم. يکي از اين بخش‌ها دوربين است. اما اگر قرار باشد دوربين اين دو خانواده يکسان باشد، پس چه مشخصاتي خواهد داشت؟

گلکسي اس ۲۱ از دوربين پشتي سه‌گانه‌اي با مشخصات زير بهره مي‌برد:

حسگر اصلي ۱۲ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۸ ميکرومتري، ديافراگم f/1.8 و لرزشگير اپتيکال
حسگر فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۴ ميکرومتري و ديافراگم f/2.2
دوربين تله فوتو ۶۴ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۰.۸ ميکرومتري، ديافراگم f/2.0 و لرزشگير اپتيکال
دوربين سلفي ۱۰ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۲۲ ميکرومتري و ديافراگم f/2.2
در سمتي ديگر گوشي گلکسي اس ۲۱ اولترا نيز به دوربين چهارگانه‌اي با مشخصات زير تجهيز شده است:

حسگر اصلي ۱۰۸ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۰.۸ ميکرومتري، ديافراگم f/1.8، لرزشگير اپتيکال و فوکوس خودکار ليزري
حسگر فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۴ ميکرومتري و ديافراگم f/2.2
دوربين تله فوتو ۱۰ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۲۲ ميکرومتري، ديافراگم f/2.4 و زوم ۳ برابري اپتيکال
دوربين تله فوتو ۱۰ مگاپيکسلي با اندازه پيکسل ۱.۲۲ ميکرومتري، ديافراگم f/4.9 و زوم ۱۰ برابري اپتيکال
دوربين سلفي ۴۰ مگاپيکسلي

سخت افزار و مشخصات فني
چيپست کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ يا اگزينوس ۲۱۰۰
حداقل ۸ گيگ رم
باتري غول پيکر
انتظار مي‌رود سري سامسونگ گلکسي Note 21 مانند سري S21 از چيپست اسنپدراگون ۸۸۸ يا اگزينوس ۲۱۰۰ قدرت بگيرند. نسخه معمولي حداقل ۸ گيگابايت رم خواهد داشت، در حالي که اين رم در نسخه اولترا حداقل ۱۲ گيگابايت خواهد بود. از آنجا که سري اس ۲۱ فاقد اسلات ميکرو اس دي بود، بعيد به نظر مي‌رسد اين خانواده آن را ارائه کند. باتري‌هاي بزرگ هم از جمله مواردي است که مي‌توانيم براي سري جديد نوت انتظار داشته باشيم. سري اس ۲۱ از ظرفيت باتري بين ۴ تا ۵ هزار ميلي‌آمپر ساعت استفاده مي‌کرد. بنابراين حداقل ظرفيت باتري سري جديد نوت بايد ۴ هزار ميلي آمپر ساعت باشد، ولي طبق پيش‌بيني‌ها آن نزديک به ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعت است.

تمام اخبار و شايعات سري گلکسي Note 21 Ultra
در زير مي‌توانيد تمام اخبار و شايعاتي که توسط رسانه‌هاي مختلف در ارتباط با گوشي‌هاي جديد سري Note سامسونگ منتشر شده است را مشاهده کنيد.

۲۸ ژانويه ۲۰۲۱: سامسونگ مي‌گويد پشتيباني يک گوشي ديگر از قلم S Pen به معناي بازنشستگي سري نوت نيست

يکي از سخنگوهاي سامسونگ در گفتگو با T3 عنوان کرد: در حالي که ما طيف استفاده از S Pen خود در محصولات گلکسي را گسترش مي‌دهيم، اين دليلي بر آن نيست که پايبند گلکسي نوت نيستيم. ما براي ارائه بهترين تجربه موبايل به تمام مشتريانمان، به بازخوردهاي آن‌ها گوش مي‌کنيم و آن‌ها را در نوآوري‌هاي آينده خود لحاظ مي‌کنيم.

۱۹ ژانويه ۲۰۲۱: سامسونگ نام تجاري دوربين زير نمايشگر خود را ثبت کرد

گيز چاينا گزارش داد سامسونگ ديسپلي يک نام تجاري را براي يک دوربين زير نمايشگر به نام “Under Panel Camera” را ثبت کرده است. آيا اين دوربين به نوت ۲۱ خواهد آمد؟

۱۲ ژانويه ۲۰۲۱: گلکسي نوت ۲۱ اولترا با دوربين زير نمايشگر عرضه مي‌شود

سايت LetsGoDigital يک ديوايس سامسونگ را در ويديوهاي به نمايش درآمده در نمايشگاه CES ديده است که يک گوشي بدون حفره روي نمايشگر را نشان مي‌داد. گمان مي‌رود اين گوشي به يک دوربين زير نمايشگر مجهز باشد. بر اساس شايعات، اين گوشي همان گلکسي نوت ۲۱ اولترا است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره