نماد آخرین خبر

تکنولوژی جدید اپل چه کار می‌کند؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
تکنولوژی جدید اپل چه کار می‌کند؟

مجله ديجي کالا/ تکنولوژي جديد اپل با ادغام Face ID و نمايشگر، ناچ را حذف مي‌کند.

به‌ نظر مي‌رسد که اپل به دنبال راهي براي قرار دادن سنسور‌ها در پنل نمايشگر است. با توجه به اين موضوع، مي‌توانيم بگوييم که دست‌يابي اپل به اين فناوري باعث مي‌شود که بتوان از سنسور اثر انگشت Touch ID در زير نمايشگر و Face ID بدون نياز به ناچ در دستگاه‌هاي بعدي اين شرکت استفاده کرد.

بسياري از پتنت‌هاي که اپل به‌تازگي ثبت کرده‌ است، نشان مي‌دهند که اين شرکت به دنبال راهي براي استفاده‌ي بيشتر از اجزاي ضروري دستگاه‌هاي خود است. به عنوان نمونه اپل به‌تازگي پتنتي را ثبت کرده است که باتري را نشان مي‌دهد که مي‌تواند بازخورد موتور لمسي را دو برابر کند.

علاوه‌بر اين، اپل همچنين پتنت ديگري را هم ثبت کرده است که نشان دهنده‌ي قرار دادن آنتن‌هاي مربوط به فناوري ارتباطي Wi-Fi در نمايشگر است. بعد از ثبت شدن اين پتنت‌ها توسط اپل، به نظر مي‌رسد که اين شرکت هنوز هم به‌ دنبال استفاده‌ي بيشتري از نمايشگر به کار رفته در اپل واچ يا آيفون است.

با توجه به اين موضوع، اپل به‌تازگي پتنت تازه‌اي را ثبت کرده است که داراي عنوان «حسگرهاي نوري قرار گرفته بر روي لايه‌ي نازکي از مداري ترانزيستوري» است. بايد بگوييم که اين پتنت جديد اپل مرتبط با نمايشگر‌هاي TFT است. در واقع اين پتنت نمايشگري را نشان مي‌دهد که هم‌زمان با نمايش تصاوير مي‌تواند شامل سنسور‌هاي باشد که محدوده‌ي گسترده‌اي از محيط اطراف را تشخيص مي‌دهند.

در بخش ديگري از اين پتنت به اين موضوع اشاره شده است که اين آرايه‌اي از حسگر‌هاي نوري مي‌تواند شامل سنسور‌هاي مختلفي به عنوان نمونه سنسور‌ بايومتريک، دوربين يا سنسور تشخيص دهنده‌ي عمق باشد.

همچنين به نظر مي‌رسد که مي‌توان از اين آرايه‌اي از سنسور‌ها براي نمايش عکس (تصاوير دو بعدي)، نقشه‌‌ي داراي عمق (تصاوير سه بعدي) يا فيلم (ترکيبي از هر دو تصاوير دو بعدي و سه بعدي به صورت هم زمان) استفاده کرد.

با وجود اينکه موارد مطرح شده تمامي کارهايي هستند که اين سنسور‌ها مي‌توانند انجام دهند، اما به نظر مي‌رسد که اپل قصد دارد تا کارهاي بيشتر و به ‌شکل جديدي را با اين سنسور‌ها انجام دهد. البته بايد بگوييم که استفاده از اين سنسور‌هاي جديد باعث مي‌شود که علاوه‌بر کاهش هزينه‌ها، اين آرايه‌اي از سنسور‌ها داراي ضخامت کمتري هم باشد.

اپل درباره‌ي اين سنسور‌ها مي‌گويد: «با توجه به کاربرد گسترده‌ي سنسور‌ها، هرگونه تحول جديد در ترکيب‌ آن‌ها يا طرز کار سيستم‌هاي داراي سنسور مفيد خواهد بود.»

اپل در ادامه مي‌گويد: «تحولات مفيد در اين زمينه در واقع پيشرفت‌هايي هستند که باعث مي‌شوند هزينه، ابعاد، پيچيدگي، تعداد قطعات يا زمان توليد اين سنسور‌ها يا سيستم سنسور‌ها کاهش پيدا کند.» اپل ادامه مي‌دهد: «يا پيشرفت‌هايي که باعث ايجاد بهبود در سرعت يا حساسيت اين سنسور‌ها يا سيستم سنسور‌ها شود.»

در واقع اپل در اين پتنت اين موضوع را مطرح کرده است که بتوان اين حسگر‌هاي نوري را در يک نمايشگر TFT يا در کنار آن قرار داد. در اين پتنت درباره‌ي اين موضوع آمده است که: «اين سنسور‌هاي مي‌توانند در پشت نمايشگر قرار داشته باشند يا که به آن متصل شوند.»

بيشتر پتنت‌هاي ثبت شده در اين رابطه به اين موضوع اشاره مي‌کنند که چگونه مي‌توان اين حسگر‌هاي نوري را با نمايشگر ادغام کرد. پتنت اپل درباره‌ي اين موضوع عنوان مي‌کند که اين حسگر‌ها مي‌توانند که به ساختار چند لايه‌اي متصل شوند و همچنين اين حسگرها داراي يک ماده‌ي حساس به نور ارگانيک هستند.

در نهايت بايد بگوييم که معناي اين جمله اين است که زماني که به نمايشگر توسعه داده شده با اين فناوري نگاه کنيد، نمايشگر داراي سنسور‌هايي است که مي‌توانند شما را تشخيص دهد. همچنين مي‌توان اين کار را به گونه‌اي انجام داد و اين سنسور‌ها را به‌گونه‌اي به نمايشگر اضافه کرد که ضخامت نمايشگر يا دستگاه افزايش پيدا نکند.

با توجه به اين موضوع که حسگر‌هاي نوري در واقع نور را تشخيص مي‌دهند، مي‌توان گفت که اين سنسور‌هاي قرار گرفته در نمايشگر مي‌توانند شامل يک دوربين واقعي يا همان‌گونه که اين پتنت ثبت شده عنوان مي‌کند داراي دوربين تشخيص چهره‌ي Face ID باشد.

اپل در اين پتنت در رابطه با اين موضوع مي‌گويد: «اين آرايه‌اي از حسگر‌هاي نوري را مي‌توان به‌گونه‌اي تنظيم کرد که به عنوان يک دوربين جلويي کار کند يا سيستم تشخيص هويت بايومتريک يا سيستمي براي تشخيص چهره باشد.»

در بخش ديگري از اين پتنت به اين موضوع اشاره شده است که اين سيستم متشکل از اين سنسور‌ها در زمان کار کردن مي‌تواند که اين کار را به‌ تنهايي يا همراه با ديگر سنسور‌ها انجام دهد.


در نتيجه مي‌توانيم بگوييم که اين نمايشگر داراي سنسور‌هاي قرار گرفته در آن، علاوه‌بر نمايش تصاوير مي‌توانند که به عنوان سيستم تشخيص اثر انگشت Touch ID يا سيستم تشخيص چهره‌ي Face ID مورد استفاده قرار بگيرد.

اسامي شش مخترع در رابطه با اين پتنت ثبت شده به چشم مي‌خورد که يکي از اين افراد شخصي به نام Jium Jye Chang است که در گذشته بر روي پتنتي ديگري که درباره‌ي پنل لمسي مجهز به حسگر‌هاي نوري است، کار کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره