برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چند بازی روی سرویس استیم وجود دارد؟

منبع
گيم فا
بروزرسانی
چند بازی روی سرویس استیم وجود دارد؟

گيم فا/استيم (Steam)، پلتفرم ديجيتال بازي‌هاي ويديويي شرکت ولو (Valve)، از ابتداي تاسيس خود تا به امروز، تعداد زيادي بازي به ليست عناوين خود اضافه کرده است و در حال حاضر در مجموع بيش از ۵۰،۰۰۰ عنوان ويديويي در اين سرويس ديجيتال موجود است.

استيم يک سرويس ديجيتال و به شدت گسترده براي توزيع عناوين ويدئويي مي‌باشد که توسط ولو اداره مي‌شود و هر روز نيز بزرگتر و عظيم‌تر از روز قبل مي‌گردد که نشان از موفقيت و محبوبيت اين سرويس دارد. همين اواخر استيم توانست تا رکورد بيش‌ترين کاربر همزمان خود را براي سومين ماه متوالي بشکند، چرا که ميليون‌ها نفر از اين پلتفرم براي انجام بازي‌هاي ويديويي استفاده مي‌کنند و هر روز بر اين تعداد افزوده مي‌شود. بخشي از دليل محبوبيت اين سرويس به دليل داشتن گستره‌ي عظيمي از بازي‌هاي متنوع است. در واقع، هم اکنون بيش از ۵۰ هزار عنوان ويديويي مختلف براي انتخاب در استيم وجود دارد که در نوع خود شگفت انگيز است.

طيف بازي‌هاي استيم گسترده و متنوع است. از عناوين AAA بزرگ مانند Cyberpunk 2077 تا عناوين مستقل کوچکتر مانند Little Nightmares 2، که به تازگي منتشر شده و مورد استقبال منتقدين قرار گرفته است، در Steam قرار دارند.

اين تعداد نجومي فقط شامل بازي‌هايي است که در حال حاضر در استيم قابل بازي هستند، در مقابل بازي‌هايي نيز وجود دارند که از ليست عناوين اين سرويس حذف شده يا اصلا به استيم اضافه نشده‌اند. براي مثال برخي از اين آثار ويديويي وجود دارند که به دليل مشکلاتي مانند کپي رايت، شکايت بسيار بازي‌بازان، پايان توافق‌نامه‌هاي صدور مجوز و موارد ديگر از روي اين سرويس برداشته شده‌اند.

در ماه نوامبر سال گذشته‌ي ميلادي، محاسبه‌اي انجام شد که نشان مي‌داد خريد تمامي بازي‌هاي موجود در استيم حدود نيم ميليون دلار هزينه در بر خواهد داشت. لازم به ذکر است که از آن زمان، عناوين ويديويي متنوع و جديد زيادي بر روي اين سرويس در دسترس قرار گرفته است. بنابراين احتمال دارد که اين هزينه‌ي نيم ميليون دلاري بسيار زيادتر شده باشد. با اينکه بعيد به نظر مي‌رسد که کسي چنين هزينه‌ي گزافي را بپردازد، اما اين مهم نيست. در حقيقت مهم اين است که اين همه بازي‌هاي متنوع براي استفاده کنندگان بر روي اين سرويس قرار گرفته است که به شدت ارزش استيم را براي هر بازي‌بازي بالا مي‌برد.

علاوه بر اين بد نيست بداني که اين ۵۰۰۰۰ بازي بر اساس موجودي اين سرويس در ايالات متحده‌ي آمريکا محاسبه شده است. همانطور که مي‌دانيد چند روز پيش بالاخره استيم در چين شروع به کار کرد م نکته‌ي قابل توجه اين است که در حال حاضر فقط ۵۳ بازي بر روي اين سرويس در چين موجود مي‌باشد.

در واقع، با در نظر گرفتن حدود ۱۰۰۰۰ بازي که در سال ۲۰۲۰ به سرويس استيم ايالات متحده اضافه شده است، ۵۳ عنوان تنها در حدود تعداد بازي‌هاي اضافه شده‌ي استيم ظرف دو روز در ايالات متحده است.

اميدواريم که نسخه‌ي چيني استيم به زودي بتواند بازي‌هاي ويديويي بيشتري را عرضه نمايد، اما براي اينکه بتواند رکورد خود را به ايالات متحده برساند، يک راه طولاني در پيش دارد که البته با توجه به مقررات سختگيرانه‌ي چين بعيد به نظر مي‌رسد به اين زودي‌ها شاهد اين اتفاق باشيم.

۵۰۰۰۰ بازي ويديويي  واقعا شگفت انگيز است! پلي‌استيشن ۲ با آن محبوبيت افسانه‌اي به ۲۰۰۰ عنوان رسيد و اين در حال است که پلتفرم‌هاي ايکس‌باکس، پلي‌استيشن و نينتندو همگي در طول يکي دو نسل گذشته هر کدام حدود ۲ يا ۳ هزار بازي دارند. اين عدد ۵۰۰۰۰ بازي بر روي استيم به شدت چشمگير و برجسته است.

بنابر اين مي‌توان گفت که بدون شک تجربه‌ي سرويس استيم براي هر بازي‌بازي از واجبات است و مطمئنا اين حجم از عناوين موجود بر روي اين سرويس هر سليقه‌اي را راضي خواهد کرد.

نظر شما در اين مورد چيست؟ به نظرتان استيم هميشه در اوج مي‌ماند؟ با ما به اشتراک بگذاريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره