ايسنا / اگر شما هم مشترک همراه اول باشيد ممکن است بارها با پيامکهايي مواجه شده باشيد که به محدوده سکونت شما و يا نوع شغل و علايقتان مربوط ميشوند و اين سوال مطرح بود که اين اطلاعات از چه طريقي به دست شرکتهاي تبليغکننده رسيده و هر بار يکي از طرفهاي مرتبط با اين موضوع خود همراه اول به شمار ميرفت.
اما معاون بازاريابي، فروش و خدمات مشتريان شرکت ارتباطات سيار اين موضوع را شديدا تکذيب ميکند.
محمدمهدي عطوفي در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: اين که شرکت ارتباطات سيار اين اطلاعات را در اختيار ديگران قرار داده باشد را به شدت تکذيب ميکنيم. چراکه در حال حاضر از حدود پنج ميليون قبضي که ما براي کاربرانمان ارسال ميکنيم حدود 30 درصد از آنها به دست مشترکان نميرسد. پس اگر ما اين اطلاعات را داشتيم، اول مشکلات خودمان را حل ميکرديم و بعد آن را در اختيار ديگران قرار ميداديم.
وي تاکيد کرد: مدتي پيش اين گونه اعلام شد که ما اطلاعات را ميفروشيم پس از طرح اين موضوع، پليس فتا و سازمان بازرسي کل کشور وارد بحث شدند و به بررسيهايي در اين زمينه پرداختند تا مشخص شود آيا همراه اول در درز اطلاعات نقش دارد يا خير؟
عطوفي ادامه داد: اکنون با وجود اين که مدتي از اين بررسيها ميگذرد، هنوز هيچ خبري منتشر نشده که بدانيم که اگر به عنوان مثال خطاکار هستيم، جريمه آن را پرداخت کنيم و يا اگر تبرئه شدهايم، حداقل مشخص شود.
وي همچنين عنوان کرد: در حال حاضر ما يکي از مدعيان اين جريان هستيم و ميخواهيم براي خودمان هم اين موضوع مشخص شود که اگر مشکل از جانب ماست و مثلا فردي هست که اطلاعات را ميفروشد، آن را مشخص کنيم اما تاکنون هيچ توضيحي در اين زمينه ارائه نشده است.
اما عطوفي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا مسوولان همراه اول موضوع درز اطلاعات را مربوط به کارمندان اين شرکت ميدانند توضيح داد: به هيچ عنوان اين گونه نيست و حتي ما اين موضوع را نفي ميکنيم.
وي ادامه داد: براي مثال شما در نظر بگيريد که برنامهاي مانند برنامه 90 در هفته حدود 1.5 تا چهار ميليون تماشاگري دارد که به آن پيامک ميزنند. در اين ميان سادهترين کاري که مي توان انجام داد، آن است که بگوييم اين چهار ميليون نفر هوادار ورزش هستند و به عنوان مثال اگر قرار باشد تبليغاتي در زمينه محصولات ورزشي ارسال شود، اين بخش گزينههاي مناسبي براي دريافت پيام به شمار ميروند.
اما معاون بازاريابي، فروش و خدمات مشتريان همراه اول در پاسخ به اين که در بسياري از موارد ديده ميشود که حتي محدوده جغرافيايي و شغل افراد در پيامکها مورد توجه قرار گرفته است، توضيح داد: درباره محدوده جفرافيايي هر کدام از ما يک کدپستي داريم که اين کدپستي در اختيار شرکت پست است.
وي ادامه داد: زماني تا سال 85 و حتي تا 86 شرکت پست تنها شرکتي بود که براي ارائه سيمکارت ثبت نام کرده و شمارهها را تحويل مي داد و ما اين اطلاعات را نداشتيم.
عطوفي در پايان صحبتهاي خود خاطرنشان کرد: ما اکنون بر سر اين موضوع مدعي هستيم و خيلي محکم پاي اين قضيه ايستادهايم تا به عنوان مثال به ما بگويند که اگر خطاکاريم جريمه خود را پرداخت کنيم اما هنوز هيچ مطلبي در مور خطارکار بودن و يا تبرئه ما مطرح نشده و ما هم به نوبه خود پيگير اين موضوع هستيم.